Bekijk originele versie : Inschrijvings procedure Belgie
Tante_Houda
26-11-2009, 12:49
Salam alaikom,
Op het internet heb ik een beetje gezocht naar info omtrent de inschrijvingsprocedures.
Alleen word ik er niet echt wijzer van.:rolleyes:
Kan iemand me vertellen wat de procedure is?
Volgende week of a.s weekend ga ik zelf om face to face erover geinformeerd te worden, maar momenteel wil ik het ook graag weten!
So trips and tricks, more then welcome.
Thanks in advance,
Kinds regards,
Houda
Benisaidgirl
27-11-2009, 13:32
je moet als eerst een huurcontract hebben..die neem je mee naar de gemeente ze schrijven je in en binnen 2weken komt er een wijkagent langs om te controleren of je daar echt woont, als je niet aanwezig bent laat de wijkagent een brief achter en moet e langs komen op het politieburo, daar krijg je wat vragen..die agent geeft je dan een formulier mee die moet je mee nemen naar de gemeente zodat je een verblijfsvergunning krijgt dit is een 5maanden kaart , als je een vast contract of 1jaar contract hebt en je verdient meer dan 850,- krijg je na die 5maanden een 5jaarkaart... en dan ben je klaar.. ik heb me destijds bij een kennisen ingeschreven thuis als medebewoner en toen heeft de huurbaas het contract aangepast..ik woonde ondertussen gewoon innederland, die wijkagent was langs geweest maar ik was er niet en die heeft dus de brief achtergelaten en ben daar langs gegaan op het politieburo het ging vrij snel allemaal..
succes verder
en oja mabrouk el3ied nog
Benisaidgirl
29-11-2009, 19:53
:goedzo:
dit wilde ik ook wel weten.
weet je ook toevallig welke papierbenodigheden je allemaal nodig hebt ?
heb me laten vertellen 2 pasfoto's en geboorteakte ... of heb je meer papieren nodig
klopt je moet pasfoto,s meenemen, ik heb me inmiddels 3,5jaar geleden hier ingeschreven toen hoefde ik geen geboorteakte mee te nemen, mss dathet nu is veranderd.. kijk anders even op www.buitenlandsepartner.nl en kijk bij belgie route daar staat alles op alle info..
succes :goedzo:
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.