Dida
24-11-2002, 20:05
Waarom? Wachten op het moment en de punt dat je er weer bent.Zoveel pijn en leed zul je ondergaan en de mensen om je heen.Iedereen die aan het wachten is op een verbetering een teken van leven dat jij er nog bent op het wereldse leven.Het wereldse leven waar zoveel oneerlijkheid is,zoveel afdwalende mensen die genieten van het slechte en niet meer weten wat het goede is.Vechten voor je leven zal jij nu doen een strijd die je zult winnen inscha’allah.Ieder van ons iedere persoon op het wereldse leven elke dag elke uur elke seconde krijgen wij de kans om het goede te doen.Maar zoveel kansen zijn ons voorbij gegaan zoveel momenten hebben wij gehad om het goede te doen..Waarom leven we niet zoals het moet, waarom zien we de waarheid zoals we moeten zijn maar keren we er onze rug naar toe.Waarom gedenken we Allah(swt) op het moment dacht het slecht gaat..op het moment dat we hem het allerhardst nodig hebben.Waarom dan pas..waarom niet nu? Waarom nu niet dankbaar zijn voor alles wat we hebben en krijgen..Iedere ademhaling op deze wereldse leven is een moment om aan jezelf te verbeteren beter te leven en weten dat jij er morgen misschien niet meer bent.. Wachten Het ergste is het wachten, de onzekerheid Net alsof je aan de rand van een afgrond staat Voor je een eindeloze diepte, achter je de vaste grond Je wankelt, niet wetend of je zal blijven staan of vallen gaat Leven en dood Het leven is geschenk dat je langzaam krijgt Negen maanden lang word je erop voorbereid Maar de dood overvalt ons, komt onverwacht Wat een verschrikkelijke pijn Mogen je Inshallah ontwaken Want zonder jou zal het nooit hetzelfde zijn Inshallah… Rillingen gieren door me Lichaam heen, Emoties en bangheid worden mij iedere avond even te veel de laatste week.Elke dag hoor ik allemaal dingen om me heen dingen die mensen overkomen,gebeuren en zelfs overrompelen.Dingen die gebeuren in de wil van Allah(swt).Ben mezelf er eindelijk bewust van geworden dat het leven niet voor eeuwig is, ik weet nu dat iedere seconde die nu voorbij gaat geschiedenis is en wat me nu overkomt het heden is.Maar wat er morgen gaat komen is voor mij geen toekomst meer, alleen Allah(swt) weet of ik er morgen nog ben.Ik heb paar dagen lang iedere late avond in me eentje gezeten bij de computer terwijl iedereen al aan het slapen was.Zachtjes had ik toen een anasheed aan staan die ik van het internet had gedownload.Terwijl de koran gereciteerd werd en te horen was uit mijn boxen hoorde je de man huilen, het was te horen aan zijn stem dat hem iets raakte.Iets wat zo mooi en onbeschrijflijk was voor hem, hij begreep de koran hij begrijp precies wat hij las.En deze man horen huilen en wetend wat hij op het moment zou voelen wat onbeschrijflijk was raakte mij ook.De vraag die gelijk in me hoofd kwam was, wanneer zou mij dat overkomen? Zou ik ooit dat gevoel krijgen, zou ik ooit op een dag huilen bij het lezen van de koran? Alleen Allah(swt) weet dat, het leven is voor zo een korte duur en dat wist ik, ik voelde het ook ik kreeg die avonden steeds rillingen door me lichaam heen als ik zou gaan slapen.Ik dacht steeds iedere keer stel je voor dat ik nu ga slapen en niet wakker word? Wat als ik dood ga? Wat als het te laat is om nog daden te verrichten die volgens Allah(swt) moest.Bij die gedachte leken velen dingen zo onbelangrijk.. © CopyRight Rachida. Leven en dood Het leven is geschenk dat je langzaam krijgt Negen maanden lang word je erop voorbereid Maar de dood overvalt ons, komt onverwacht En plotseling raak je alles kwijt… Alles laat je achter, alle materiële zaken Behalve je daden, je geloof in dit leven Allah kent je daden en je gedachten Van ieder mens is een levensboek geschreven Soms moet je even wakker worden geschud Je moet erop gewezen worden, erop voorbereid zijn Dat dit leven enkel een korte test is vol verleiding Dat deze dag je laatste kan zijn © Copyright Cina. Deze topic..was samen door mij en Cina gemaakt..haar gedichtjes en een stuk geschreven van mij..dit hadden wij geschreven een tijdje na dat we hoorde over de Tarik dat hij in coma was..Wij willen graag dat iedereen realiseert..dat wij niet in coma zitten alhamdoelilah en wij zoveel kansen hebben elke dag om het beter te doen in de islam..Moge Tarik inscha'allah uit de coma komen...