Bekijk originele versie : Eierstok Tumor
l0velyMe
05-12-2009, 00:08
en hoe was het gegaan???
Ik ben eergister geweest en alles wordt onderzocht. Ik krijg over 2 weken uitslag. Ik moet eerlijk zeggen dat ik bang wordt van alle verhalen die ik hoor.
sunamila
08-12-2009, 09:10
Hey meid, Ik heb het zelfde meegemaakt.
Het zijn cystes, blaasjes die gevuld kunnen zijn met oud bloed, vocht etc. Die zijn geheel onschuldig. Alleen het nadelige is dat het in je eierstokken zit of in je baarmoeder. Een vervelende plek omdat het als vrouw zijnde je vruchtbaarheid kan aantasten.
Vorig jaar ben ik zelf geopereerd geweest aan mn rechter eierstok waar ik zo'n cyste had van 3 bij 5 mm. De operatie was goed geslaagd hmdl.
De eerste verschijnselen waren last van mn buik en mijn zij. Ik dacht het zal waarschijnlijk mijn nieren zijn. Nou ik naar de huisarts geweest. Zij concludeerde dat het met mijn nieren te maken heeft. Ze zei zelfs misschien zijn het hele kleine steentjes die je hebt. Na een paar weken goed hebben gedronken op advies van mn huisarts had ik nog steeds veel pijn. De pijn was buiten mn menstruatie om.
Ik ging weer terug naar de huisarts, en gaf mij meteen een verwijzing naar t ziekenhuis bij radiologie. Daar hebben zij heel mijn buikholte gecheckt. Met mijn nieren was alles ok, maar ik bleek wat te hebben in mn baarmoeder. Ik moest meteen naar Gyneacologie.:traan1:
Nu een jaar later, ben ik voor controle geweest bleek ik weer zo'n dezelfde cyste te hebben. Alleen is ie wat kleiner. De gyneacoloog adviseerde mij om meteen met de pil te gaan beginnen. De pil werkt namelijk rustgevend voor jou eierstokken. Ze voorkomen namelijk de eiersprong waardoor er weinig druk ontstaat op de eierstokken.
De pil had zij eigenlijk vorig jaar al geadviseerd voor mijn operatie, maar ik wilde niet.Mijn moeder was er ook op tegen.Ik had zoiets van ben nog jong 21 jaar, niet getrouwd etc. Na mijn controle van een aantal weken geleden ben ik echt maar aan de pil begonnen. En dat helpt, nauwlijks pijnklachten nu elhamdoelilah.
Over een paar maanden moet ik weer voor controle en hopen maar dat de pil gunstig is en de cyste niet groter is geworden.
Ik weet exact wat je hebt meegemaakt meid. Ik heb hele donkere tijden meegemaakt van pijn en onzekerheid. Insha allah komt het allemaal goed
Ik adviseer elk meisje/vrouw bij (regelmatige)(pijn)symptomen dit sirieus te nemen en hiervoor naar je huisarts te gaan. Pijn is niet NORMAAL Dat geeft aan dat er iets mis is met je lichaam.;)
Je betaalt toch niet voor niets je ziekenfondsverzekering? Maak er gebruik van zou ik zeggen. Het is je goed recht en je gezondheid gaat voor alles!
hey selaam,bij me zei ze ook dat het kisten waren,
als je lang die kisten bij je houdt,dan wordt het kanker,
maar toch ben ik bang dat het terug komt,
ben nu 11dagen terug van operatie,17de december moet ik op controle
sunamila
08-12-2009, 09:14
Ik ben eergister geweest en alles wordt onderzocht. Ik krijg over 2 weken uitslag. Ik moet eerlijk zeggen dat ik bang wordt van alle verhalen die ik hoor.
welke test heb je gedaan?de ct scan?of gewoon dat schermpje?bij me zag ze direct bij de schermpje'''ben de naam vergeten''' sorry
en o meid die ct scan is zo pijnlijk,ik moest zo'n kleurstof drinken 1,5 in een uur,
en deden ze vanachter iets vast,ik huilde,2vrouwen hielden me vast,maar die ct scan deed ik voor alle zekerheid,andere gyneacoloog raade me het aan,
ik hoop dat je inshl niets hebt,maar alles is mekteb
sunamila
08-12-2009, 09:15
by the way,geloof ook niet te snel dokters,
probeer ook testen te doen bij andere gyneacologen,
ze kunnen het ook fout hebben
l0velyMe
08-12-2009, 14:54
welke test heb je gedaan?de ct scan?of gewoon dat schermpje?bij me zag ze direct bij de schermpje'''ben de naam vergeten''' sorry
en o meid die ct scan is zo pijnlijk,ik moest zo'n kleurstof drinken 1,5 in een uur,
en deden ze vanachter iets vast,ik huilde,2vrouwen hielden me vast,maar die ct scan deed ik voor alle zekerheid,andere gyneacoloog raade me het aan,
ik hoop dat je inshl niets hebt,maar alles is mekteb
Bij mij hebben ze wat slijm afgenomen met een stokje. Die wordt naar de labo gestuurd.
Kan je wat meer over die ctscan vertellen. Ik wordt bang van jullie verhalen.
Marocaine_
08-12-2009, 15:58
Allah ie shafiekoem, moge Allah(swt) jullie genezen inshaAllah. &gelukkig dat je nog ''normaal'' vruchtbaar bent joh!
sunamila
08-12-2009, 19:23
Bij mij hebben ze wat slijm afgenomen met een stokje. Die wordt naar de labo gestuurd.
Kan je wat meer over die ctscan vertellen. Ik wordt bang van jullie verhalen.
selaam,ct scan,is erg pijnlijk geef ik toe,3uur nuchter zijn ,en dan moet je 1,5l water met kleurstof drinken,heeel belangrijke scan,door die scan zie je meestal alles,veel duidelijker dus,
maar ik wil je niet bang maken,ik ben ook maar een mietje:p
:goedzo: inshl koomt het goed,misschien zijn het ook kisten,opstappeling van vet,of vuil
Wat is het verschil tussen kisten en vleesbomen?
l0velyMe
08-12-2009, 20:43
selaam,ct scan,is erg pijnlijk geef ik toe,3uur nuchter zijn ,en dan moet je 1,5l water met kleurstof drinken,heeel belangrijke scan,door die scan zie je meestal alles,veel duidelijker dus,
maar ik wil je niet bang maken,ik ben ook maar een mietje:p
Hoe gaat zo'n scan te werk ? Wordt er iets in je poesje gestopt ?
sunamila
09-12-2009, 10:44
Wat is het verschil tussen kisten en vleesbomen?
ik weet niet wat vleesbomen is,sorry
sunamila
09-12-2009, 10:50
Hoe gaat zo'n scan te werk ? Wordt er iets in je poesje gestopt ?
sowieso moet je onder hemd die je moet aandoen niets aandoen,van achter staat het open bij je poep,erg he,maar hmdhl het waren 2 vrouwen,
ze steken dat in waar je poep uit komt,sorry voor deze vieze woorden,
het was verschrikkelijk,maar liever voorkomen toch?ik had het voor niets gedaan,ik moest toch een operatie doen,
het gaat nu veel beter bij me,maandag ging ik mijn draadjes eruit doen,
mijn dokter was al op de hoogte,ze verschoot wel,zo jong en jah kanker,
bijna dat ik het zelf niet geloofde,net een droom,
ik had het ook gedroomt,en het was zo net als de droom,
het operatie viel best mee ,
bij de ontwaak kamer was het pijnlijk,maar ze geven je direct pijnstillers,
ale bij mijn ziekenhuis,waren ze super,en lief,
maar er is niets waar je bang voor moet zijn,
alles gwn doorbijten,zo is het leven eenmaal,
teleurstellend
sunamila
09-12-2009, 10:52
het is een heeel groot machine,waar je aan word vastgebonden,
je moet maar 3maal eronder gaan,dat is niet pijnlijk ofsow,
moge allah je in deze moeilijke tijden veel saber geven en je snel doen genezen inscha alah!!
had je nou wwel een regelmatige cyclus of niet?
ik ben nl onregelmatig maar heb diverse onderzoekjes gehad bloed prikken en inwendige echo en kweekje gehad maar alles blijkt gewoon goed te zijn.
ik begin me ongerust te maken ben namelijk ook bezig met zwanger worden :confused:
moge allah je in deze moeilijke tijden veel saber geven en je snel doen genezen inscha alah!!
had je nou wwel een regelmatige cyclus of niet?
ik ben nl onregelmatig maar heb diverse onderzoekjes gehad bloed prikken en inwendige echo en kweekje gehad maar alles blijkt gewoon goed te zijn.
ik begin me ongerust te maken ben namelijk ook bezig met zwanger worden :confused:
:confused:
Selma1984
09-12-2009, 12:46
Moge allah jullie genezen insha allah,
©2000-2013 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.