Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Waarom Allah de ongelovige niet gelijk straft...

Screech_Bep
12-06-2004, 22:50

Hier een aantal verzen die aangeven waarom Allah de ongelovige niet gelijk straft. En indien Allah de mensen zou straffen voor hetgeen zij doen, zou Hij geen schepsel op de oppervlakte ervan achterlaten; maar Hij schenkt hun uitstel tot een vastgestelde tijd; en wanneer die vastgestelde tijd komt: voorwaar Allah kent Zijn dienaren goed. Bron: Sura Al-Faatier:45 Doch uw Heer is Vergevensgezind, Barmhartig. Indien Hij hen ter verantwoording zou roepen voor hetgeen zij hebben verdiend, dan zou Hij ongetwijfeld hun straf hebben verhaast. Neen, voor hen is een vastgestelde tijd waaraan zij niet kunnen ontkomen. Bron: Sura Al-Khaf:58 En laat de ongelovigen niet denken dat het uitstel, dat Wij hun geven, goed voor hen is; Wij geven hun slechts uitstel, zodat zij in zonde toenemen; er zal voor hen een vernederende straf zijn. Bron: Sura Al-Imraan:178 Ik geef hun uitstel. Mijn plan is voorzeker machtig. Bron: Sura Al-Aa'raaf:138 Conclusie: Allahe geeft hun uitstel om meer zonden te begaan. Wasalaam

Le-Sud
12-06-2004, 22:53
djazakaa allhoekahyran net was deze topic toch ook geopend hij i snu weg:confused:

Screech_Bep
12-06-2004, 22:56
Origineel gepost door ~M@ghrAbiA~ djazakaa allhoekahyran net was deze topic toch ook geopend hij i snu weg:confused: Eh ja, maar nu staat ie er weer :D

Le-Sud
12-06-2004, 23:43
Origineel gepost door Screech_Bep Eh ja, maar nu staat ie er weer :D oke;):D

Moraliste
13-06-2004, 10:26

Origineel gepost door Screech_Bep Hier een aantal verzen die aangeven waarom Allah de ongelovige niet gelijk straft. En indien Allah de mensen zou straffen voor hetgeen zij doen, zou Hij geen schepsel op de oppervlakte ervan achterlaten; maar Hij schenkt hun uitstel tot een vastgestelde tijd; en wanneer die vastgestelde tijd komt: voorwaar Allah kent Zijn dienaren goed. Bron: Sura Al-Faatier:45 Doch uw Heer is Vergevensgezind, Barmhartig. Indien Hij hen ter verantwoording zou roepen voor hetgeen zij hebben verdiend, dan zou Hij ongetwijfeld hun straf hebben verhaast. Neen, voor hen is een vastgestelde tijd waaraan zij niet kunnen ontkomen. Bron: Sura Al-Khaf:58 En laat de ongelovigen niet denken dat het uitstel, dat Wij hun geven, goed voor hen is; Wij geven hun slechts uitstel, zodat zij in zonde toenemen; er zal voor hen een vernederende straf zijn. Bron: Sura Al-Imraan:178 Ik geef hun uitstel. Mijn plan is voorzeker machtig. Bron: Sura Al-Aa'raaf:138 Conclusie: Allahe geeft hun uitstel om meer zonden te begaan. Wasalaam Mag je wel zo een conclusie trekken. ALLAH swt stelt niet waarom Hij uitstelt. En aanmoedigen om meer zonden te begaan gaat niet samen met het feit dat Hij, aRahmano a Raheem a Raoefo is.. ALLAH is goed en zal nooit te nimmer uitstel geven om mensen meer zonden te laten begaan. Ik zou haast het omgekeerde denken namelijk dat ze tijd krijgen om hun zonden te wissen. ALLAH swt test zijn scheppingen tot in in hun graf zodat het hun zonden gewist zullen worden. De zonden die we dan begaan, begaan we op onze eigen houtje.

Screech_Bep
13-06-2004, 12:41
Origineel gepost door Moraliste Mag je wel zo een conclusie trekken. ALLAH swt stelt niet waarom Hij uitstelt. En aanmoedigen om meer zonden te begaan gaat niet samen met het feit dat Hij, aRahmano a Raheem a Raoefo is.. ALLAH is goed en zal nooit te nimmer uitstel geven om mensen meer zonden te laten begaan. Ik zou haast het omgekeerde denken namelijk dat ze tijd krijgen om hun zonden te wissen. ALLAH swt test zijn scheppingen tot in in hun graf zodat het hun zonden gewist zullen worden. De zonden die we dan begaan, begaan we op onze eigen houtje. Nou het staat er toch duidelijk in waarom Hij de ongelovige uitstel geeft: En laat de ongelovigen niet denken dat het uitstel, dat Wij hun geven, goed voor hen is; Wij geven hun slechts uitstel, zodat zij in zonde toenemen; er zal voor hen een vernederende straf zijn. Bron: Al-Imraan 178 Bovendien is Hij aRahmano a Raheem a Raoefo voor de Moslims. Voor deze mensen is Hij inderdaad Barmhartig. Voor het ongelovige volk kent Hij geen genade, tenzij ze zich geheel bekeren. Daarom geeft Allah hun een lang leven, en zo nemen zij toe in zonden. Wasalaam

Moraliste
13-06-2004, 12:45
Origineel gepost door Screech_Bep Nou het staat er toch duidelijk in waarom Hij de ongelovige uitstel geeft: En laat de ongelovigen niet denken dat het uitstel, dat Wij hun geven, goed voor hen is; Wij geven hun slechts uitstel, zodat zij in zonde toenemen; er zal voor hen een vernederende straf zijn. Bron: Al-Imraan 178 Bovendien is Hij aRahmano a Raheem a Raoefo voor de Moslims. Voor deze mensen is Hij inderdaad Barmhartig. Voor het ongelovige volk kent Hij geen genade, tenzij ze zich geheel bekeren. Daarom geeft Allah hun een lang leven, en zo nemen zij toe in zonden. Wasalaam Hmmz. Ben benieuwd naar de tafseer hiervan. Je hebt me aan het denken gezet. Mijn opa heeft al djallalayn. Misschien dat ik daar iets kan vinden over de uitleg hoewel deze summier is :). Wat betreft a Rahman en Raheem. Ik heb begrepen dat Hij a Rahmaan is voor al zijn scheppingen en a Raheem voor de gelovigen. Dat dat ook het verschil qua betekenis is.

Screech_Bep
13-06-2004, 13:32
Origineel gepost door Moraliste Hmmz. Ben benieuwd naar de tafseer hiervan. Je hebt me aan het denken gezet. Mijn opa heeft al djallalayn. Misschien dat ik daar iets kan vinden over de uitleg hoewel deze summier is :). Wat betreft a Rahman en Raheem. Ik heb begrepen dat Hij a Rahmaan is voor al zijn scheppingen en a Raheem voor de gelovigen. Dat dat ook het verschil qua betekenis is. Aha dat wist ik niet, weer wat geleerd ;) Maar ik zal kijken of ik de tafsir van deze vers kan vinden op www.tafsir.com Wasalaam

lala_fatima
14-06-2004, 15:22
Origineel gepost door Screech_Bep Conclusie Allahe geeft hun uitstel om meer zonden te begaan. Wasalaam hmm, geeft allah hun geen uitstel zodat ze later berouw kunnen gaan tonen

Screech_Bep
14-06-2004, 15:48
Origineel gepost door lala_fatima hmm, geeft allah hun geen uitstel zodat ze later berouw kunnen gaan tonen Uitstel? Nee nee, wanneer het Uur nabij is kan dit niet met een minuut worden vervroeg/vertraagd