Bekijk volle/desktop versie : Gezocht, leuke vakantie bestemming in Marokko



Pagina's : [1] 2 3 4

11-06-2004, 16:54
Gisteravond hebben ik gezellig over de vakantie van de komende zomer besproken. We moeten nog wat.

Het leek ons wel leuk om een weekje naar Marokko te gaan..

Nee, jullie hoeven niet aan te komen met leuke neefjes, daar zijn we op vakantie niet naar opzoek.

Ik ben opzoek naar een leuke bestemming, niet te toeristisch wel gezellig en gezien het feit dat ons Berbers/Arabisch niet zo geweldig is moeten we ons kunnen redden met Frans en/of Engels.

Wie heeft er een goed idee voor ons

11-06-2004, 16:59


Probeer eens bij http://www.marokko.pagina.nl onder de rubriek "tourisme" Er gaan zat touroperators.

11-06-2004, 17:07

Citaat:
Origineel gepost door Deliana
Probeer eens bij http://www.marokko.pagina.nl onder de rubriek "tourisme" Er gaan zat touroperators.
We zijn gewend om de reis helemaal zelf te regelen, vroeg me eigenlijk af of jullie nog bepaalde gebieden zouden kunnen aanbevelen

11-06-2004, 17:34

Citaat:
Origineel gepost door amitaf84
Ifrane..

Mijn favoriete stadje in Marokko..
En waarom zou ik daar heen moeten, wat is er speciaal aan Frane

11-06-2004, 18:17


Nee, Ifrane is denk ik niet wat je zoekt als je Marokko zoekt. Ifrane is inderdaad prachtig. Maar het is heel anders dan andere gebieden in Marokko. De natuur is daar namelijk best wel Europees. Veel groen en wel bergen, waterval, bron, riviertjes. t' is net wat je zoekt.

Marakech is veel te toeristisch, maar net als Ifrane is dat wel makkelijk als je geen arabisch spreekt.

Volgens mij is het trouwens voldoende als je frans spreekt. Velen spreken dit ook en anders zijn ze wel zo gastvrij en hartelijk dat ze moeite willen doen om je te begrijpen.

Zelf lijkt het me ook heerlijk om nog eens naar de sahara te gaan.

En ik ben er gek op om gewoon in een simpel huisje midden op het platteland te gaan zitten en dan heel eenvoudig veel te wandelen in de buurt. Ik zou niet weten hoe je aan zo'n huisje komt om te huren. Misschien heeft één van de mensen van deze site nog wel zo'n huisje leeg staan. Want zelf hebben we ook zo'n eenvoudig huisje, omdat m'n opa en oma daar vroeger woonden en nu wordt het in de vakantie of bij familiebezoeken nog gebruikt.

Maar ja, nogmaals 't is maar net wat je leuk vind. Een trektocht met een jeep van dorp / stad naar dorp / stad is misschien ook wel heel leuk.

Eén tip Rnaj, die je denk ik zelf ook wel weet. Wees niet te overduidelijk homo, want dan kon de gastvrijheid nog wel eens minder worden, denk ik. Dit is geen kritiek hoor, maar een tip.

Fijne vakantie!

11-06-2004, 18:55

Citaat:
Origineel gepost door maisenne
Nee, Ifrane is denk ik niet wat je zoekt als je Marokko zoekt. Ifrane is inderdaad prachtig. Maar het is heel anders dan andere gebieden in Marokko. De natuur is daar namelijk best wel Europees. Veel groen en wel bergen, waterval, bron, riviertjes. t' is net wat je zoekt.

Marakech is veel te toeristisch, maar net als Ifrane is dat wel makkelijk als je geen arabisch spreekt.

Volgens mij is het trouwens voldoende als je frans spreekt. Velen spreken dit ook en anders zijn ze wel zo gastvrij en hartelijk dat ze moeite willen doen om je te begrijpen.

Zelf lijkt het me ook heerlijk om nog eens naar de sahara te gaan.

En ik ben er gek op om gewoon in een simpel huisje midden op het platteland te gaan zitten en dan heel eenvoudig veel te wandelen in de buurt. Ik zou niet weten hoe je aan zo'n huisje komt om te huren. Misschien heeft één van de mensen van deze site nog wel zo'n huisje leeg staan. Want zelf hebben we ook zo'n eenvoudig huisje, omdat m'n opa en oma daar vroeger woonden en nu wordt het in de vakantie of bij familiebezoeken nog gebruikt.

Maar ja, nogmaals 't is maar net wat je leuk vind. Een trektocht met een jeep van dorp / stad naar dorp / stad is misschien ook wel heel leuk.

Eén tip Rnaj, die je denk ik zelf ook wel weet. Wees niet te overduidelijk homo, want dan kon de gastvrijheid nog wel eens minder worden, denk ik. Dit is geen kritiek hoor, maar een tip.

Fijne vakantie!
Mm, een rondrit met een auto, dat spreekt mij wel aan.
is het moeilijk om onderdak te krijgen, kan dat op goed geluk of moet je alles van te voren regelen?




En bedankt voor de tip Ik gedraag mij eigenlijk nooit uitgesproken homo (Behalve dan hier op de site ), maar zeker niet in landen waar men structureel anders ov er homo's denkt.
Daarnaast kan ik ook melden dat wij (mijn vriend en ik) nog maar 1 keer het gevoel hebben gehad dat we het helemaal moesten verzwijgen. Dat was in Zuid Afrika, waar we door een stel blanke boeren (van nl-afkomst) waren uitgenodigd voor een braai...

Normaliter praten we niet over homosexualiteit en laten we de mensen denken wat ze denken, maar als ze het vragen dan geef ik wel eerlijkantwoord. Behalve dan die ene keer

11-06-2004, 19:15
Tja, discriminatie kom je overal tegen, maar vaak bij de mensen die zelf het hardst roepen dat ze worden gediscrimineert.

Volgens mij zijn ze in Marokko zo gastvrij en gek op witte huidjes dat ze je overal op de thee vragen en dan MOET je blijven eten en als ze horen dat je rondtrekt, dan bieden ze je volgens mij ook een slaapplaats aan. Mijn ouders zouden dat tenminste wel doen. Misschien kunnen de rest van de marokkanen hier ook even doorgeven of dit in alle gebieden van Marokko zo is. Want Marokko is groot en heeft minimaal 2 verschillende culturen in zich. Maar ik dacht dat de gastvrijheid een islamitische plicht is en overal zo werkt. Maar zeker zeggen durf ik niet.

Ik dacht dat er ook genoeg huurmogelijkheden zijn die je niet van tevoren hoeft te regelen, maar daar weet ik niet zoveel vanaf.

11-06-2004, 20:08

Citaat:
Origineel gepost door 2345
oke, maar wie heeft jou daar uitgenodigd???
Niemand ik breng geheel vrijwillig mijn euro's naar de Marokkaanse economie,

11-06-2004, 20:09

Citaat:
Origineel gepost door maisenne
Tja, discriminatie kom je overal tegen, maar vaak bij de mensen die zelf het hardst roepen dat ze worden gediscrimineert.

Volgens mij zijn ze in Marokko zo gastvrij en gek op witte huidjes dat ze je overal op de thee vragen en dan MOET je blijven eten en als ze horen dat je rondtrekt, dan bieden ze je volgens mij ook een slaapplaats aan. Mijn ouders zouden dat tenminste wel doen. Misschien kunnen de rest van de marokkanen hier ook even doorgeven of dit in alle gebieden van Marokko zo is. Want Marokko is groot en heeft minimaal 2 verschillende culturen in zich. Maar ik dacht dat de gastvrijheid een islamitische plicht is en overal zo werkt. Maar zeker zeggen durf ik niet.

Ik dacht dat er ook genoeg huurmogelijkheden zijn die je niet van tevoren hoeft te regelen, maar daar weet ik niet zoveel vanaf.
Bedankt voor de informatie, klinkt goed... Waarschijnlijk is de gastvrijheid in Marokko groter dan 2345 wil laten lijken

11-06-2004, 20:22

Citaat:
Origineel gepost door 2345
moet ik je nu soms dankbaar zijn?



oh,oh,oh.......wat ben ik toch grappig
Nee, doe maar niet

11-06-2004, 20:25
Gevonden, ligt niet zover bij Fes vandaan -klik-




11-06-2004, 20:32
Hoceima is ook wel leuk om te bezoeken vanwege t feit dat ze veel stranden hebben.. als je een paar dagen gewoon aan zee wilt zitten

11-06-2004, 20:33



Citaat:
Origineel gepost door MissyR
Hoceima is ook wel leuk om te bezoeken vanwege t feit dat ze veel stranden hebben.. als je een paar dagen gewoon aan zee wilt zitten
Is Hoceima niet erg toeristisch?

11-06-2004, 20:37

Citaat:
Origineel gepost door rnaj
Is Hoceima niet erg toeristisch?
Op zich wel.. ma je vroeg een leuke vakantiebestemming en das wel leuk...

11-06-2004, 20:39

Citaat:
Origineel gepost door MissyR
Op zich wel.. ma je vroeg een leuke vakantiebestemming en das wel leuk...
Dat wel maar ik schreef er ook bij dat ik niet echt op een toeristen gebied zat te wachten ik hou er niet zo van om tijdens mijn vakantie alleen Nederlands te horen


2345, heb jij niet een goeie tip, waar in het zuiden moet ik zijn

Pagina's : [1] 2 3 4