Bekijk originele versie : Ik Wou Dat Ik Geen Marokkaan Was...
Pagina's :
[
1]
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
Karim_nour
11-06-2004, 00:26
Wie nog meer? er zijn vast wel mensen die dat gevoel hebben. waarop zou je nou eigenlijk trots op moeten zijn als marokkaan. ?
tajien of couscous.. ??
ik bedoel.... :rolleyes: ik weet het niet... :confused:
Origineel gepost door Karim_nour
Wie nog meer? er zijn vast wel mensen die dat gevoel hebben. waarop zou je nou eigenlijk trots op moeten zijn als marokkaan. ?
tajien of couscous.. ??
ik bedoel.... :rolleyes: ik weet het niet... :confused: :jammer:
Wees trots op wie je bent,je moet niet rondlopen als visitekaartje voro marokko, de trots die je in je hart draagt, is de trots dat je moslim bent
Marrakchia_86
11-06-2004, 00:30
IK BEN ER TROTS OP DAT IK OP DE 1E PLAATS MOSLIM BEN EN OP DE 2E PLAATS MAROKKAAN!!!
lady_khadija
11-06-2004, 00:31
Origineel gepost door Marrakchia_86
IK BEN ER TROTS OP DAT IK OP DE 1E PLAATS MOSLIM BEN EN OP DE 2E PLAATS MAROKKAAN!!!
:goedzo:
Karim_nour
11-06-2004, 00:32
Origineel gepost door Marrakchia_86
en waarom dat dan.. we zijn allemaal moslims.
maar waarom trots als marokkaan zijnde?
Je draagt zoveel mee, we hebben een warme cultuur, een open bevolking (buiten de kleine hooligans die ruiten inslaan en bmw's stelen)
En wat is er mismet couscous en tjine :confused:
Karim_nour
11-06-2004, 00:36
Origineel gepost door mazhar
Je draagt zoveel mee, we hebben een warme cultuur, een open bevolking (buiten de kleine hooligans die ruiten inslaan en bmw's stelen)
En wat is er mismet couscous en tjine :confused:
dat laatste is namelijk het enige waar je trots op kan zijn..
yeh we hebben wat uitgevonden .... couscous ....
ja we hebben zeker een warme cultuur :rolleyes:
letterlijk en figuurlijk.. jij moet eens voor een jaar in marokko blijven.
Origineel gepost door Karim_nour
dat laatste is namelijk het enige waar je trots op kan zijn..
yeh we hebben wat uitgevonden .... couscous ....
ja we hebben zeker een warme cultuur :rolleyes:
letterlijk en figuurlijk.. jij moet eens voor een jaar in marokko blijven.
Volgens mij ben ji jzo 1 van die verbitterde gorro's. wat i er mis met marokanen, leg anders dat uit, je kan geen uitspraken doen, zodner argumetnten ;)
Karim_nour
11-06-2004, 00:40
Volgens mij ben ji jzo 1 van die verbitterde gorro's. wat i er mis met marokanen, leg anders dat uit, je kan geen uitspraken doen, zodner argumetnten ;)
ik ben misschien wel trots op mijn geboorteplaats genaamd marokko, maar de identiteit marokkaan is een ander verhaal.
marokko had het voorbeeld van de arabieren kunnen zijn, maar jammer...
hoe bedoel je voorbeeld van de arabieren<,
Karim_nour
11-06-2004, 00:43
hoe bedoel je voorbeeld van de arabieren<,
alle arabishe staten..
lady_khadija
11-06-2004, 01:17
Origineel gepost door Kalaliboy
Vergeet je cultuurrijke achtergrond niet (denk niet alleen aan tajine & couscous)
Wat dacht je van andere uitvindingen die door ons (de Moren) in het verleden zijn uitgevonden, zoals:
De Gitaar
Tandpasta
Consumptie-ijs
En dat om maar enkele voorbeelden te geven, er zijn genoeg dingen die door de moren zijn uitgevonden (moren; dit zijn wij 'marokkanen' dus)
Dat we een warme cultuur hebben is niet het enige; marokko is ook het enige land waar verschillende bevolkingsgroepen en religies in harmonie SAMENLEVEN,... negers, berbers, arabieren, joden, moslims. Dit zie je (bijna) in geen enkel ander land terug :D en dat is ook iets om TROTS op te zijn, hier kunnen andere landen nog eens van leren.
En wat ons marokkanen zo speciaal maakt, is dat we het juist zo moeilijk hebben en hard moeten werken om iets te bereiken. We worden al jaren als criminelen afgeschilderd (door de media en de regering) en juist daarom moeten we het tegendeel bewijzen. En als je dan iets hebt bereikt in je leven, dan kan je als "marokkaan zijnde"zeer trots op je zelf zijn.
Voor de rest moet je toch echt verder kijken dan je neus lang is en niet zomaar iets roepen over je eigen afkomst, want volgens mij weet jij heeeeel weinig over je eigen cultuur, dus ik raad je aan om wat meer info over marokko te vergaren alvorens je een oordeel over jezelf (en je afkomst) geeft. Het ziet ernaar uit dat je door alle negatieve berichtgevingen door de media een soort van afkeer hebt gekregen tegen je afkomst. Hier moet je voor uitkijken, want dit kan uit de hand lopen (psychisch)
Je moet je NOOIT laten beinvloeden van buitenaf, hoe dan ook; wees blij dat je marokkaan bent.
De groeten,
Een zeer trotse Marokkaan :zwaai:
:goedzo:
heeel goed gezegd...
miss_curly87
11-06-2004, 01:53
Origineel gepost door Kalaliboy
Vergeet je cultuurrijke achtergrond niet (denk niet alleen aan tajine & couscous)
Wat dacht je van andere uitvindingen die door ons (de Moren) in het verleden zijn uitgevonden, zoals:
De Gitaar
Tandpasta
Consumptie-ijs
En dat om maar enkele voorbeelden te geven, er zijn genoeg dingen die door de moren zijn uitgevonden (moren; dit zijn wij 'marokkanen' dus)
Dat we een warme cultuur hebben is niet het enige; marokko is ook het enige land waar verschillende bevolkingsgroepen en religies in harmonie SAMENLEVEN,... negers, berbers, arabieren, joden, moslims. Dit zie je (bijna) in geen enkel ander land terug :D en dat is ook iets om TROTS op te zijn, hier kunnen andere landen nog eens van leren.
En wat ons marokkanen zo speciaal maakt, is dat we het juist zo moeilijk hebben en hard moeten werken om iets te bereiken. We worden al jaren als criminelen afgeschilderd (door de media en de regering) en juist daarom moeten we het tegendeel bewijzen. En als je dan iets hebt bereikt in je leven, dan kan je als "marokkaan zijnde"zeer trots op je zelf zijn.
Voor de rest moet je toch echt verder kijken dan je neus lang is en niet zomaar iets roepen over je eigen afkomst, want volgens mij weet jij heeeeel weinig over je eigen cultuur, dus ik raad je aan om wat meer info over marokko te vergaren alvorens je een oordeel over jezelf (en je afkomst) geeft. Het ziet ernaar uit dat je door alle negatieve berichtgevingen door de media een soort van afkeer hebt gekregen tegen je afkomst. Hier moet je voor uitkijken, want dit kan uit de hand lopen (psychisch)
Je moet je NOOIT laten beinvloeden van buitenaf, hoe dan ook; wees blij dat je marokkaan bent.
De groeten,
Een zeer trotse Marokkaan :zwaai:
soooo ik werd er gewoon stil van en hij ook volgens mij en ik heb weer wat geleerd over het marokko we kunnen wel meer dan ik d8
zouhier20
11-06-2004, 03:00
DAT ZIJN NOG IS RAAKE WOORDEN .........
haha dus qouli wij hebben de gitaar uitgevonden yek haha mazian ik zal daar ff mee gaan showen hebben we ook iets nuttige gedaan hahaha
Pagina's :
[
1]
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.