Bekijk originele versie : Advies
Redouan_CASA
11-06-2004, 16:38
Salaam broeders en zusters..
Een hele goede vriend van me gaat al ruim 3 jaar met een meid..zij is geen marokkaanse..ze wil zich heel graag in de islam verdiepen en eventueel zeker bekeren tot de islam.
Hij wil ook wel verder met haar..alleen hij is ook bang hoe zijn ouders hierop gaan reageren en de omgeving.
Wat denken jullie..moet hij gewoon doorgaan met haar..of toch rekening houdend met zijn ouders dat zijn ouders toch een marokaanse meid willen.
Origineel gepost door Redouan_CASA
Een hele goede vriend van me gaat al ruim 3 jaar met een meid..zij is geen marokkaanse..ze wil zich heel graag in de islam verdiepen en eventueel zeker bekeren tot de islam.
Hij wil ook wel verder met haar..alleen hij is ook bang hoe zijn ouders hierop gaan reageren en de omgeving.
Wat denken jullie..moet hij gewoon doorgaan met haar..of toch rekening houdend met zijn ouders dat zijn ouders toch een marokaanse meid willen.
Salaam Broeder,
Het is wel een moeilijke keuze...
Waneer een vrouw een oprechte en praktiserende moslim is, zou je haar eigenlijk niet echt kunnen weigeren, maar daar en tegen, als we uit gaan van cultuur, zul je zien dat ze niet geaccpeteerd wordt, omdat ze haar toch niet als een Moslima zullen zien, maar als een Nederlandse die zich bekeerd heeft voor jouw vriend.
InschAllah wilt ze zich bekeren met de juiste intentie.
Maar mensen zullen zo en zo wel praten.
Je ouders zullen altijd je ouders zijn, en waneer hij toch met haar zal trouwen, en zij zullen haar niet accpeteren, lijkt het mij geen goed vooruitzicht op een huwlijk.
Als ik deze keuze moest maken zou ik toch kiezen voor mijn ouders...
Niemand wil zn ouders verdriet doen..
diesel49
11-06-2004, 16:50
Origineel gepost door Miss9
Salaam Broeder,
Waneer een vrouw een oprechte en praktiserende moslim is, zou je haar eigenlijk niet echt kunnen weigeren, maar daar en tegen, als we uit gaan van cultuur, zul je zien dat ze niet geaccpeteerd wordt, omdat ze haar toch niet als een Moslima zullen zien, maar als een Nederlandse die zich bekeerd heeft voor jouw vriend.
Je ouders zullen altijd je ouders zijn, en waneer hij toch met haar zal trouwen, en zij zullen haar niet accpeteren, lijkt het mij geen goed vooruitzicht op een huwlijk.
Niemand wil zn ouders verdriet doen.. http://home.hccnet.nl/c.j.krul/gif/mensen/mannekepis.gif
Ik pis op dit soort uitspraken. :p
Redouan_CASA
11-06-2004, 16:56
Salaam Broeder,
ik snap het ook wel..maar ja..het blijft moeilijk..het is een goede vriend van me..en zou niet anders willen dat hij gelukkig wordt..maar ja..kiezen voor je ouders..of ongelukkig zijn met een ander..of met je ouders praten en hen uitleggen dat je met haar gelukkig wilt zijn :rolleyes:
Origineel gepost door diesel49
http://home.hccnet.nl/c.j.krul/gif/mensen/mannekepis.gif
Ik pis op dit soort uitspraken. :p
Salaam,
bedankt voor je aardige reactie, zou je misschien ook kunnen uitleggen waarom?
ik snap het ook wel..maar ja..het blijft moeilijk..het is een goede vriend van me..en zou niet anders willen dat hij gelukkig wordt..maar ja..kiezen voor je ouders..of ongelukkig zijn met een ander..of met je ouders praten en hen uitleggen dat je met haar gelukkig wilt zijn :rolleyes:
praten kan nooit kwaad...
miss_sebtewia
11-06-2004, 17:05
het moet wel van haar zelf komen dat ze tot het islam wilt bekeren niet omdat ze met een MAROKKAANSE MOSLIM JONGEN heeft.
blijf niet je zelf belemmeren stap op je ouders af en vertel hun erover hoe je voelt en wat je graag wilt, want uiteindelijk willen ze dat je gelukkig bent. en als je dat bent met dat meisje dan moeten ze het maar accepteren vindt ik.
ciaooo
miss_sebtewia
11-06-2004, 17:14
Salaam Broeder,
bij partnerkeuze hebben ouders niet over te veel te zeggen want jij bent die gene die je hele leven met diegene gaat delen en niet je ouders
en als je naar je ouders luister (en hun zijn er tegen dus met iemand anders trouwen):
1 hele leven ongelukkig zijn omdat je zin wil geven aan je ouders
2 hele grote nadelige gevolgen op kinderen door de slechte thuissituatie
3 je eindigt met een echt-scheiding kinderen apart heen en weer gesleurd dan weer naar de vader en weer naar de moeder. (nog meer verdriet voor je ouders zehma schande om andere mensen je zo te zien)
kortom je kan het beter vertellen want vroeg of laat accepteren ze het en dan kan je normaal je leven leiden!
ciaooo ;)
Dat ligt aan zichzelf....
Ik bedoel zei wil zich in de Islam verdiepen, maar dat zegt niet dat ze islamitisch wil worden!!
En wil zei islamitisch worden voor hem of voor Allah swt? Want als ze het voor hem en zijn ouders doet dan is het een ander vehaal snappie.....
Een goede vriend van mij dieheeft ook italiaanse vriendin en hij vroeg aan me wat ie moest doen en heb deze vragen aan m gesteld en daar is hij mee aan t werk gegaan... En uiteindelijk heeft hij dat meisje laten gaan, omdat ze alles voor hem deed ipv Allah swt... En dan werkt t niet!!
misscasablanca
24-05-2005, 18:06
salam ailekoem
InshaAllah, bekeerd het meisje zich tot de islaam.
Niemand maar dan ook NIEMAND kan in haar hart kijken!!!
Behalve Allah (sobhanah wa ta'ala).
Als zij zich met een goede intentie bekeerd; maashaAllah.
Als zij zich met de verkeerde intentie bekeerd; Moge Allah (sobhanah wa ta'ala) haar leiden. Amien.
Voor je vriend zou ik aanraden om salaat istichara te verrichten.
InshaAllah, moge Allah ( sobhanah wa ta'ala) het makkelijk maken voor hun. Amien.
Flippameid
24-05-2005, 18:09
Deze topic is van bijna een jaar geleden :eek:
miss_saliha
24-05-2005, 18:11
Het zal voor de ouders een harde klap wezen bij de begin geloof ik..
Je weet hoe ons cultuur is, ouders hebben liever een marokkaanse schoondochter/zoon en dat zou ik ze ook niet kwalijk kunnen nemen.Ik weet niet hoe zijn ouders der op gaan reageren maar dnek niet zo best aangezien vele dat liever niet hebben.
miss_saliha
24-05-2005, 18:12
Wejowwwwwwwwww zie het nu pas!!! :eek:
misscasablanca
24-05-2005, 18:36
Salam ailekoem
en?????
is ze bekeerd?
zijn ze getrouwd?
La_Cosa_Nostra
24-05-2005, 18:38
ligt eraan hoe hij zijn prioriteiten heeft staan: of hij zijn eigenlijk belangrijk genoeg vindt of dat van zijn ouders (en de gemeenschap) boven alles stelt..
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.