Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : aftrekken

LZN
12-06-2004, 16:21

vraagje aan iedereen... is aftrekken haram???.

abdul_Hakeem
12-06-2004, 16:38
optellen en vermenigvuldigen ben je vergeten bij te zetten

mokrootje
12-06-2004, 17:16
Ja denk het wel omdat er op je hand de naam van allah staat.

GELUKSHARTJE
12-06-2004, 17:18
Eeen rekenmachine erbij halen lijkt mij gemakkelijker

swirna
12-06-2004, 18:15

maybe bedoelt hij het anders.......dan is het wel haram

sweetsamira_nr1
12-06-2004, 20:48
salaaaam :zwaai: jammer dat bepaalde mensen gelijk moeten oordelen... als eerste er is geen valse schaamte in de islam...je kan altijd dingen vragen...ook over sex...het is iets heel normaals...tenzij je er op een zogenaamde vieze manier over gaat praten... ten tweede aftrekken is niet haram... ik heb ergens gelezen in een boek dat aftrekken mag als je anders maybe mensen in gevaar brengt bijvoorbeeld als jij je zo sexueel anagetrtokken voelt tot iemand en je hebt egt de behoefte en de mogelijkheid bestata dat je in je onbezonnenheid die persoon zou kunnen verkrachten of iets anders...dan mag je om jezelf te ontladen jezelf aftrekken... als het nodig is wel ik nog wel even opzoeken waar het precies staat en door wie het overgeleverd is... ma3a salaam

moejahid_88
12-06-2004, 20:51
asalaam ai3likoem Origineel gepost door MR_MOCRO tazzzzz waar mensen meej komen. je gaat je rechterhand toch niet ****** of wel. Tsjah als je nix anders kan krijgen en je aan je trekken moet komen gebruik je maar madama 5..??? Levenlooooooooos. Mensen hebben geen schaamte meer dat ze met zulke vragen komen tazzzzzzzz heey doe is normaal.het is een dood gewoone vraag.en om inplaats van hem advies te geven over zijn vraag. lach je hem uit. Jij zou je moeten schamen . en voor de duidelijkhijd zulke vragen werden zelfs aan de profeet gevraagt. maar trug op vraag. Het is haram.n wel is het zo dat waneer je in de positie bent om iemand te verkrachten(a3oedu bilhi minashaitani rajeem) .je dan mag aftrekken om een nog grotere zonde te voorkomen. En inplaats van dit;Tsjah als je nix anders kan krijgen en je aan je trekken moet komen gebruik je maar madama 5..??? Levenlooooooooos had je dit kunnen schrijve. de profeet, vrede zij met hem zei:¨Jonge mannen,wie van jullie een vrouw kan onderhouden,behoort te trouwen,want het weerhoudt jullie ervan om naar vrouwen te kijken (let.. slaat de blikken neer)en beschermt jullie kuisheid; maar de genenen die dat niet kunnen,behoren te vasten,want dit is een methode om seksuele drang te laten afnemen. (overgeleverd door Boecharie) wa ailikoem asalaam

sweetsamira_nr1
12-06-2004, 20:52
precies moejahid...die overlevering bedoelde ik... :)

sweetsamira_nr1
12-06-2004, 21:09
stond in dat boek Halal en Haram :)

meknesy
12-06-2004, 23:25
tfoe over wa het nu weer hebben, tuurlijk is da haram ahviezrike :kwaad:

Screech_Bep
13-06-2004, 00:07
Origineel gepost door MR_MOCRO tazzzzz waar mensen meej komen. je gaat je rechterhand toch niet ****** of wel. Tsjah als je nix anders kan krijgen en je aan je trekken moet komen gebruik je maar madama 5..??? Levenlooooooooos. Mensen hebben geen schaamte meer dat ze met zulke vragen komen tazzzzzzzz Schaamte? Schaamte omdat hij vraagt of het Haram is, en zich dan wellicht kan weerhouden van de zonde? Schande zijn pas mensen zoals jij! ;)

hajarchatlady
13-06-2004, 09:58
Het is normaal dat ie het vraagt hoor Mr_Mocro ....vragen wat te maken heeft met de islam ....daar voor hoef je niet eens te schamen..zelfs mijn vader begint soms dingen te zeggen waar ik me rot voor schaam....hij zegt zelf..hoeft niet....dit gaat over de islam...Duss...Niks mis mee... Volgens mij moet jij eens schamen .....

ajraam
22-06-2004, 10:11
ja het is haram in het heilig boek staat er dat op sexueel vlak je alleen maar het mannelijk geslachtsdeel mag steken daar waar bij een vrouw de baby uitkomt als ze bevalt.dus sex langs ergens anders is haram alleen maar daar waar baby uitkomt.dus sex mag volgens islam alleen gebeuren met het ander geslacht wat jjij doet is mono-sex en volgt de regel; niet van daar waar het kindje uitkomt haaaaaaaaaaaaraaaaaaaaaaaaaaaaaaam