Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Goeie actie van Groen Links

Pagina's : [1] 2

tonk
11-06-2004, 18:07

GroenLinks is met een postercampagne gestart voor tolerantie en tegen discriminatie. Onderstaande posters kaarten verschillende vormen van discriminatie aan. Er zijn 4 posters: 1. "Gul geeft les op het St. Jozef college": Vrouwen met een hoofddoek hebben het lastig. Ze worden vaker nageroepen en uitgescholden. Niet serieus genomen, minder kansen op de arbeidsmarkt. Gelukkig kijken anderen wel verder dan een hoofddoek lang is. 2. "Latifa kiest zelf haar man": Je moet kunnen kiezen wie je liefhebt. Dat spreekt niet altijd voor zich. In traditionele families staan vooral de meiden onder druk. Andere families geven hun kinderen wel de ruimte. 3. "Mohammed houdt van Jan" Nederland wordt veel minder tolerant. Zo hebben homo's en lesbo's weer vaker last van discriminatie en agressie. Te veel macho's en moslims verwerpen homoseksualiteit. Andere moslims zetten zich juist in voor acceptatie. 4. "Mehmet en Marlon gaan uit" Allochtone jongeren voelen zich vaak verdacht. De reacties zijn bij voorbaat negatief; op straat, in de tram, bij een sollicitatie of bij de disco. Dat vernedert je en maakt je kwaad. Anderen bestrijden die vooroordelen en laten allochtone jongeren in hun waarde. Prima posters toch? Kijk op : http://www.groenlinks.nl/actie/acceptatie om de posters te zien. Bovenstaande is ook van deze site geknipt en geplakt.

AboeAbdullah
11-06-2004, 18:17
is Groenlinsk hier geen dag te laat mee?

Deliana
11-06-2004, 18:30
http://www.groenlinks.nl/actie/acceptatie/gul http://www.groenlinks.nl/actie/acceptatie/latifa http://www.groenlinks.nl/actie/acceptatie/mohammed http://www.groenlinks.nl/actie/acceptatie/mehmetmarlon

Deliana
11-06-2004, 18:31
Ik vind het een beetje van het ene uiterste in het andere :confused: Een beetje overdreven. Ik denk ook niet dat het veel zal veranderen.

Hoogervorst
11-06-2004, 20:38

Origineel gepost door AboeAbdullah is Groenlinsk hier geen dag te laat mee? GroenLinks heeft zich altijd ingezet om minderheden te beschermen. Helaas hebben GL zichzelf belachelijk gemaakt in de jaren '90 door alleen de autochtone Nederlanders de schuld te geven en te ontkennen dat allochtonen ook konden discrimineren. GL kon door de opkomst van Pim Fortuyn (eindelijk) een schoonmaak in de partij maken, wat ondermeer betekende dat Mohammed Rabbae het veld kon ruimen. Mohammed Rabbae stond al jaren bekend als: 'zij (de Nederlanders) zijn slecht en discrimineren, en ik ben zielig en onschuldig'. Zijn uitspraken om geen grappen over Afganistan te maken of om de Duivelsverzen te verbieden stuiten op de borst van veel vrijgevochten GroenLinksers. Nu is GroenLinks veel verstandiger en pleiten dat discriminatie in het algemeen wordt aangepakt. Of nu een blanke Nederlander of een Moslim discrimineert. Een zeer goede zaak.

tonk
11-06-2004, 21:49
Deliana, dank voor het plaatsen van de posters. Ik ben niet zo handig met plaatjes.

Girlzzz
11-06-2004, 22:26
TFOE!!!!!!!!!!!!! Waarom gebruiken ze de naam van onze profeet voor zoiets!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ZWARE IDIOTEN DIE GROEN LINKS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

rnaj
11-06-2004, 23:38
Origineel gepost door Girlzzz TFOE!!!!!!!!!!!!! Waarom gebruiken ze de naam van onze profeet voor zoiets!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ZWARE IDIOTEN DIE GROEN LINKS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Misschien omdat het een veel voorkomende jongensnaam is, zou dat misschien een reden kunnen zijn. Heeft niets met de islam te maken, je moet geen spoken gaan zien. :cool:

DaNGeRouZLy
11-06-2004, 23:57
Ik vind het een onzinnige campagne ookal vind ik GL wel oke alsof men gaat veranderen als ze deze posters hebben gezien. De 1e en de 4e foto die snap ik nog wel wat ze daarmee willen bereiken maar die andere 2 niet. Latifaatjes van Nederland trouw allemaal maar met een jood of een christen en Mohammeds van nederland het is goed als je homo bent:jammer: Ik had dan liever een foto gezien waarop staat: mohammeds van Nederland prima als jij homosexualiteit afkeurt maar heb respect voor de nederlandse homo`s en lesbo`s en laat ze met rust. Ze hoeven niet voor de moslims de regels gaan bedenken dat een moslima met een jood kan trouwen en een moslim homo kan gaan worden. Oke dit is mijn bescheiden mening ciao :zwaai:

yafelsteen
12-06-2004, 09:43
Ik vind dit schandalig dit lijkt me echt z'on LPF of VVd actie maar dat Groenlinks daar aan mee ??!!!! schande! Ik twijfel nog of ik op ze zal blijven stemmen. De belachelijkte is die van latifa en een man met een kepeltje. Willen jullie stemmen verliezen ga zo dor zal ik maar zeggen.

Erwin
12-06-2004, 10:00
Stuitend naief... :huil: Femke, laat ook mij toe in je droomwereld asjeblieft. Ik smeek het je, gun mij dat geluk.

Erwin
12-06-2004, 10:04
Origineel gepost door DaNGeRouZLy De 1e en de 4e foto die snap ik nog wel wat ze daarmee willen bereiken maar die andere 2 niet. Latifaatjes van Nederland trouw allemaal maar met een jood of een christen en Mohammeds van nederland het is goed als je homo bent:jammer: Jajaja... Voorspelbaar. De 1e en 4e foto zijn alsvanouds een soort aanklacht jegens de blanke, autochtone Nederlander, dus worden goedgekeurd. De 2e en 3e poster kaarten de onderlinge normen en waarden van islamitische allochtonen aan. Maar daar moeten wij niet aan denken! Face it! Mohammed kan net zo verliefd op mij worden als Fatima! Leven en laten leven.

Hoogervorst
12-06-2004, 13:07
Origineel gepost door yafelsteen Ik vind dit schandalig dit lijkt me echt z'on LPF of VVd actie maar dat Groenlinks daar aan mee ??!!!! schande! Ik twijfel nog of ik op ze zal blijven stemmen. De belachelijkte is die van latifa en een man met een kepeltje. Willen jullie stemmen verliezen ga zo dor zal ik maar zeggen. Face it or not, maar GL is als progressieve partij heel erg voor indivudele vrijheid en vindt zaken als homo-huwelijken, abortussen, vrij drugsgebruik en vrije keuzevrijheid zeer belangrijk. Het is een partij dat ook opkomt voor minderheden. Eigenlijk helemaal geen pro-godsdienstige partij dus. Ze zijn wel altijd sterk geweest in de bescherming van minderheden, maar je ziet het: het is een moeilijk pad waar GL over heen wandelt. En ik vind het juist goed dat ze de pro-Islam-koers van de jaren '90 hebben losgelaten. Het bleek stieken toch de botsen met hun oorpspronkelijke progressieve idealen.

Hoogervorst
12-06-2004, 15:03
Origineel gepost door totheloo Groen Links is ook een ploegje idealisten en moralisten van hun eigen waarden, en naive droomrealiteit! Femke(!) Halsema's ULTIEME politieke zelfmoordpoging was, toen zij bij het verkiezingsdebat ten tijde van Pim Fortuijn het volgende beweerde;( het ging over de inkomenseis voor mensen die een bruid uit het buitenland laten overkomen, men wilde die verhogen tot minimaal minimumloon) "Zoals U weet, staat onze partij voor emancipatie!" "Vanuit dit standpunt is het voor de emancipatie van deze vrouwen( bedoeld worden de geimporteerde bruidjes) niet gunstig, om financieel AFHANKELIJK te zijn van hun echtgenoot!" Femke had dus liever, dat allochtone mannen in de uitkering bleven, want, in DAT geval heeft de vrouw RECHT op de helft! Maar als de man normaal zou werken, dan NIET, dan kan hij zeggen, hier is wat eet- en leefgeld, en is zij afhankelijker! Dat zij op die manier tevens de economische afhankelijkheid van de man, ten koste van U en MIJN portomonnee, en ten koste van zijn eigen ontwikkeling, en die van zijn nieuw-bakken bruid ALLEEN MAAR MEER bevorderde, en elke prikkel bij werkloze mannen om weer een baantje te gaan zoeken, wegmaaide, kwam niet in haar hoofdje op! Eigenlijk deed ze, alsof die bruidjes al geemancipeerd ZIJN; "he, mohammed, geef mij ff de helft van onze uitkering, ik wil kleren kopen". Dat de bruid OOK nog een ander alternatief heeft, dan afhankelijk te zijn van het inkomen van haar man, begreep Femke al HELEMAAL niet; GEWOON ZELF erbij gaan werken! Beter voor de staatskas, beter voor de vrouw, en haar emancipatie, en integratie! Groen Links focust zichzelf op incidentele, idealistiese, vergezochte zaken, en richt dan daar beleid op, of een campagne, zoals deze "voorbeeld" fotoos nou weer! Het is een partij dat gelooft dat het doel de middelen heiligt en liefst dat het gewone domme volk er voor gaat betalen ook. En daarom huiver ik ervan. Die zogenaamde emancitpatie is daar inderdaad een goed punt. Ik zal zelf nooit op GL stemmen.

batata112
12-06-2004, 15:15

Origineel gepost door totheloo Dan daarbij, misschien wat vergezocht van die jongen om over de naam van Mohammed te vallen, maar ja, je moet dat kunnen VOORZIEN, dus noem die jongen Racheed, ofzo! Ook gebruiken ze in de poster van Gul als voorbeeld een school met een duidelijke ANDERE, namelijk Christelijke signatuur, er staat immers ; ST JOZEF SCHOOL, dus dat is een Rooms-Katholieke school! Waarom zou een Rooms Katholieke school iemand voor de klas moeten zetten, met een duidelijk andere religieuze kijk? Meestal staat in de vacature-omschrijving ook dat je achter de christelijke beginselen van die school moet staan! Ik verwacht toch ook niet, dat op een school van Islamitiese signatuur een homo, of een christen, of een hindoe voor de klas staat; of moet dat OOK van Groen Links? Kortom, niet goed over nagedacht, een VAAK voorkomend gebrek in die partij! goe dpunt

Pagina's : [1] 2