Bekijk originele versie : als iemand om je hand vraagt
misszina20
11-06-2004, 22:24
Ok dit is voor de meiden die zich proberen te houden aan de regels van de Islam. Stel een jongen komt naar je hand vragen? Hoe bepaal je dan of hij wel de juiste persoon is om de rest van je leven mee door te brengen? Wat zijn de mogelijkheden binnen de grenzen van de Islam?
Maak_me_gek
11-06-2004, 22:30
Dat proberen we allemaal. Het is de mate waarin we erin slagen die het verschil maakt.
misszina20
11-06-2004, 22:35
Ja maar de vraag is wat probeer je om te bepalen of het wel de juiste jongen is?
trouwen trouwen trouwen en nog eens trouwen
misszina20
11-06-2004, 22:52
amal_maroc, wat vraag je dan precies aan zo'n persoon?
misszina20
11-06-2004, 22:54
happy1, zonder dat je weet wie hij is ga je trouwen?;)
Origineel gepost door misszina20
happy1, zonder dat je weet wie hij is ga je trouwen?;)
dat bedoel ik dus niet!! jullie hebben het hier maar om 1 ding en dat is TROUWEN.. ik wordt er een beetje gek van..
minous21
11-06-2004, 23:01
Ik heb tot nu toe altijd nee gezegd omdat ik:
- De jongen niet leuk vond(uiterlijk mischien karakter);
- Of zijn familie me niet aanstond (ik vind schoonfamilie heel belangrijk)
En je moet het zo zien....Koelshi bel makteb
Succes meid.
Liefs Minous
Habibinur
11-06-2004, 23:01
Ik zou hem testen! Hij kan zoveel mooi praat hebben maar daar heb je niets aan, want zodra je getrouwd ben kan dit allemaal in 1 keer afgelopen zijn en komt zijn ware aard naar buiten. Oh hij moet zeer zeker een opleiding hebben gehad en een diploma wil geen WWer!!!!!!!
Daarnaast moet je erachter komen wat zijn kijk op het leven is en wat hij in de toekomst wilt bereiken en heel belangrijk of hij moeders kindje is of niet!!!! Ik denk dat de meeste mensen van hun moeder houden en respecteren maar sommige jongens zijn er erg overdreven in en laten hun moeder (jou schoonmoeder dus) veelste veel zeggenschap hebben. HELL NO dat ik dat wil! Mijn relatie mijn man mijn manier anders niet!!!!!!!!!
misszina20
11-06-2004, 23:02
oh hehe begreep je verkeerd, maar ja kijk het is toch het liefde en relatie forum en trouwen is daar een onderdeel van, dus jah logisch dat er veel over dit onderwerp gediscussieerd wordt:)
misszina20
11-06-2004, 23:04
Habibinur, onlangs was er een onderzoek dat zei dat mannen van meisjes houden die op een of andere manier op hun moeder lijken;)
misszina20
11-06-2004, 23:08
Maar lijkt me echt moeilijk hoor, om zo snel te beslissen over zo'n belangrijke beslissing. Je kan wel altijd zeggen dat het makteb is maar jah je moet zelf ook wat doen. Als je gewoon de eerste de beste jongen neemt en zegt dat het makteb is, ik weet niet geloof daar niet zo in.
Ik zou aan mijn broers vragen om de vrienden van de jongen te vragen hoe hij is enzo. En aan mensen vragen hoe hij is en hoe zijn familie is, want vind schoonfamilie ook heel erg belangrijk.
Maar ja, inchallah trouwen we allen met een ghoede moslimman inchallah
Origineel gepost door misszina20
oh hehe begreep je verkeerd, maar ja kijk het is toch het liefde en relatie forum en trouwen is daar een onderdeel van, dus jah logisch dat er veel over dit onderwerp gediscussieerd wordt:)
ewa ja maar telkens de zelfde topics alleen door iemand anders geplaatst
Habibinur
11-06-2004, 23:12
hahahahahhaha op hun moeder lijken! Nou als het een goede moeder is waarom niet. Maar de rol van schoonmoeder is dan toch weer anders!!!!! hahahhahaha
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.