Bekijk originele versie : Question
Salaam allemaal,
Wie kan mij de zin van het leven uitleggen?
Waarom gebeuren er zoveel nare dingen in een mensenleven?
Waarom moet je je dierbaren zien lijden of verliezen?
Wat is de zin van het leven??
islamicgirl3
13-06-2004, 15:12
Salam Aleikom,
Antw vraag 1:
De zin van het leven is Allah ta3la te aanbidden:
Allah Ta3la heeft de mens en de djins geschapen om Allah Ta3la te aanbidden.
Antw vraag 2:
Als alle mensen oprecht in Allah Ta3la zouden geloven en de Koran en de Sounah zouden opvolgen, zou er geen haat, oorlog, jarloezie etc meer bestaan. Als onze imean, zo groot was als die van de Profeet vrede zij met hem, zouden onze harten geen plaats meer hebben voor haat en afschuw, omdat het simpelweg vervult is met liefde.
Antw vraag 3:
Dierbaren verliezen, hoort nou eenmaal bij het leven. Wij zijn geschapen om Allah te aanbidden, waarnaar de dood ons allen zal achterhalen:
Inna lilahi wa inna illahi radji3oen: Wij behoren tot Allah en tot Hem is onze terugkeer.
Allah ta3la heeft ons dus geschapen, maar we moeten en zullen tot Hem terugkeren. Ons bestaan ik dit leven is dus tijdelijk. Dit leven is dus een test, als we Allah ta3a aanbidden en gehoorzamen, zullen we slagen en naar het paradijs gaan, doen we dit niet, dan gaan we naar de hel.
We moeten ook vaak aan de dood denken:
Aboe Hourayra verhaalt dat de Boodschapper van Allah zei: 'Herinner jullie vaak de beƫindiger van de geneugten' Aboe Hourayra zei: 'Hij bedoelde de dood.' (Timirdhi)
Zo vergeten we niet, dat we allemaal (jong of oud, jood, christen of moslim) dood zullen gaan en tot Allah ta3la zullen terugkeren.
Het lijden:
Het lijden, kan een beproeving zijn. Het is makkelijk om te geloven, maar Allah ta3la zal ons ongetwijfeld op de proef stellen. Hij zal testen of wij aan onze geloof zullen houden in tegenspoed.
Overigens, er is geen moslim die lijdt, zonder dat zijn zondes vergeven worden.
Antw vraag 4
We moeten dus Allah Ta3ala aan bidden, Hem gehoorzamen, Hem vrezen, goede daden doen. InshAllah zullen we dan naar het paradijs gaan. We moeten op Allah ta3la vertrouwen in tegenspoed en Hem niet vergeten in voorspoed. We moeten Allah ta3la elke moment gedenken.
Allahoe a3lem, Allah is de Alwetende
Wa Salam Aleikom Wara7mtoelah :zwaai:
IkBenSaliha
13-06-2004, 17:45
Origineel gepost door kaaatje
Salaam allemaal,
Wie kan mij de zin van het leven uitleggen?
Waarom gebeuren er zoveel nare dingen in een mensenleven?
Waarom moet je je dierbaren zien lijden of verliezen?
Wat is de zin van het leven??
Als je een moslim bent dan begrijp je dat wel.... :rolleyes:
Origineel gepost door IkBenSaliha
dus als je moslim ben, hoef je zulke vragen niet te stellen, want dan weet je het. :rolleyes:
goh waarom zijn er veel mensen die de islam als religie hebben en tog vragen hebben?
ze zouden het antwoord moeten weten want ze zijn moslim.
zo van zelfsprekend is het allemaal niet.
Wat een bullshit-antwoord zeg.
Origineel gepost door islamicgirl3
Salam Aleikom,
Antw vraag 1:
De zin van het leven is Allah ta3la te aanbidden:
Allah Ta3la heeft de mens en de djins geschapen om Allah Ta3la te aanbidden.
Antw vraag 2:
Als alle mensen oprecht in Allah Ta3la zouden geloven en de Koran en de Sounah zouden opvolgen, zou er geen haat, oorlog, jarloezie etc meer bestaan. Als onze imean, zo groot was als die van de Profeet vrede zij met hem, zouden onze harten geen plaats meer hebben voor haat en afschuw, omdat het simpelweg vervult is met liefde.
Antw vraag 3:
Dierbaren verliezen, hoort nou eenmaal bij het leven. Wij zijn geschapen om Allah te aanbidden, waarnaar de dood ons allen zal achterhalen:
Inna lilahi wa inna illahi radji3oen: Wij behoren tot Allah en tot Hem is onze terugkeer.
Allah ta3la heeft ons dus geschapen, maar we moeten en zullen tot Hem terugkeren. Ons bestaan ik dit leven is dus tijdelijk. Dit leven is dus een test, als we Allah ta3a aanbidden en gehoorzamen, zullen we slagen en naar het paradijs gaan, doen we dit niet, dan gaan we naar de hel.
We moeten ook vaak aan de dood denken:
Aboe Hourayra verhaalt dat de Boodschapper van Allah zei: 'Herinner jullie vaak de beƫindiger van de geneugten' Aboe Hourayra zei: 'Hij bedoelde de dood.' (Timirdhi)
Zo vergeten we niet, dat we allemaal (jong of oud, jood, christen of moslim) dood zullen gaan en tot Allah ta3la zullen terugkeren.
Het lijden:
Het lijden, kan een beproeving zijn. Het is makkelijk om te geloven, maar Allah ta3la zal ons ongetwijfeld op de proef stellen. Hij zal testen of wij aan onze geloof zullen houden in tegenspoed.
Overigens, er is geen moslim die lijdt, zonder dat zijn zondes vergeven worden.
Antw vraag 4
We moeten dus Allah Ta3ala aan bidden, Hem gehoorzamen, Hem vrezen, goede daden doen. InshAllah zullen we dan naar het paradijs gaan. We moeten op Allah ta3la vertrouwen in tegenspoed en Hem niet vergeten in voorspoed. We moeten Allah ta3la elke moment gedenken.
Allahoe a3lem, Allah is de Alwetende
Wa Salam Aleikom Wara7mtoelah :zwaai:
Bedankt voor je uitgebreide antwoord;
=xxxx=
Kaatje
Dus jij hebt helemaal geen vragen in dit leven omdat je moslim bent?! Ik vind dat nogal ongeloofwaardig.
Het hebben van vragen heeft niets met je geloof te maken :rolleyes:
Farkoessa
13-06-2004, 22:07
Origineel gepost door Angel21
dus als je moslim ben, hoef je zulke vragen niet te stellen, want dan weet je het. :rolleyes:
goh waarom zijn er veel mensen die de islam als religie hebben en tog vragen hebben?
ze zouden het antwoord moeten weten want ze zijn moslim.
zo van zelfsprekend is het allemaal niet.
en wederom geef ik je gelijk meid :goedzo:
Dus jij hebt helemaal geen vragen in dit leven omdat je moslim bent?! Ik vind dat nogal ongeloofwaardig.
Het hebben van vragen heeft niets met je geloof te maken :rolleyes:
Voor zover ik weet is het zo in de Islam dat je juist vragen moet stellen als er onduidelijkheden zijn en je vragen hebt.
Als men alle antwoorden had, dan zouden de vragen niet bestaan.
Origineel gepost door Farkoessa
en wederom geef ik je gelijk meid :goedzo:
:o :o
tank joe ;)
Voor zover ik weet is het zo in de Islam dat je juist vragen moet stellen als er onduidelijkheden zijn en je vragen hebt.
Als men alle antwoorden had, dan zouden de vragen niet bestaan.
Dat dacht ik dus ook. ;)
Dat dacht ik dus ook. ;)
dusse meid, als je vragen hebt, gooi het in de groep :p
QuiQueBoe
13-06-2004, 22:32
Kaatje, Allah ie koen elgheer, hbiba :blauwkus:.
dusse meid, als je vragen hebt, gooi het in de groep :p
Zal ik doen ;)
Origineel gepost door QuiQueBoe
Kaatje, Allah ie koen elgheer, hbiba :blauwkus:.
Thanx schatje, maar soms denk ik dat niet gaat gebeuren. Maar we moeten altijd onze hoop blijven behouden.
=xxxx=
Kaatje
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.