Bekijk originele versie : fulltime werken en ook nog het huishouden draaien
mimi_tangaouia
11-06-2004, 16:17
zijn er dames die hier fulltime werken en ook nog hun huishouding runnen , hoe doen jullie dat ??
naimaatje
11-06-2004, 16:57
Hey Mimi,
Ik werk 36 uur per week. Elke vrijdag ben ik vrij dan doe ik mijn huishouden. mijn man is op de maandag vrij, hij doet dan ook wat. zoals de was en de tuin. Ik geef meestal aan hem door wat hij moet, want je weet vel mannen doen niet iets uit hun zelf. ik probeer op vrijdag mijn hele huis schoon te maken, zodat wij het weekend voor ons hebben ne evt. familiebezoekjes. Ik merk nu ik een zoontje heb dat het me niet altijd lukt om op de vrijdag als rond te krijgen. Als ik aan het koken ben, probeer ik ook bv. de koelkast scchoon te maken of de keukenkastjes dan heb ik dat in iedergeval gedaan begrijp je. maar hamdoulillah lukt het nu zo wel.
g
mimi_tangaouia
11-06-2004, 17:02
Origineel gepost door naimaatje
Hey Mimi,
Ik werk 36 uur per week. Elke vrijdag ben ik vrij dan doe ik mijn huishouden. mijn man is op de maandag vrij, hij doet dan ook wat. zoals de was en de tuin. Ik geef meestal aan hem door wat hij moet, want je weet vel mannen doen niet iets uit hun zelf. ik probeer op vrijdag mijn hele huis schoon te maken, zodat wij het weekend voor ons hebben ne evt. familiebezoekjes. Ik merk nu ik een zoontje heb dat het me niet altijd lukt om op de vrijdag als rond te krijgen. Als ik aan het koken ben, probeer ik ook bv. de koelkast scchoon te maken of de keukenkastjes dan heb ik dat in iedergeval gedaan begrijp je. maar hamdoulillah lukt het nu zo wel.
g
tnx voor je tips gelukkig werkt mijn man onregelmatig us hij is vaak ook vrij en gelukkig kookt hij ook als ik werk en hij kookt lekker :D
misstomatisch
11-06-2004, 20:47
Ik werk 32 uur en ben één dag in de week vrij. Ik probeer het altijd op me vrije dag te doen. In het weekend doe ik ook wel wat maar dan alleen zondags. Ik verdeel het een beetje. Maar ik heb een redelijk klein huisje dus op zich valt het allemaal wel mee.
mimi_tangaouia
11-06-2004, 20:51
Origineel gepost door misstomatisch
Ik werk 32 uur en ben één dag in de week vrij. Ik probeer het altijd op me vrije dag te doen. In het weekend doe ik ook wel wat maar dan alleen zondags. Ik verdeel het een beetje. Maar ik heb een redelijk klein huisje dus op zich valt het allemaal wel mee.
ik heb ook het geluk dat we een klein huisje hebben dus bijhouden gaat nu nog makkelijk maar ik merk wel dat de was te lang blijft liggen ik heb een hele drukke baan en werk 5 dagen in de week en voordat ik thuis ben is het ook weer 19.30 en daarnaast neem ik autorijlessen ik merk nu wel dat ik het moeilijk begin te krijgen
misstomatisch
12-06-2004, 16:42
Origineel gepost door mimi_tangaouia
ik heb ook het geluk dat we een klein huisje hebben dus bijhouden gaat nu nog makkelijk maar ik merk wel dat de was te lang blijft liggen ik heb een hele drukke baan en werk 5 dagen in de week en voordat ik thuis ben is het ook weer 19.30 en daarnaast neem ik autorijlessen ik merk nu wel dat ik het moeilijk begin te krijgen
Gelukkig woon ik 10 minuten van mijn werk vandaan. Dat scheelt, en nog ga ik met de auto :giechel: :giechel: (je weet maar nooit met het weer, met de auto zit je altijd veilig.)
De was is ook 1 keer in de week. 1 witte was en een zwarte was.
Dat doe ik meestal op zaterdag of zondagochtend.
Zolang er geen kids in het spel zijn valt het gelukkig wel mee.
safae_marokko
12-06-2004, 21:26
Ik heb een jaar lang gewerkt en dat combineerde ik met het huishouden. het was absoluut niet zwaar, maar dat komt omdat ik om 7 uur begon en om half vier ging ik naar huis. dus had ik nog genoeg tijd om eten te koken en opte ruimen. Maar als je maar met z'n tweeen bent is er niet echt veel te doen.
salam oe 3alikoem mimi,
Nou, ik heb een full time baan , en ben ieder dag zo rond 17.30 thuis, eerst bidden dan direct naar de keuken eten klaar maken, en tussen door doe ik de afwas en nog andere dingen zoals toilet schoon maken enz enz, om 23.00uur naar bed.
zaterdag is om boodchappen te doen en familie bezoekjes en zondag is echt mijn schoonmaak dag en mijn uitprobeerdag voor eventueel nieuwe recepten,
en ik vind het prima zo, ik zou gek worden als ik mijn tijd niet kan vervullen,
als ik af en toe zondags weinig te doen heb, dan begin ik mijn leven saai te vinden, huilbuien enz wallah.
Sahab
Origineel gepost door sahab
salam oe 3alikoem mimi,
Nou, ik heb een full time baan , en ben ieder dag zo rond 17.30 thuis, eerst bidden dan direct naar de keuken eten klaar maken, en tussen door doe ik de afwas en nog andere dingen zoals toilet schoon maken enz enz, om 23.00uur naar bed.
zaterdag is om boodchappen te doen en familie bezoekjes en zondag is echt mijn schoonmaak dag en mijn uitprobeerdag voor eventueel nieuwe recepten,
als ik af en toe zondags weinig te doen heb, dan begin ik mijn leven saai te vinden, huilbuien ..
Sahab
mimi_tangaouia
13-06-2004, 16:12
Origineel gepost door sahab
salam oe 3alikoem mimi,
als ik af en toe zondags weinig te doen heb, dan begin ik mijn leven saai te vinden, huilbuien enz wallah.
Sahab
ik heb nog geen structuur gevonden hoe ik mijn huishouden het beste kan draaien soms heb ik niks te doen zoals nu alles is al af en van de week kwam ik uit me werk en toen stond alles op me te wachten dat maakt het zo moeilijk en ook dat je vanuit werk ook thuis dingen op je wachten en dat had ik natuurlijk niet toen ik thuis woonde maar ik stel het zeer op prijs dat er leden zijn die dit met mij willen delen
liefduifje
13-06-2004, 18:04
ik run nog geen eigen huishouden, maar ik denk dat ik het zo aan zou pakken dat ik elke dag iets doe, zodat ik uiteindelijk in het weekend niet zoveel hoef te doen. Ik denk wel dat het zwaar is om fulltime te werken en daarnaast het huishouden geheel te doen, maar ik denk wel dat het uiteindelijk wel goed te doen zal zijn,als je voor jezelf maar duidelijk weet wat je welke dag doet.
In het begin zal het een beetje experimenteren zijn van wat je wanneer kan doen, maar voor je het weet heb je wat dat betreft denk ik wel een vast patroon en aangezien je nog maar net getrouwd bent, zal dat wel goedkomen ;)
tangia21
13-06-2004, 19:51
hee mimi je kan het beste zo doen:
als je thuis komt (en je man heeft niet gekookt) dan ga je koken.
tegelijkertijd doe je de wasmachine aan en als het mooi weer is gelijk buiten ophangen.
na het eten afwassen en opruimen en de wc en de vloer schoonmaken (al is het maar een doekje erover heen)!!
voordat je naar je werk gaat eerst het bed opmaken en je kleren opruimen.
in het weekend kan je alles vegen (stof) en dan vloer schrobben.
alle kleren laten wassen/vouwen en strijken,
stofzuigen
de keuken extra aandacht geven (extra schoonmaak).
en 1 keer in de week de bedden verschonen.
en 1 keer in de week de douche schoonmaken
verder kan je 1 of 2 keer per maand alle ramen wassen en als je stoffen gordijnen hebt, ook wassen.
en zo hou je alles schoon (hoop ik) ! :)
Saloua1978
14-06-2004, 10:17
Origineel gepost door tangia21
hee mimi je kan het beste zo doen:
als je thuis komt (en je man heeft niet gekookt) dan ga je koken.
tegelijkertijd doe je de wasmachine aan en als het mooi weer is gelijk buiten ophangen.
na het eten afwassen en opruimen en de wc en de vloer schoonmaken (al is het maar een doekje erover heen)!!
voordat je naar je werk gaat eerst het bed opmaken en je kleren opruimen.
in het weekend kan je alles vegen (stof) en dan vloer schrobben.
alle kleren laten wassen/vouwen en strijken,
stofzuigen
de keuken extra aandacht geven (extra schoonmaak).
en 1 keer in de week de bedden verschonen.
en 1 keer in de week de douche schoonmaken
verder kan je 1 of 2 keer per maand alle ramen wassen en als je stoffen gordijnen hebt, ook wassen.
en zo hou je alles schoon (hoop ik) ! :)
Zo doe ik het ook sinds kort heb eindelijk mn draai gevonden.
Ik werk 4 dagen en mn vrije dag gebruik ik voor mezelf (shoppen, mezelf opknappen) en vrijdagavond doen we boodschapen zo houden we in het weekend meer tijd voor leuke dingen.
Hoop dat het straks ook nog makkelijk gaat met een kleine erbij
Je moet gewoon om 04.00 uur opstaan. Vier uur lang het huishouden doen en daarna naar je werk :D
Mysticalia
14-06-2004, 16:39
Origineel gepost door Miss_Magrebia
ik werk fulltime, ga ik x in de week 's avonds naar school, mijn man werkt ook fulltime, ik sta om 5 uur op maak brood voor manlief etc...wanneer hi weg is doe ik alles vegen, wc schoonmaken etc.... dan nog effe een dukje doen van 2 uur, dan weer opstaan
WERKEN
18.30 weer thuis, gelijk met manlief, samen bidden, doe ik effe iets klaarmaken, thee met koek ofzo...
ondertussen gaat manlief douchen en ik koken...daarna afwassen, keuken opruimen, douchen....
effe wat tv kijken en naar bed
:eek: Lijkt me vermoeiend niet? :confused:
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.