Bekijk originele versie : Toetreding Turkije EU?
Pagina's :
[
1]
2
3
4
5
6
7
8
9
10
babyvanbelisma
11-06-2004, 13:52
Ik vraag me af wat een reden zou zijn om Turkije tot de EU te laten toetreden.
Ik begrijp niet waarom hier zoveel discussie over is want mij lijkt het nogal eenvoudig: Turkije is voor het overgrote deel Aziatisch en niet Europees, dus kúnnen ze gewoon niet bij de EU komen.
Simpel toch? Dan kun je net zo goed Marokko, algerije en tunesie ook bij de EU voegen...
Maarre, mening a.u.b.
:zwaai:
said_denhaag
11-06-2004, 14:02
ik vind het niet kunnen ,de reden is omdat ik ze het niet gun ,eerlijk gezegt ik mag turken en negers niet ,
Origineel gepost door said_denhaag
ik vind het niet kunnen ,de reden is omdat ik ze het niet gun ,eerlijk gezegt ik mag turken en negers niet ,
Waarvan akte :D
babyvanbelisma
11-06-2004, 14:05
Origineel gepost door said_denhaag
Ik zal het doorgeven aan Brussel...:zwaai:
said_denhaag
11-06-2004, 14:07
Origineel gepost door Deliana
Waarvan akte :D gewoon ,die twee volken zijn mensen zonder humor ,begrijp je ,?
said_denhaag
11-06-2004, 14:09
Origineel gepost door babyvanbelisma
Ik zal het doorgeven aan Brussel...:zwaai: nee dat hoef je niet te doen ,harry potter doet het al . :D
Laten ze in Europa eerst maar eens de genocide op de Armenen en Grieken erkennen.
http://imia.cc.duth.gr/turkey/index.e.html The Turkish crime of our century.
http://www.theforgotten.org/intro.html The forgotten.
Origineel gepost door AmazoeloeII
Die werd al erkend voordat je werd geboren. Immers,
Volgens mij heeft alleen Frankrijk en Canada tot nu toe de genocide erkend. ca 1,7 miljoen doden in opdracht van de Turkse Ottomaanse heersers.
Het is natuurlijk niet de enige genocide, maar we hebben het hier over Turkije, immers.......
babyvanbelisma
11-06-2004, 15:39
Zelfs als ze toegeven dat ze genocide hebben gepleegd, dan nog horen ze er niet bij, want het is geen Europees land....
Kan iemand mij vertellen waarom er überhaupt over gepráát wordt ze erbij te nemen. Gewoon om puur geografische redenen kan het al niet....:confused:
sidiahmed
11-06-2004, 15:57
Origineel gepost door papa
Ze praten erover om de Turken aan het lijntje te houden. Turkije heeft geeneens een goede infrastructuur en industrie. Zo groot is het verschil met landen als Marokko niet eens. Alleen omdat het een seculiere staat is denkt de Turkse regering dat ze recht hebben op toetreding tot de EU. Ik kan gewoon niet geloven dat de Westeuropese regeringen Turkije als lid willen hebben, daarvoor loopt het land economisch gewoon veels te ver achter. Alleen al de nieuwe lidtstaten uit het het Oostblok lopen bijna 50 jaar achter, hoe groot moet de achterstand van Turkije dan wel niet zijn??
voor jou inforamtie die econmie van turkije zal wel aantrekken. mss is het jullie ontgaan maar vele multinationals trekken hun produktiecentra uit de europese landen en zetten er een op in turkije. de inhaalmars is flink aan de gang en binnen 50-100 jaar zie ik europanen die naar de 'zogenaamde' derde wereld trekken om daar hun brood te verdienen. turkije wordt 1 van de grootste landen van de eu als ze binnentreedt en één van de grootste militaire macht. met haar meer dan een miljoen tellende leger kan ze een grote invloed uitoefen in de EU + het feit dat ze'islamitisch' is de grootste struikelblok. want wie van de huidige lidstaten staat nu op te springen om minder macht te hebbben in de EU?
ik hoop dat europa de blunder begaat om turkije niet toe te laten kan ze zich richten tot het middenoosten en hopelijk een voortrekkersrol uitoefenen om een samen een blok te vormen. de reden dat de EU alsnog dit overweegt heeft vooral met dit feit te maken. men is bang dat turkije zich minder europees zal orienteen en meer naar het middenoosten. en dat is natuurlijk voor europa een doem scnario. enerzijds will men profiteren van de grote poteniele markt van turkije anderzijds ziet men ze niet als gelijkwaardig. we zullen zien wat de uitsalg zal zijn.
in ieder geval er zijn niet veel turken in mijn omgeving die geloven dat turkije ooit zal toetreden.
Wil Europa in de toekomst nog een beetje concurreren met China......dan kan ze "niet" zonder een groot/jong/goedkoop land als Turkije.
Daarnaast zal de acceptatie van een Moslimland in europa waarschijnlijk veel wind uit de zeilen van de fundi`s halen.
Wel lijkt me de toetreding van Turkije een goede reden om de Europese regels voortaan (overal) strenger na te leven......Zo`n groot en erg nationalistisch land lijkt me namelijk niet gemakkelijk aan de onderhandelingstafel.
Mocht Turkije trouwens toetreden, dan mogen ze vooral de VS bedanken, dat is namelijk de grootste voorstander.......
Origineel gepost door papa
Volgens mij zal Turkije nooit lid van de EU worden. Europa houdt ze een beetje aan het lijntje want in feite zit niemand van de machthebbers op een derdewereldland te wachten onder de EU-vlag. Bovendien is het een moslimland. Ik geloof niet dat ze ooit lid zullen worden. Het is denk ik ook niet echt nodig voor dat land, alleen begrijpt die regering dat daat niet geloof ik. Turkije een derdewereldland :giechel:
Turkije heeft meer van alles en nog wat
dan de landen die nu tot de EU zijn toegetreden.
De eenige reden dat Turkije niet tot de EU wort toe gelaten
IS omdat de meeste Turken de ISLAAM aanhangen. :zwaai:
AboeAbdullah
11-06-2004, 17:37
Turkije moet gewoon een Islamitische Unie beginnen en de Islaam gaan volgen.
AboeAbdullah
11-06-2004, 17:38
Origineel gepost door mendoza
http://www.bendib.com/islam/Talking-Turkey.jpg
haha dit is een toppertje
sidiahmed
11-06-2004, 18:18
Origineel gepost door mendoza
Een mooie uitvalsbasis voor het westen naar het midden oosten misschien!
turkije is niet awt men noemt echt een grote speler in het miden oosten. wel probeert de huidige turks regering de banden aan te halen met ahar midden oosten buren mar in het verleden werd de opnie van turkije niet gehoord dus ik snap de redenering niet van een poort nar het midden oosten :confused:
Pagina's :
[
1]
2
3
4
5
6
7
8
9
10
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.