Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : NMO bekeert moslims tot christendom!!

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6

mouunir
24-11-2002, 17:35

Het is niet te geloven!!! (NMO) nederlands moslim omroep zendt een programma over vasten in verschillende religies ...bijna de hele programma ging alleen om de non met haar vasten!!!??.. De regisseur van deze 4 delig programma heeft ander bedoelingen dan info te geven over vasten in ander religies.. De christendom komt op in deze 4 delige item te veel voor.... Ik vraag me af wat bezielt de eindredactie om zo'n programma uit te zenden in de de zendtijd van de Moslims?? ................. Hebben ze geen respect meer voor de moslims in eigen moslim omroep op deze heilig maand ramadan?? De hele dag zijn al zenders bezig met 't christendom te prediken, een half uur programma voor Moslims wordt dat niet eens gegunt!!..........

Rajaa
24-11-2002, 17:40
Rabijn Evertse zal het er niet mee eens zijn, maar NMO zuigt...

Rajaa
24-11-2002, 17:41
Soeffisme is niks mis mee, alleen naar mijn weten is het een Islamitische stroming.. Vraag me af of de NMO dat begrijpt ;)

sweetyfeyrouz
24-11-2002, 17:50
Ik vind dat er zwaar word overdreven hier. Juist in de Islam moet je ook andere geloven van het boek (elkitab) accepteren. Wij als moslims weten wat ramadan is en waarom we vasten, k vond het leerzaam om ook te horen hoe er in de andere geloven wordt gevast, niks mis mee dunkt mij. Maar ja wie ben ik???? Groet Feytje

mouunir
24-11-2002, 18:00

Origineel gepost door sweetyfeyrouz Ik vind dat er zwaar word overdreven hier. Juist in de Islam moet je ook andere geloven van het boek (elkitab) accepteren. Wij als moslims weten wat ramadan is en waarom we vasten, k vond het leerzaam om ook te horen hoe er in de andere geloven wordt gevast, niks mis mee dunkt mij. Maar ja wie ben ik???? Groet Feytje Er is veel onbegriep, vooroordelen en angst over Islam en Moslims, NMO moet daar aandacht aan besteden.. meer programma's maken waarin niet moslims hun bevooroordeelde beeld over Islam en Moslims coorigeren

sweetyfeyrouz
24-11-2002, 18:17
Origineel gepost door mouunir Er is al veel onbegriep, vooroordelen en angst over Islam daar moet NMO wat er aan wat doen om onbegriep te verminderen... Ik dacht toch dat de NMO ook hele leerzame programma's maken voor niet moslims. Ben het met je eens dat ze wat kieskeuriger mogen worden. Ook zou het van mij wel op een ander tijdstip mogen komen als er meer mensen tijd hebben om te kijken. We komen te veel en te vaak negatief in de media en daar word ook ik mismoedig van. Groet Fey

Soulmen
24-11-2002, 18:24
Origineel gepost door mouunir Er is al veel onbegriep, vooroordelen en angst over Islam daar moet NMO wat er aan wat doen om onbegriep te verminderen... Alsof dat in zo n programma opgepoetst kan worden,wat misschien enigzinds zou helpen als alle Moslims massaal aan vrijwillegers werk gaan doen.Wees eens verassend ga je bij de Konmar aanmelden,en vericht werkjes als oude vrouwtjes helpen met het inladen van hun boodschapjes. Soulmen(die dat nooit zal zien gebeuren,of als het er toch van zal komen diezelfde Abdul die boodschappen in zn eigen auto ziet inladen en ermee vandoor gaat)

Morgaine
24-11-2002, 18:27
Origineel gepost door mouunir Het is niet te geloven!!!NMO nederlands moslim omroep zendt een programma van zogenaamde vasten in ander religies ...bijna de hele programma ging om de non en haar vasten..De regisseur van deze 4 delig programma heeft ander bedoelingen dan info te geven over vasten in ander religies.. De christendom kwam in deze item al te veel aan woord.... Ik vraag me af wat bezielt de eindredactie om zo iets uit te zenden in de naam van moslims................. Hebben ze niet eens respect voor de moslims in eigen moslim omroep en zelf in deze heilig maand ramadan houden ze geen rekening met moslim gevoelens.... Al de hele zondag zie al programma´s over christendom..!!is dat niet genoeg.......... Een vierdelige reeks heb je het over. Over wat gaan de andere drie uitzendingen dan precies? Mij lijkt het dat het juist goed is om te zien hoe het er in andere godsdiensten aan toegaat. Daar kun je alleen maar van leren. En wanneer je, op basis van die éne uitzending zou besluiten je te bekeren tot een of andere vorm van Christendom, sorry hoor, maar dan was je geloof blijkbaar niet erg sterk. Morgaine

tonk
24-11-2002, 18:31
Origineel gepost door sweetyfeyrouz Ik vind dat er zwaar word overdreven hier. Juist in de Islam moet je ook andere geloven van het boek (elkitab) accepteren. Wij als moslims weten wat ramadan is en waarom we vasten, k vond het leerzaam om ook te horen hoe er in de andere geloven wordt gevast, niks mis mee dunkt mij. Maar ja wie ben ik???? Groet Feytje Jij bent een stuk verstandiger dan Mouunir in zijn overtrokken reactie. NMO besteedt aandacht aan vasten in andere religies en Mouunir kopt 'NMO bekeert moslims tot christendom!!' Het spijt me erg, maar om zo'n reactie kan ik alleen maar hard lachen.

Rajaa
24-11-2002, 18:34
Origineel gepost door Mustapha AA nix mis mee yak?? doe kennis op dan zullen antwoorden komen van zelf Wat is er volgens jou mis mee dan? Hang jij de stroming van de wahhabiten aan?

shadiia
01-12-2002, 18:15
Ik weet niet eigenlijk wat moet ik van NMO moeten denken. Laatste tijd laten ze "moslims" uit zuid afrika aan het woord!!! Ik vraag me af hoeveel moslims uit zuid afrika wonen hier in nederland? En waarom maken ze geen programma´s over vooroordelen vanuit ander gelovigen tegen over Islam...etc..WHY??????

abdoel6666
01-12-2002, 21:02
De NMO is in handen van joden, en de marokkanen/turken die voor de NMO werken doen dit alleen voor het geld. Wat geld wel niet met een moslim kan doen.

nl-girl
01-12-2002, 23:59
Origineel gepost door shadiia Ik weet niet eigenlijk wat moet ik van NMO moeten denken. Laatste tijd laten ze "moslims" uit zuid afrika aan het woord!!! Ik vraag me af hoeveel moslims uit zuid afrika wonen hier in nederland? En waarom maken ze geen programma´s over vooroordelen vanuit ander gelovigen tegen over Islam...etc..WHY?????? Moeten ze dan de hele tijd Turken of Marokkanen aan het woord laten? Ik vond het juist een heel goed programma over aids en moslims. Dat vond ik heel mooi om te zien hoe ze er mee omgingen. Daar kunnen wij, over het algemeen gezonde mensen, nog wel wat van leren.... Zouden wij nog in God/Allah swt geloven als wij zo ziek waren? ZOuden wij nog zoveel uit ons leven kunnen halen, er zo van genieten en zoveel goede dingen doen voor anderen? Waarschijnlijk zouden wij zwelgen in zelfmedelijden....... Ach, ach, het is ook nooit goed hier..... En programma's over vooroordelen? Dan is het alleen maar woord tegen woord, daar komen we nooit uit met zijn allen.

THEMAN
02-12-2002, 01:57
Ik dacht dat de NMO bedoeld was voor de doelgroep moslims. Vooral tijdens de RAmadan verwacht ik van ze dat ze vooral meer over Quran en hadieth uitzenden. Ik had gedacht dat ze vandaag wel een eitem over Leilat el kadr zouden uitzenden, maar ik werd helaas diep teleurgesteld! Heel veel moslims weten gewoon te weinig over deze nacht! de hele uitzending ging over de AIDSproblematiek in het kader van de wereld AIDSdag. om daar nu een heel uur aan te wijden vind ik erg veel. Trouwens waarom hebben ze het niet een week later gepland!

Amira010
02-12-2002, 22:27

Als moslim zijnde mag je toch wel leren over andere geloven. Kijk wij als moslims zijnde weten dat dat het enige goede geloof is, daarom mag je toch wel een ander bekijken en als je het zo erg vindt dan kijk je die dag effe niet. Ik vind het allemaal wel interessant die geloven je komt ze namelijk ook in de Koran tegen. als het daar ook staat mag je toch ook een programma zien.

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6