Bekijk originele versie : Eierstok Tumor
kletskousje
09-12-2009, 19:44
Wat is het verschil tussen kisten en vleesbomen?
cystes zijn veel kleiner vergeleken met een vleesboom. De naam boom zegt t al. Een stuk lichaamseige weefsel dat meestal vast zit aan de wand van je baarmoeder en steeds verder kan groeien.
Cyste's kunnen overal rondzwerven en zich ergens aan vast plakken.Je kunt het vergelijken met kleine blaasjes dat bijv. gevormd kan worden door overtollige baarmoederslijmvlies, of bij menstruatie dat er bloed achter blijft en dan heb je een cyste met vocht of oud bloed.
cystes zijn veel kleiner vergeleken met een vleesboom. De naam boom zegt t al. Een stuk lichaamseige weefsel dat meestal vast zit aan de wand van je baarmoeder en steeds verder kan groeien.
Cyste's kunnen overal rondzwerven en zich ergens aan vast plakken.Je kunt het vergelijken met kleine blaasjes dat bijv. gevormd kan worden door overtollige baarmoederslijmvlies, of bij menstruatie dat er bloed achter blijft en dan heb je een cyste met vocht of oud bloed.
Krijgen mensen ook z'n cyste krijgrn als onregelmatig menstueert?
marokkaanse240
09-12-2009, 22:28
Dames...
een vraagje.. wat vinden jullie ervan als er een bijeenkomst wordt gehouden over kanker door marokkaanse meiden, de bedoeling is dan dat er iemand van een stichting komt die mensen helpen met kanker en iets gaan vertellen over kanker en dat mensen daar dan geld kunnen geven voor die stichting..zou het mensen trekken zo een bijeenkomst??
sunamila
10-12-2009, 10:24
Dames...
een vraagje.. wat vinden jullie ervan als er een bijeenkomst wordt gehouden over kanker door marokkaanse meiden, de bedoeling is dan dat er iemand van een stichting komt die mensen helpen met kanker en iets gaan vertellen over kanker en dat mensen daar dan geld kunnen geven voor die stichting..zou het mensen trekken zo een bijeenkomst??
ja hoor,maar ben van belgie
marokkaanse240
10-12-2009, 10:52
ah van Belgie, ja is een beetje te ver helaas
kletskousje
10-12-2009, 23:50
Krijgen mensen ook z'n cyste krijgrn als onregelmatig menstueert?
Elk vrouw kan een cyste krijgen. Dat heb je met elk ziektebeeld. . Dus het kan iedereen overkomen. Mn gyneacoloog zei tegen mij dat mn eierstokken te overbelast zijn. Mn hormonen raken in de war etc.
Ook je weerstand speelt een grote rol. Eet je goed'? slaap je goed? Ben je bijv. gestrest dan merkt jou lichaam dat ook. oa. je baarmoeder.Maar echt waardoor het komt, wallahoe a3lam. Terwijl ik een regelmatige menstruatie cyclus had. Altijd op tijd ongesteld.
Ik heb veel op internet hierover gelezen, dat de oorzaak niet helemaal duidelijk is. Er zijn vele onderzoeken naar gedaan.Het komt bij 1 op 10 vrouwen voor. en 1 ervan ben ik helaas.
Selam
Ik had zo buikpijn en kon ik niet stappen. Ik moest dringend naar de ziekenhuis ik had zo pijn. Ze hebben ontdekt dat er kist op mijn eierstokken zat en ben geopereerd. Ze zeiden dat ik geen kinderen kan krijgen. Nu moet ik naar een gynaecoloog voor controle of dat er iets is!!
Maar ik ben bang ik hou van kinderen. Hoe gaat de doktor eigenlijk mij controleren??
Ik wil niet dat hij alles ziet van me:eek:
En ik heb dat aan niemand verteld dat er kist op mijn eierstokken zat.
Nu wel...
Insallah is er niets met mij...
sunamila, jij bent toch dat lid dat anorexia had en iedereen aanraadde om eraan te beginnen :moe:.
Ik geloof geen bal meer van al jouw verhalen.
Jammer dat je zo erg misbruik maakt van situaties die anderen als vreselijk ervaren hebben!
Mijn oudste zus is 50 jaar en zij heeft al 10 jaar geen baarmoeder die hebben ze operatief verwijderd omdat ze te veel bloedingen had.
Nu heeft ze weer last van vaginale bloedingen ze heeft ook vaak pijn onderin haar rug en paar weken geleden had ze een opgezwollen heup..
Nu wil ze niet naar een dokter omdat ze bang is.
Ik probeer haar over te halen maar ze wil niet luisteren;
Dit is toch niet normaal dat je vaginaal bloedverliest terwijl je geen baarmoeder meer hebt.
Hey meid, Ik heb het zelfde meegemaakt.
Het zijn cystes, blaasjes die gevuld kunnen zijn met oud bloed, vocht etc. Die zijn geheel onschuldig. Alleen het nadelige is dat het in je eierstokken zit of in je baarmoeder. Een vervelende plek omdat het als vrouw zijnde je vruchtbaarheid kan aantasten.
Vorig jaar ben ik zelf geopereerd geweest aan mn rechter eierstok waar ik zo'n cyste had van 3 bij 5 mm. De operatie was goed geslaagd hmdl.
De eerste verschijnselen waren last van mn buik en mijn zij. Ik dacht het zal waarschijnlijk mijn nieren zijn. Nou ik naar de huisarts geweest. Zij concludeerde dat het met mijn nieren te maken heeft. Ze zei zelfs misschien zijn het hele kleine steentjes die je hebt. Na een paar weken goed hebben gedronken op advies van mn huisarts had ik nog steeds veel pijn. De pijn was buiten mn menstruatie om.
Ik ging weer terug naar de huisarts, en gaf mij meteen een verwijzing naar t ziekenhuis bij radiologie. Daar hebben zij heel mijn buikholte gecheckt. Met mijn nieren was alles ok, maar ik bleek wat te hebben in mn baarmoeder. Ik moest meteen naar Gyneacologie.:traan1:
Nu een jaar later, ben ik voor controle geweest bleek ik weer zo'n dezelfde cyste te hebben. Alleen is ie wat kleiner. De gyneacoloog adviseerde mij om meteen met de pil te gaan beginnen. De pil werkt namelijk rustgevend voor jou eierstokken. Ze voorkomen namelijk de eiersprong waardoor er weinig druk ontstaat op de eierstokken.
De pil had zij eigenlijk vorig jaar al geadviseerd voor mijn operatie, maar ik wilde niet.Mijn moeder was er ook op tegen.Ik had zoiets van ben nog jong 21 jaar, niet getrouwd etc. Na mijn controle van een aantal weken geleden ben ik echt maar aan de pil begonnen. En dat helpt, nauwlijks pijnklachten nu elhamdoelilah.
Over een paar maanden moet ik weer voor controle en hopen maar dat de pil gunstig is en de cyste niet groter is geworden.
Ik weet exact wat je hebt meegemaakt meid. Ik heb hele donkere tijden meegemaakt van pijn en onzekerheid. Insha allah komt het allemaal goed
Ik adviseer elk meisje/vrouw bij (regelmatige)(pijn)symptomen dit sirieus te nemen en hiervoor naar je huisarts te gaan. Pijn is niet NORMAAL Dat geeft aan dat er iets mis is met je lichaam.;)
Je betaalt toch niet voor niets je ziekenfondsverzekering? Maak er gebruik van zou ik zeggen. Het is je goed recht en je gezondheid gaat voor alles!
Hier ben ik dus ook bang voor.
Ik heb nu ongeveer 2 weken last van mijn rechterzij. Slapen gaat moeilijk en tijdens mijn menstruatie van vorige week had ik hevige pijn. Niet zoals normaal.
Ik ben vorig jaar ook geopereerd aan een (goedaardige)cyste op mijn rechter ei leider(waar ik nu dus de pijn heb) en ben bang dat het weer een cyste is.
oujdia_nawara
02-12-2010, 21:55
Mijn oudste zus is 50 jaar en zij heeft al 10 jaar geen baarmoeder die hebben ze operatief verwijderd omdat ze te veel bloedingen had.
Nu heeft ze weer last van vaginale bloedingen ze heeft ook vaak pijn onderin haar rug en paar weken geleden had ze een opgezwollen heup..
Nu wil ze niet naar een dokter omdat ze bang is.
Ik probeer haar over te halen maar ze wil niet luisteren;
Dit is toch niet normaal dat je vaginaal bloedverliest terwijl je geen baarmoeder meer hebt.
Nee dit is zeker niet normaal. Je zus moet snel mogelijk naar de gynacoloog. Voordat het te laat is. Heeft ze kinderen? zo ja, vertel haar dat ze het anders voor hun moet doen. en dat ze hun moeder nog hard nodig hebben. dan komt ze wel over haar koppigheid heen.
allah ie chafihha, jkoun elghir incha allah
Taqalloeb
02-12-2010, 23:50
Allah ie shafiek meid..
Mag ik vragen wat voor pijn je voelde, en waar?
Meiden mag ik deze vraag stellen. Wat als je nog
Maagd ben? Hoe kan je dan geopereerd worden??
???? Weet niemand dit
Zahiraatoen
22-12-2010, 00:38
Allah ye shefiek. Moge Allah je sterk maken en weet dat Allah veel zondes van je heeft gewist en dat je inshaAllah heel erg veel hassanaats heb gekregen.
Bedankt voor het melden meid!
almegrabia21
24-12-2010, 12:06
slm oe 3lk
een half jaar voor dat ik getrouwd was, had k ook ineens zo stekende pijn in mijn zij, kon niet slapen die nacht, echt geen oog dicht gedaan, ben volgende dag naar het ziekenhuis gegaan, en ze hebben onderzoeken gedaan, bloed getrokken, ze dachten ook nieren, of misschien mijn appendix, safi ze hadden nix gevonden en ben naar huis gegaan, naarmate de tijd, begon de pijn weg te trekken
Een paar maand later, getrouwd, en was dan zwanger, ik was 9 weken bij mijn eerste genecologische onderzoek, was eerder nooit naar een gynaecoloog geweest, ze zei van ik zie dat je een cyste hebt, op je eierstok, ik dacht van, ok dat verklaart dus die stekende pijn van een paar maand terug, maar ze zei is niet erg, veel vrouwen hebben het, het zal vanzelf kleiner worden, en idd volgende onderzoek was het kleiner geworden, dus ik raad aan voor je NIET te laten opereren, want 1maal zwanger trekt het vanzelf weg, en dat je door een cyste niet zwanger geraakt, is ook niet waar, alhamdoelilah was zwanger, en er is NIX kwaardaardig aan een cyste, is een opeenhoping van vet
Ma3a salama
xxx
©2000-2013 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.