Bekijk originele versie : In Nederland werken met Italiaanse verblijfsvergunning!!
Amaltje020
03-12-2009, 18:48
Hoi,
Kan iemand mij vertellen hoe dat zit..
of waar ik het zoeken moet?
Het zit zo:
je bent een getrouwd stel, met verblijfsvergunning van Italië van 5 jaar en je hebt 3 kinderen.
Is het dan mogelijk om in Nederland te werken??
Hoe en wat!
Thnx a lot!!:)
Xx
Hoi,
Het zit zo:
je bent een getrouwd stel, met verblijfsvergunning van Italië van 5 jaar en je hebt 3 kinderen.
Hoe en wat!
Xx
volgens mij wel hoor:confused:
als het goed is kan hij nu dan toch nederlandse papieren aanvragen.
www.ind.nl of bel hun op, zij gaan hierover...
succes.
gr. smileyy
Amaltje020
03-12-2009, 21:26
volgens mij wel hoor:confused:
als het goed is kan hij nu dan toch nederlandse papieren aanvragen.
www.ind.nl of bel hun op, zij gaan hierover...
succes.
gr. smileyy
Thnx k ga ze morgen insallah bellen..
Iemand had ze schijnbaar verteld en toen kreeg ie een verhaal te horen dat: ze moeten via het uwv aanvragen. Soort premissie om te mogen werken, maar het moet gaan om werk dat in Nederland moeilijk te vervullen is, maar dat zou dan strijdig zijn met het EG verdrag.. denk ik dan.. volgens mij artikel 39.. maar verder dan dat kwam ik niet.. want volgens mij heeft het EG verdrag dan weer specifiek betrekking op EU burgers en niet om mensen die slechts binnen een EU land (italië) een verblijfsvergunning hebben..
ofzoiets..
thnx anyway!
Thnx k ga ze morgen insallah bellen..
Iemand had ze schijnbaar verteld en toen kreeg ie een verhaal te horen dat: ze moeten via het uwv aanvragen. Soort premissie om te mogen werken, maar het moet gaan om werk dat in Nederland moeilijk te vervullen is, maar dat zou dan strijdig zijn met het EG verdrag.. denk ik dan.. volgens mij artikel 39.. maar verder dan dat kwam ik niet.. want volgens mij heeft het EG verdrag dan weer specifiek betrekking op EU burgers en niet om mensen die slechts binnen een EU land (italië) een verblijfsvergunning hebben..
ofzoiets..
thnx anyway!
ja zijn werkgever dient een special werkvergunning voor hem aan te vragen. hij moet dan de vacature volgens mij rond de 6 maanden ongeveer ter beschikking hebben gesteld en dat niemand er is deze te vervullen ofzo...
qua wat eg-verdrag weet ik niet echt wat vanaf, maar dat zou best kunnen...
maar zoals hierboven beschreven en wat u zelf aangaf, klopt wel grotendeels...
desondanks hoop ik dat hij die werkvergunning krijgt...
succes.
gr. smileyy
Hoi,
Het zit zo:
Hoe en wat!
Xx
Hahah al die Marokkanen in Spanje en Italie zoeken hun geluk nu in Nederland/Belgie. IK heb veel getrouwde neven in Italie die hiernaartoe willen emigreren.
Ik adviseer ze om nog een paar jaar te wachten en dan de Italiaanse nationaliteit aan te vragen. Als EU-onderdaan kun je dan naar Nederland/Belgie komen en op je gemak solliciteren naar een baan.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.