Bekijk originele versie : Behandeling van andersgelovigen..
Moraliste
12-06-2004, 13:26
Ayat nr 125
ÇÏúÚõ Åöáöì ÓóÈöíáö ÑóÈøößó ÈöÇáúÍößúãóÉö æóÇáúãóæúÚöÙóÉö ÇáúÍóÓóäóÉöæóÌóÇÏöáúåõã ÈöÇáøóÊöí åöíó ÃóÍúÓóäõ Åöäøó ÑóÈøóßó åõæó ÃóÚúáóãõ Èöãóä Öóáøó Úóä ÓóÈöíáöåö æóåõæó ÃóÚúáóãõ ÈöÇáúãõåúÊóÏöíäó
16:125 Invite (all) to the Way of thy Lord with wisdom and beautiful preaching; and argue with them in ways that are best and most gracious: for thy Lord knoweth best, who have strayed from His Path, and who receive guidance.
16:125 Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze. Voorzeker uw Heer weet het beste wie van Zijn weg is afgedwaald; en Hij kent degenen goed die juist geleid zijn.
Vaak vergeten moslims dat ze met geduld en wijsheid dienen te discusseren met andersgelovigen ( enof ook met gewoon moslims). Jouw gedrag is het beste bewijs in hoeverre je de Islam hebt begrepen. Isaia deelt onze meningen niet maar om hem met grofheid te behandelen is incorrect.
Screech_Bep
12-06-2004, 20:21
Helaas zijn er nog veel mensen die de Islam in een negatieve daglicht zetten.
Elke religie moet op een vredevol manier naar worden geschoven. En de Islam is zeker een der vredevolle religie, hoewel je als je dit tegen een nederlander zegt recht in je gezicht wordt uitgelachen.
Toen de profeet vzmh de strijd aanging met het ongelovige volk, waarschuwde hij zijn volk om geen onschuldige mensen te doden noch om enige schade toe te brengen aan kerken danwel synagogen.
De Joden en de Christenen vonden in de tijd van de Profeet de vrede en de veiligheid die zij in geen een andere land (met een andere religie) konden vinden.
Wasalaam
Origineel gepost door Moraliste
Ayat nr 125
ÇÏúÚõ Åöáöì ÓóÈöíáö ÑóÈøößó ÈöÇáúÍößúãóÉö æóÇáúãóæúÚöÙóÉö ÇáúÍóÓóäóÉöæóÌóÇÏöáúåõã ÈöÇáøóÊöí åöíó ÃóÍúÓóäõ Åöäøó ÑóÈøóßó åõæó ÃóÚúáóãõ Èöãóä Öóáøó Úóä ÓóÈöíáöåö æóåõæó ÃóÚúáóãõ ÈöÇáúãõåúÊóÏöíäó
16:125 Invite (all) to the Way of thy Lord with wisdom and beautiful preaching; and argue with them in ways that are best and most gracious: for thy Lord knoweth best, who have strayed from His Path, and who receive guidance.
16:125 Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze. Voorzeker uw Heer weet het beste wie van Zijn weg is afgedwaald; en Hij kent degenen goed die juist geleid zijn.
Vaak vergeten moslims dat ze met geduld en wijsheid dienen te discusseren met andersgelovigen ( enof ook met gewoon moslims). Jouw gedrag is het beste bewijs in hoeverre je de Islam hebt begrepen. Isaia deelt onze meningen niet maar om hem met grofheid te behandelen is incorrect.
Dit geldt voor ongelovigen die oprecht met je discussieren, maar iemand die opzettelijk leugens verspreid om de Islam zwart te maken, dient de kop afgehakt te worden.
Dit geldt voor ongelovigen die oprecht met je discussieren, maar iemand die opzettelijk leugens verspreid om de Islam zwart te maken, dient de kop afgehakt te worden.
Je bedoeld iemand die niet in je straatje praat?
Moraliste
12-06-2004, 23:40
Origineel gepost door jamalb4
:jammer:
Dan heb je er helaas niet veel uit begrepen. Ben jij weer 1 vd zovele moslims die de Islam en haar boodschap in een kwaaddaglicht stelt.
Stel je nou maar eerst eens open. Probeer nou eens eerst de discussie methodieken na te leven.
Pas als iemand je fysiek aanvalt heb je recht op fysieke verdediging.
Verbaliteit dien je verbaal uit te vechten.
Als er valse argumenten worden gebruikt, weerleg ze op een vriendelijke doch rechtvaardige manier.
Schelden etc is slechts een teken van jou zwakheid. Wees een voorbeeld voor een persoon die misschien in jou ogen verkeerde/valse argumentatie gebruikt.
Wees wijs, gebruik hikmah.
Ik ben het lang niet altijd met je eens Moraliste, maar nu voor de volle 100%. Dank je wel daarvoor.
:jammer:
Dan heb je er helaas niet veel uit begrepen. Ben jij weer 1 vd zovele moslims die de Islam en haar boodschap in een kwaaddaglicht stelt.
Stel je nou maar eerst eens open. Probeer nou eens eerst de discussie methodieken na te leven.
Pas als iemand je fysiek aanvalt heb je recht op fysieke verdediging.
Verbaliteit dien je verbaal uit te vechten.
Als er valse argumenten worden gebruikt, weerleg ze op een vriendelijke doch rechtvaardige manier.
Schelden etc is slechts een teken van jou zwakheid. Wees een voorbeeld voor een persoon die misschien in jou ogen verkeerde/valse argumentatie gebruikt.
Wees wijs, gebruik hikmah.
Ik gebruikte wijsheid, maar als hij de waarheid ontkent, terwijl hij weet dat ik gelijk heb, dan heeft het geen zin meer om een zinnige discussie te voeren, sanptu? En schelden doet geen pijn, een zwaard door je nek al helemaal niet, je voelt er niks van; als een mes door zachte boter. I mean, leugens verspreiden over de Koran is het ergste wat een mens kan doen, en die hond van een Isaia weet dondersgoed dat hij de boel aan het oplichten is, dan kan je toch geen zinnig woord kwijt aan zo een lulhannes? Als je aan hem vraagt of vuur pijnlijk is, dan zal hij ongetwijfeld "nee" antwoorden, terwijl de waarheid "ja" zou antwoorden, dan rest er dus 1 oplossing: "gooi 'm in het vuur, dan zal hij ongetwijfeld de waarheid niet alleen aanhoren, maar ook voelen".
Het staat overigens in de Koran (Soerat Al-Naam:24):
"Zie! Hoe zij tegen zichzelf liegen! Maar de leugen die zij bedachten zal van hen verdwijnen"
Discussie gesloten!
Moraliste
13-06-2004, 00:41
Jamalb4 je krijgt 1 waarschuwing van mij. Mensen voor hond uitschelden en lulhannes e.d. zullen bij deze gevolgd worden door sancties.
Jij bent niet degeen die bepaalt of schelden pijnlijk is of niet.
Regel is dat iedereen zn ei kwijt kan maar onheuse discussie methoden zijn NIET gewenst.
Zelfs ik raak niet van jou discussie manieren overtuigd laat staan iemand die niet gelooft wat jij gelooft.
Je komt heel agressief en intimiderend over.
Jamalb4 je krijgt 1 waarschuwing van mij. Mensen voor hond uitschelden en lulhannes e.d. zullen bij deze gevolgd worden door sancties.
Jij bent niet degeen die bepaalt of schelden pijnlijk is of niet.
Regel is dat iedereen zn ei kwijt kan maar onheuse discussie methoden zijn NIET gewenst.
Diegene die de Koran zwart maakt krijgt geen waarschuwing, maar diegene die het boek verdedigt WEL. Omgekeerde wereld he? Allah is mijn enige helper en beschermer, dus doe wat je niet laten kan moraliste, maar ik kom altijd voor de waarheid uit. Een lid minder dat boeit jullie niet he, zeker als het een moslim is die zegt wat hij op z'n hart heeft, ik ben tenminste geen laffe hypocriet!
Moraliste
13-06-2004, 01:05
Je zegt nu niet veel anders dan, als iemand tot een bepaalde nivo daalt, daal ik mee. Succes in je leven dan.
Ooit gedacht dat het aan je discussie methodiek ligt dat je ipv rustig en kalm beargumenteerd meteen de confrontatie zoekt. En zodra iemand met jou in die confrontatie gaat en uiteraard een totaal ander gezichtspunt heeft, hij/zij verwensingen krijgt van jou!?
Isaia is een christen en die gelooft niet in de Quran. Mocht je hem willen overtuigen, overtuig hem dan op zn minst met je gedrag. Gedraag je als een moslim die zich houdt aan de adab( beleefdheidsnorm) van het redetwisten.
Je zegt nu niet veel anders dan, als iemand tot een bepaalde nivo daalt, daal ik mee. Succes in je leven dan.
Ooit gedacht dat het aan je discussie methodiek ligt dat je ipv rustig en kalm beargumenteerd meteen de confrontatie zoekt. En zodra iemand met jou in die confrontatie gaat en uiteraard een totaal ander gezichtspunt heeft, hij/zij verwensingen krijgt van jou!?
Isaia is een christen en die gelooft niet in de Quran. Mocht je hem willen overtuigen, overtuig hem dan op zn minst met je gedrag. Gedraag je als een moslim die zich houdt aan de adab( beleefdheidsnorm) van het redetwisten.
Blijkbaar snap je nog steeds niet wat ik bedoel?? Hij is al "overtuigd"!!!! Maar de afgunst leeft in zijn hart, en daarom maakt ie hier de boel zwart! Voordat ie hier kwam wist hij al dat de Islam onweerlegbaar is, hij speelt gewoon een vies spelletje, en daar ben ik niet van gediend. Ik verlaag me niet tot zijn niveau, ik leg alleen de feiten op tafel, meer niet. Als hij door sharon is gebaard, dan is dat een feit, en geen scheldwoord, geldt ook voor lulhannes en hond. Succes met het realiseren van de ip-ban, of wat dan ook!
Moraliste
13-06-2004, 01:19
Origineel gepost door jamalb4
Blijkbaar snap je nog steeds niet wat ik bedoel?? Hij is al "overtuigd"!!!! Maar de afgunst leeft in zijn hart, en daarom maakt ie hier de boel zwart! Voordat ie hier kwam wist hij al dat de Islam onweerlegbaar is, hij speelt gewoon een vies spelletje, en daar ben ik niet van gediend. Ik verlaag me niet tot zijn niveau, ik leg alleen de feiten op tafel, meer niet. Als hij door sharon is gebaard, dan is dat een feit, en geen scheldwoord, geldt ook voor lulhannes en hond. Succes met het realiseren van de ip-ban, of wat dan ook!
Zelfs als je hiermee tegen je eigen religie ingaat :jammer:..
Zelfs als je hiermee tegen je eigen religie ingaat :jammer:..
Oordeel jij daar over?
Moraliste
13-06-2004, 01:26
Lees bovenstaande vers en laat de 3addama ervan tot jou indringen.
Lees bovenstaande vers en laat de 3addama ervan tot jou indringen.
Die vers refereert naar personen die met een oprechte intentie de discussie aangaan, en niet diegenen die de boel flessen/zwart maken. Je moet de Koran wel begrijpen.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.