Bekijk originele versie : Wat is jouw religie?
Sellatin
13-06-2004, 01:10
ik ben moslim.
Hoogervorst
13-06-2004, 01:13
Ik zie mezelf als agnostist. Ik denk dus dat het onmogelijk is een god(heid) aan te tonen. Daarom vind ik het zinloos om voor mezelf voor een god(heid) te leven.
Ik ben Grieks Orthodox en ga nu slapen. :D
HaninAEL
13-06-2004, 01:27
Ik ben moslim. Ik kies hier voor soennitisch maar eigenlijk vind ik dat een moslim een moslim is. Wanneer optie 'MOSLIM' erbij stond had ik daarvoor gekozen.
Blizzard
13-06-2004, 01:32
Soenitisch kun je beter veranderen in moslim sukkel.Er is maar 1 geloof dat is de islam en dus moslim geen sjietisch. Die zijn geen moslims omdat ze shirk plegen, zoek zelf maar uit wat ik bedoel.
MetalsaLadY
13-06-2004, 01:49
Ik ben moslim, ik heb net als haninAEL gekozen voor soennitisch, voor mij is een moslim een moslim. Ik zie er geen verschil in, maar ik heb gehoord dat de extreme sjeiten zelfs de geloofsbelijdenis hebben veranderd, wij zeggen mohammed rassoeloe Allah maar zij vervangen Mohammed door Ali en ook zeggen ze dat Mohammed (vzmh) het profeetschap van Ali heeft afgepakt (ik heb het hier alleen over extreme sjieten )... Is dat zo of heb ik het fout...???
Alvast bedankt broeders en zusters
Ma3ma salama
Blizzard
13-06-2004, 01:52
Origineel gepost door MetalsaLadY
Ik ben moslim, ik heb net als haninAEL gekozen voor soennitisch, voor mij is een moslim een moslim. Ik zie er geen verschil in, maar ik heb gehoord dat de extreme sjeiten zelfs de geloofsbelijdenis hebben veranderd, wij zeggen mohammed rassoeloe Allah maar zij vervangen Mohammed door Ali en ook zeggen ze dat Mohammed (vzmh) het profeetschap van Ali heeft afgepakt (ik heb het hier alleen over extreme sjieten )... Is dat zo of heb ik het fout...???
Ma3ma salama Daarom zijnde shi'ieten geen moslims. Het staat zelf in de koran, je verbreekt je imaan ( je geloof ) als je een paar dingen doet:
en1 daarvan is het niet geloven dat Mohammed(SAWS) de laatste profeet was en boodschapper.En de soennah van hem niet volgen. Dat is shirk. Dan ben je geen moslim.
HaninAEL
13-06-2004, 01:53
Ma3ma salama
Hey sis!
Verschil aanbrengen tussen een soenniet of een shiiet dient slechts de belangen van hen die onrust onder moslims willen veroorzaken. Extremisten heb je natuurlijk overal, maar een shiiet gelooft net als jij en ik in Allah (swt) en Mohamed (vzwh) als laatste boodschapper. Het zijn onze broeders en zusters.
Origineel gepost door Blizzard
Er is maar 1 geloof dat is de islam en dus moslim geen sjietisch. Die zijn geen moslims omdat ze shirk plegen, zoek zelf maar uit wat ik bedoel.
Ik dacht dat er binnen de islam allerlei richtingen waren, net zo als bij het christendom. Je hebt toch bijvoorbeeld soennieten, sjieten en wahabieten? En er zijn vast nog wel meer stromingen. Ik ben geen moslim en ken alleen deze 3.
sidiahmed
13-06-2004, 10:48
Origineel gepost door Naizah
:)
sjiiten en soeniten zijn moeslims waarom dan daar een onderscheid? :eek:
zet gewoon moeslim
sidiahmed
13-06-2004, 10:53
Ma3ma salama
sukkels.
het verschil zit em in het feit dat ze ali als de opvolger van de profeet zagen dus dat hij de kalief moest zijn in plaats van 1 van de metgezelen van de profeet. hun redenering was dat ali familie was van de profeet en dus de grootste recht heeft op de leiding van de oemma. daar begon de splintering.
ze beweren niet dat ali een profeet is :eek: .
sidiahmed
13-06-2004, 10:54
Origineel gepost door Blizzard
Daarom zijnde shi'ieten geen moslims. Het staat zelf in de koran, je verbreekt je imaan ( je geloof ) als je een paar dingen doet:
en1 daarvan is het niet geloven dat Mohammed(SAWS) de laatste profeet was en boodschapper.En de soennah van hem niet volgen. Dat is shirk. Dan ben je geen moslim.
voor je iets hier beweert ga eerst na hoe de kwestie in elkaar zit ;)
luis_in_de_pels
13-06-2004, 11:55
Origineel gepost door mendoza
Bedoel je dat sjiïeten en soennieten elkaar binnen 1 geloof afmaken?
Dat is helaas de realiteit, en realiteit die niemand onder de mat kan vagen omdat de hele wereld erop toekijkt.
Noemen ze dat niet de Ummah?
killalot
13-06-2004, 13:00
Origineel gepost door HaninAEL
Ik ben moslim. Ik kies hier voor soennitisch maar eigenlijk vind ik dat een moslim een moslim is. Wanneer optie 'MOSLIM' erbij stond had ik daarvoor gekozen.
shi'ieten hebben een eigen draai aan de islam en wetten gegeven dus ik beschouw ze absoluut niet als moslim.
wie aan de wetten van allah komt is GEEN MOSLIM!
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.