Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Rellen in Nigeria

Pagina's : [1] 2

sahira
24-11-2002, 20:10

Naar aanleiding van een uitspraak in de nigeriaanse media zijn er rellen ontstaan die het leven hebben gekost van 115 mensen en ruim 1150 mensen raakten gewond. De reden waardoor de missen moesten uitwijken naar een veiliger oord, nl. Engeland. De opmerking of uitspraak luidde: de profeet Mohammed (vzmh) zou ook wel een van de missen willen trouwen..., ik moest er om lachen, wie van de mannen zou niet met een van die mooie vrouwen willen trouwen, ook een profeet was niet blind voor vrouwelijk schoon....Maar dit is ongelooflijk dat er zoveel mensen zijn gedood, een rel kan ik nog wel begrijpen...dit is alweer een drama, niet voor die missen want die spellen het spelletje gewoon ergens anders.. nee, voor niet- moslims is het alweer een stok om mee te gaan slaan... :kwaad:

tetouani79
24-11-2002, 20:14
Origineel gepost door sahira Naar aanleiding van een uitspraak in de nigeriaanse media zijn er rellen ontstaan die het leven hebben gekost van 115 mensen en ruim 1150 mensen raakten gewond. De reden waardoor de missen moesten uitwijken naar een veiliger oord, nl. Engeland. De opmerking of uitspraak luidde: de profeet Mohammed (vzmh) zou ook wel een van de missen willen trouwen..., ik moest er om lachen, wie van de mannen zou niet met een van die mooie vrouwen willen trouwen, ook een profeet was niet blind voor vrouwelijk schoon....Maar dit is ongelooflijk dat er zoveel mensen zijn gedood, een rel kan ik nog wel begrijpen...dit is alweer een drama, niet voor die missen want die spellen het spelletje gewoon ergens anders.. nee, voor niet- moslims is het alweer een stok om mee te gaan slaan... :kwaad: dit meen je niet he, 50 doen en meer als 1500 gewonen. maar wat is dat voor een uitspraak he, naar een islamitisch land gaan en dan nog zo'n beledigend uitspraak maken. dan ben je echt dom bezig. jammer, die rellen waren niet nodig, ze hadden dat persoon gewoon het land uit moeten zetten en that's it toch. jammer echt jammer.

sahira
24-11-2002, 20:19
Origineel gepost door tetouani79 dit meen je niet he, 50 doen en meer als 1500 gewonen. maar wat is dat voor een uitspraak he, naar een islamitisch land gaan en dan nog zo'n beledigend uitspraak maken. dan ben je echt dom bezig. jammer, die rellen waren niet nodig, ze hadden dat persoon gewoon het land uit moeten zetten en that's it toch. jammer echt jammer. wie dit gezegd heeft weet ik niet, misschien was het wel een ingezonden brief of iets dergelijks, dan nog vind ik het geen reden om mensen zo te verwonden dat ze dood gaan, omdat je het niet eens bent met elkaar, let wel het waren christenen en moslims tegen elkaar..... :( waarom niet hetzelfde wapen gebruiken, nl. het woord...een uitleg ofzo, van de imams bijvoorbeeld, maar dit.. :confused:

Tangerio
24-11-2002, 20:26
Origineel gepost door sahira De opmerking of uitspraak luidde: de profeet Mohammed (vzmh) zou ook wel een van de missen willen trouwen..., ik moest er om lachen, wie van de mannen zou niet met een van die mooie vrouwen willen trouwen, ook een profeet was niet blind voor vrouwelijk schoon....:kwaad: Hier maak jij in feite dezelfde fout als de fout die de Nigeriaanse media heeft gemaakt. Denk eerst na voor je wat schrijft. Het gaat er niet om hoe mooi of hoe knap een vrouw wel niet is maar er zijn veel meer zaken waar je rekening mee dient te houden alvorens je de beslissing neemt om te trouwen.

sahira
24-11-2002, 20:34

Origineel gepost door Tangerio Hier maak jij in feite dezelfde fout als de fout die de Nigeriaanse media heeft gemaakt. Denk eerst na voor je wat schrijft. Het gaat er niet om hoe mooi of hoe knap een vrouw wel niet is maar er zijn veel meer zaken waar je rekening mee dient te houden alvorens je de beslissing neemt om te trouwen. Het verbaasd mij altijd dat als ik een afwijkende mening heb gelijk als verkeerd of fout wordt bestempeld, wel...ik heb nagedacht voordat ik dit opschreef en zeker als vrouw weet ik dat er meerdere zaken zijn dan alleen looks om te beslissen te gaan trouwen, na 2 huwelijken (beide mannen liepen weg... :kwaad: ) ben ik een ervaringsdeskundige, ik heb in het kort geschreven hoe het berichtje op mij overkwam, de humor schijn jij niet ervan in te zien... :rolleyes: Beslama...Sahira

Morgaine
24-11-2002, 20:34
Origineel gepost door sahira wie dit gezegd heeft weet ik niet, misschien was het wel een ingezonden brief of iets dergelijks, dan nog vind ik het geen reden om mensen zo te verwonden dat ze dood gaan, omdat je het niet eens bent met elkaar, let wel het waren christenen en moslims tegen elkaar..... :( waarom niet hetzelfde wapen gebruiken, nl. het woord...een uitleg ofzo, van de imams bijvoorbeeld, maar dit.. :confused: Het bericht was een column geschreven door een van de medewerkers van de krant ThisDay. Meer informatie: http://www.thestate.com/mld/thestate/news/world/4596055.htm http://www.thestate.com/mld/thestate/news/world/4591073.htm http://news.bbc.co.uk/2/hi/africa/2508131.stm

sahira
24-11-2002, 20:48
Thanks Morgaine, ik vraag me af waarom er geen moslim journalisten dit hebben gelezen en er op gereageerd, nu komt het op mij over dat met geen kritiek op de Islam wil en kan accepteren, andersdenken zullen altijd kritiek hebben, de kunst is toch om ze te laten zien waarom onze Profeet (vzmh) niet alleen naar looks zou hebben gekeken, en dat de profeet hele andere eisen/voorwaarden stelt om een huwelijk aan te gaan, bijv. het aanmoedigen te trouwen met een weduwe of vrouwelijke wees...

dinara
25-11-2002, 08:32
Salaam, Hallo,ik was ook erg boos geworden toen ik dat hoorde, waaom over ons profeet mohammed? dat heeft meer met discriminatie te maken, en vind zelf dat je niet zomaar over profeten mag praten, wat rellen betreft begrijpt ik het waarom, dit maakt ieder moslim boos, het beste toegewenst voor jullie allen,

rkia
25-11-2002, 11:31
salaam, onze profeet mohamed trouwde eerst met chadieja. Toen zij stierf trouwde hij met nog veel andere vrouwen en telkens om een reden om geen oorlog te hebben of omdat ze weduwe waren enz. Dus begin niet dat hij naar schoonheid keek.(Lees eerst n boek over zijn leven) Want uiterlijke schoonheid loont niet-> die missen jammer genoeg zo dom om mee te doen geven hun lichaam letterlijk te koop wat haram is.N vrouw moet zich nt blootleggen voor de hele wereld,enkel voor haar man. mahasalaam

Fargh
25-11-2002, 15:29
Origineel gepost door Morgaine [B]Het bericht was een column geschreven door een van de medewerkers van de krant ThisDay. Morgaine, heb je soms een link naar het oorprokenlijk atrikel ? De discussie moet in de juiste context geplaatst worden. Anders is ze zinloos, vind ik. Fargh.

fatima1
25-11-2002, 15:58
Salaam We zeggen niet dat een niet -moslim volgens de sharia moet leven. Jullie jullie geloof en wij de onze, maar je gaat niet in een stad waar de meerderheid moslim is een miss verkiezing houden. Zie je het al voor De imam in de moskee roept de mensen voor een gebed vanuit de minaret en in de tussentijd lopen er halfnaakte vrouwen over het toneel?!!!! Natuurlijk mag je over de profeet Mohammed (vzmh) praten maar niet zulke schandalige uitlatingen over hem vertellen, hiermee maak je hem en zijn aanhangers allen maar belachelijk. Zeg alles wat je wil als je dat maar met respect tegenover de anderen doet!!!!!!!!!!!! :kwaad:

Morgaine
25-11-2002, 16:39
Origineel gepost door Fargh Morgaine, heb je soms een link naar het oorprokenlijk atrikel ? De discussie moet in de juiste context geplaatst worden. Anders is ze zinloos, vind ik. Fargh. Fargh, helaas kan ik nergens een link naar het originele artikel vinden. Moest ik het komende dagen nog ergens vinden, zal ik de link natuurlijk hier plaatsen. De krant heeft haar verontschuldigingen aangeboden en de schuld op de betreffende reporter gestoken die nog maar enkele maanden voor deze krant zou werken. De hoofdredacteur zou het artikel gezien hebben en aanpassingen hebben gedaan maar zich niet gerealiseerd hebben dat in verband met deadlines het artikel al op de centrale server stond. De verontschuldiging kun je hier lezen: http://www.thisdayonline.com/ wanneer je klikt op de link onderaan het artikel met de titel: A Further Letter of Apology from THISDAY Chairman Een editor beklaagt zich over de moeilijkheden van het beroep: http://allafrica.com/stories/200211210056.html De verontschuldigingen van de krant werden geaccepteerd door The Supreme Council for Islamic Affairs in Nigeria , hetgeen je hier kunt lezen: http://allafrica.com/stories/200211240083.html Het is me wel opgevallen dat verschillende personen blij zeiden te zijn met de uitlating van de krant omdat dit een goede aanleiding was om te 'protesteren' tegen het hele gebeuren van Miss verkiezingen. Dat men niet enkel tegen het artikel in de krant was maar Miss verkiezingen als een schande zag, een gebeuren dat aanzet tot sex en ontucht. Er zijn overigens wel vaker onlusten tussen Islamitische groepen en Christelijke groepen in Nigeria. Morgaine

Morgaine
26-11-2002, 19:11
Origineel gepost door jacko Er is een fatwa uitgesproken tegen de journaliste. Wat vinden jullie daar van? De Nigeriaanse regering heeft de fatwa ongeldig verklaard hoorde ik in het nieuws.

gertje
26-11-2002, 20:10
een fatwa kan toch alleen op islamieten onder elkaar? De betreffende journaliste is een christen, werkzaam bij een christen-krant. Het ziet er naar uit dat een bepaalde groep alleen maar een stok zochten om mee te slaan, als je die zoekt vind je die altijd.

Morgaine
26-11-2002, 21:30

Origineel gepost door achmad http://www.whitehouse.gov/nsc/nssall.html Waarom de link naar een site waar Amerika weer eens duidelijk aan grootheidswaanzin lijdt? Morgaine

Pagina's : [1] 2