Bekijk originele versie : Meteen kindjes of liever nog wachten...?
blauwe_hemel
11-06-2004, 18:37
Salaam dames,
Er zijn tot nu toe al heel wat topics geopend over zwangerschappen..wat allemaal heel leuk is om te lezen..dus dacht ik maar ook een topic te openen :D ik zou graag van de getrouwde vrouwtjes willen weten hoe lang julllie hebben gewacht voor jullie aan kindjes begonnen te denken...nam je bewust de pil omdat je liever nog geen kinderen wou..en hoe dachten jullie mannetjes erover...of maakte het helemaal niets uit voor je..hoe sneller een kindje, hoe beter...en hoe zit dat met de toekomstige bruidjes..denken jullie eraan om meteen aan kindjes te beginnen of wil je liever nog eerst met je mannetje genieten :Iluvu: en dan pas kindjes..
Ben best benieuwd
groetjes xxx
:zwaai:
Heb 3 jaren gewacht en ben nu zwanger. Het kind is uitgerekend op onze huwelijksdag Inscha'allah!!! (zijn dan 4 jaar getrouwd).
We hebben in onze kinderloze tijd echt heel veel genoten, veel dingen gedaan die je met een kind niet zo makkelijk kunt doen (spontaan weggaan, avontuur reizen etc.).
Dus ik heb er zeker geen spijt dat ik zolang heb gewacht!
Maar ben nu ook heel erg blij om een kind te krijgen Insch'allah, voel me daar echt klaar voor.
Mijn man maakte het niet zoveel uit...(kreeg hij alle aandacht, zei die altijd).
Maar wat me enoorm stoorde zijn die reacties van de omgeving (familie, buren, kennissen) ...ze gingen daarvan uit dat het bij ons niet lukte en er werd heel veel gerodeld. Je weet wel hoe marokkaanen zijn...
Nu zou je zeggen, wat maakt het nou uit, tenslotte is het onse beslissing.
Maar toch ga je met de tijd het echt irritant vinden steeds uit te moeten leggen dat je aan de pil bent en bewust voor gekozen hebt om nog geen kinderen te nemen...
Maar vertel dat maar aan een oud marokkans dametje, die begrijpt het echt niet...en steeds medelijdige comentaren krijgen dat het op een dag toch nog zou lukken als Allah swt het wil...
gr. Noura
mimi_tangaouia
11-06-2004, 20:32
ik denk voorlopig niet aan kinderen wil nog veel tijd door brengen met mijn man alleen en wil alles op de rails hebben zodat ik een kond alles kan geven wat ik wil
misstomatisch
11-06-2004, 20:39
Ik ben nog niet zo lang getrouwd maar wil nog geen kinderen. Ik wacht nog effe. Wat is effe. De tijd zal het zeggen 1 jaar of 2 jaar???????????? ;)
Ik ben nog lekker aan het genieten van de vrijheid. Spontaan weggaan, lekker werken, alles voor jezelf en je man. Soms denk ik wel van HET ZOU NOG GEZELLIGER kunnen zijn met zo een kleintje in huis :) .
Maar alles op z'n tijd. Inshallah. :)
Zusterke001
12-06-2004, 01:21
Ik ben pas 6 maanden getrouwd en wil ZEKER nog geen kindjes...het is hier lekker relaxed en rustig... Ik wil het nog zeker een jaar volhouden...maar denk niet dat mannetjelief dat zou willen.
Smurfi,
Ik voel dat commentaar ook al komen...begin je er nog niet aan?
Laat staan als ik nog een paar jaar wacht :D
S**** aan ze!
misstomatisch
12-06-2004, 16:33
Origineel gepost door Zusterke001
Ik ben pas 6 maanden getrouwd en wil ZEKER nog geen kindjes...het is hier lekker relaxed en rustig... Ik wil het nog zeker een jaar volhouden...maar denk niet dat mannetjelief dat zou willen.
Smurfi,
Ik voel dat commentaar ook al komen...begin je er nog niet aan?
Laat staan als ik nog een paar jaar wacht :D
S**** aan ze!
HIHI
ik ben nog korter dan jij getrouwd en er wordt al gevraagd wanneer er een baby komt. Echt iets voor marokkanen :giechel: :giechel:
Maar ach gelukkig bepaal ik het zelf met me mannetje en niemand anders behalve allah s.w.t. :zwaai:
misstomatisch
12-06-2004, 16:51
Origineel gepost door Oem_mujahid
Assalaam ou 3laykoum wa rahmatuhallahi wa barakatuh
Ik ben ook 6 maandjes getrouwd walhamdoelilah en ik wil inshaAllah wel een kleintje. Tot nu toe nog niet gelukt..al ghair inshaAllah.
Dua voor mij inshaAllah djazzakallahoe ghairen lieve zusters!!
wa salaam ou 3laykoum wa rahmatuhallahi wa barakatuh!!
Inshalallah. Allah swt is groot. :)
Origineel gepost door NeshWaha
Wij hadden het niet echt gepland maar het is de wil van Allah SWT.....En na ong 10 maanden huwelijk raakte ik zwanger....No problem, reizen etc kan alsnog, ik snap niet dat de zusters hierboven een kind zien als een belemmering, je mag blij zijn als je uberhaupt kinderen kunt krijgen. Ik zie het als een godsgeschenk.
Trouwens, kinderen krijgen heb je echt niet in de hand zelf...De vrouw van Amr khalid werd ook pas na 6 jaar zwanger...God wilde het zo, en al die tijd deden ze niks aan anticonceptie...Dus betekent echt niet dat als jij de pil niet slikt dat je meteen zwanger wordt....
Dat kinderen een godsgeschenk weet ik wel zeker, daarom ben ik ook heel dankbaar om moeder te mogen worden.
Wie zegt dat kinderen een belemmering zijn?! Ik wilde altijd al wachten met kinderen omdat ik weet dat het grote verantwoordelikkheden met zich meebrengt. Veel dingen (zoals spontaan gaan reizen met je man) kunnen zeker niet als je een kind hebt... In die jaren dat ik geen kind heb gehad ben mijn man en ik enorm gegroeid (mentaal) en we zijn nu ook echt helemaal klaar voor een kind.
Dus Allhamdulillah, ik ben blij zoals het gelopen is.
Dat je kinderen krijgen niet zelfs in de hand hebt spreekt wel voor zich. Natuurlijk is het Allah swt wil, zoals vrouwen door de pil heen zwanger worden zijn er ook vrouwen met vruchtbaarheidsproblemen...
ik was bijna 2 jaar getrouwd toen ik zwanger werd.
ik heb er bewust voor gekozen om zolang te w8ten.
ik ben nu 18 weken zwanger en soms ben ik nog steeds bang dat ik er te vroeg aan begonnen ben en dat ik spijt krijg dat ik niet langer heb gewacht. en of ik die verantwoordelijkheden wel aankan.
maar ondanks dat ben ik ook dolblij dat ik een kleine krijg, en dank Allah (swt) dat hij mij dit wonder heeft geschonken.
ik ben anderhalf jaar getrouwd en ik wil nog geen kinderen ik ben jong getrouwd ik ben namelijk nog twintig.maar iedereen maakt het mij moeilijk in mijn omgeving vooral mijn moeder die vind dat ik met de pil moet stoppen want het maakt je ontvruchtbaar zegt ze .ik helemaal gek van de reacties van iedereen in mijn omgeving. marokanen willen altijd andermans leven lijden .groetjes
112malika
13-06-2004, 18:21
ik ga binnen kort inshaallah trouwen en wil heel graag kinderen krijgen
Nadia_Antwerpen
14-06-2004, 02:15
assalaam wa aleikum
ik had met mijn man besloten voor ons huwelijk dat we geen anticonceptie gingen gebruiken en dat we meteen een kindje wilden. nu hamdoellilah zijn we trotse ouders van een flinke zoon.
moest ik nu terug opnieuw mogen beginnen, ik zou exact hetzelfde doen!
ik heb er geen seconde spijt van gehad!
mha salama
UndercoverAngel
14-06-2004, 10:37
Als ik Insha Allah getrouwd ben wil ik minimaal een jaar wachten voordat ik eraan begin.. Eerst even genieten met z'n tweetjes.. :)
.:UcA:.
dinalina22
14-06-2004, 12:31
salaam iedereen
ik trouw ook binnenkort inshallah en ik en mijn man hebben ook besloten om geen pil of andere concumtie te gebruiken. wij zij allebei jong ik 21 en 23 en wij zouden heel graag jonge ouders zijn. dus hopen we inshallah meteen zwanger te worden.
amien
:zwaai:
Ik vind het verstandiger om een paar jaar je partner te leren kennen. Als het goed zit, dan kun je aan kinderen beginnen. Natuurlijk is het Allah die leven geeft.
Ik zie veel Marokkaanse meiden die na één of twee jaar zijn gescheiden met een kind. Ten eerste is dat voor het kind niet goed. En ten tweede: het zal voor die vrouwen moeilijker zijn om te hertrouwen. Natuurlijk is het goed dat een moslimman met een weduwe trouwt, maar je moet ook rekening houden met de realiteit. Soms wil een man wel met een weduwe trouwen, maar ziet hij daar vanaf door de grote druk van zijn familie.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.