Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Het Gevoel van Schuld bij het Niet-Dragen van een Hijab !

Pagina's : [1] 2 3

Dida
23-11-2002, 23:41

Salaam Alekouim.. Ik wou het hier graag over de onderwerp Hijab hebben. En dan vooral hier bij de Marokkaanse Meiden en mezelf natuurlijk Het onderwerp Hijab dragen is natuurlijk nooit uitgesproken velen zullen snel weg klikken bij dit onderwerp maar ik heb het hier graag over met andere Marokkaanse Meiden die dus geen Hijab dragen. En met Hijab dragen bedoel ik natuurlijk het bedekken van alles behalve je handen en gezicht, je totaal kleden op de islamtische manier waardoor er geen vormen te zien zijn of strakke kleding. Het Dragen van de Hijab moet natuurlijk gebeuren als men volledig accepteerd om te leven naar Allah(swt) regels zo naar gedragen en praktiseren. Hier bij is natuurlijk de vraag voor de Meiden die geen Hijab dragen.Hebben jullie het gevoel van schuld omdat jullie het niet dragen? Of hebben jullie er totaal geen interesse in omdat men niet verdiept is iin de islam en niet weet wat er gezegd word over de Hijab in de islam.Of omdat je zoekende bent naar de Islam je bezig bent met het verdiepen en het graag wilt praktiseren maar iets je tegenhoud. Ik denk dat vele Meiden zullen zeggen dat ze er niet klaar voor zijn, of het graag willen dragen maar iets hun tegenhoud een gevoel.Ik heb dit van vele meiden gehoord en zelf draag ik het ook nog niet maar inscha' allah wel. Ik vind zelf dat men er goed over moet nadenken, er klaar voor moet zijn en accepteren wat het allemaal bij brengt van het dragen van een hijab.. Het kan zijn dat je het uitstelt ik denk zelf dat het een influistering is van de sjitan. Ik heb ook vele redenen en zoals ik dat nu noem Smoesjes gehad om het niet te dragen.Maar ik heb mezelf er over heen gezet en na het meer verdiepen in de islam realiseer ik me dat ik geen enkele redenen heb om het uit te stellen. Ik hoop dat het niet lang zal duren want wie weet zal je nooit de kans krijgen om een hijab te dragen, misschien zal je er dan niet meer zijn dus niet te lang uitstellen. Belangrijk is ook om aan je innerlijke hijab te werken, weten waar je mee bezig bent.Weten wat voor gevaren je mond zal hebben.Want ik zou het vreselijk vinden als ik mezelf zou betrappen op grof taal gebruik bij het dragen van een hijab ..iets wat ik moet af leren ga zo door enz. Het hebben van schuldgevoel is een goed teken zie ik maar zelf, het is een gevoel van Allah(swt) ..Doe wat aan die gevoel zorg ervoor dat het weggaat..dan neem je een stap in de goede richting..:) Iemand in zo een situatie..wil graag meningen erover hebben..:) wassalamoe alekouim..

camjo
23-11-2002, 23:46
Een zeer volwassen topic..GO Rachida..

Dida
23-11-2002, 23:49
Origineel gepost door Mohammed Justice Een zeer volwassen topic..GO Rachida.. :D is een beetjuh lang geworden maar ja..kheb altijd veel te zeggen..:D :p

ZiLaaL
23-11-2002, 23:50
Hey Rachida, Ik waardeer je eerlijkheid enorm hier! Het is zeer goed om erbij stil te staan en zoals je zei: Het hebben van schuldgevoel is een goed teken! Dat betekent dat je inziet dat het anders moet... Inshallah!

NaDoR.ZiNa
23-11-2002, 23:51

Ik geef je egt gelijk ;) inshallah zal ik het ook gaan dragen :zwaai:

Dida
23-11-2002, 23:55
Origineel gepost door Kenitrya Hey Rachida, Ik waardeer je eerlijkheid enorm hier! Het is zeer goed om erbij stil te staan en zoals je zei: Het hebben van schuldgevoel is een goed teken! Dat betekent dat je inziet dat het anders moet... Inshallah! Dankjewel.:o kben toch niet zo eerlijk hier..:D ..ja..precies..als je schuldgevoel heb dan wil je er gewoon iets aan doen..dan er gewoon mee doorleven.. ik had dat ook voordat ik begon met bidden..schuldgevoel was zo erg..ik dacht steeds bij mezelf...stel dat ik MORGEn dood ga ofso..dus..die schuldgevoel ging weg toen ik begon met bidden.. ..!!

Cina
23-11-2002, 23:57
Hey Chida inoe ;) Echt een goede topic meid! Ik zal je wat vertellen over mijn ervaringen: Vorig jaar rond deze tijd ben ik begonnen met een hoofddoek te dragen (helaas geen hijaab...). Daarvoor had ik eigenlijk nooit het gevoel me schuldig te voelen, behalve dan na een preek in de moskee of zo...je weet wel :) Ik begon me meer te verdiepen in de Islam en ging van de één op andere dag een hoofddoek dragen....Ik hoop insha allah binnenkort echt de Hijaab te dragen...En ik hoop dat ook jij tot die beslissing komt! Liefs, Cina

Dida
24-11-2002, 00:03
Origineel gepost door MORAAL Wie zich laat leiden door god zal niet misleid worden en wie misleid is die zal niet geleid worden.. Rachida ik ben hier een tijdje niet geweest op marokko.nl maar ben jij die ene Crazy baby die hier vroeger was , je hebt namelijk dezelfde avatar vandaar. Mooi Gezegd:) ja ik ben Crazy Baby van vroeger..:D

kickboxgirl
24-11-2002, 00:10
salam dit is een topic wat echt goed is. ik ben een meid en ik draag me hoofdoek sinds me 6jr en nu ben ik 18 ik draag het al 12jr en ik ben blij dat ik het draag ik weet het niet maar ik was maar 6 en ik ging huilen om een hoofdoek en ik wou het zo graag dragen het kwam zo maar. maar me oma wou het niet vond het te jong en me vader was zoo trots dat ik het wou zelf dragen. nou en later ging ik zelf naar moskee en deed van alles. ik wil 1ding zeggen een hoofdoek dragen is de beste van de islam het geeft je kracht en schoonheid je moet het zelf willen om te dragen en eraan toe zijn anders heeft het geen zin. volg je hart dames die geen hooofdoek dragen en willen dragen nou ik hooop dat dit is wat je wil horen beslama

Dida
24-11-2002, 00:18
Origineel gepost door kickboxgirl salam dit is een topic wat echt goed is. ik ben een meid en ik draag me hoofdoek sinds me 6jr en nu ben ik 18 ik draag het al 12jr en ik ben blij dat ik het draag ik weet het niet maar ik was maar 6 en ik ging huilen om een hoofdoek en ik wou het zo graag dragen het kwam zo maar. maar me oma wou het niet vond het te jong en me vader was zoo trots dat ik het wou zelf dragen. nou en later ging ik zelf naar moskee en deed van alles. ik wil 1ding zeggen een hoofdoek dragen is de beste van de islam het geeft je kracht en schoonheid je moet het zelf willen om te dragen en eraan toe zijn anders heeft het geen zin. volg je hart dames die geen hooofdoek dragen en willen dragen nou ik hooop dat dit is wat je wil horen beslama Masha'allah !!!! :goedzo: goed om dit te lezen..en ja het is zeker een schoonheid en geeft kracht..ik zie de hijab echt als een mooi iets..waar ik respect voor hem..en geeft je vrijheid om te zijn wie je bent..niemand kan je oordelen..

Dida
24-11-2002, 00:19
Origineel gepost door MORAAL Mash Allah wat ben je veranderd zeg volhouden zou ik zeggen. Lmoehiem het is nu laat om uitgebreid op je topic te reageren morgen inch Allah. Soekran Dankjewel..:o ...ja het is laat..maar..ja inscha' allah kan je er morgen op reageren..:)

BentDagilia
24-11-2002, 00:23
Met de minuut bewonder ik je meer... Ga zo door meid Bent Dagilia

Dida
24-11-2002, 00:25
Origineel gepost door Bent Dagilia Met de minuut bewonder ik je meer... Ga zo door meid Bent Dagilia :eek: .......thank..lieverd..:o heb je er nog een mening..over ervaringen..of iets wat je kwijt wilt..:D :p

Salaama
24-11-2002, 00:27
Ik zelf draag geen Hjsab Ik weet wel dat als ik ga trouwen dat ik het InschAllah wel ga dragen. Dan zou je misschien zeggen, waarom niet nu??? Ik zelf heb een beetje gezocht in de Koran, waar precies staat dat je een hijab moet dragen. Ik heb het niet lettelijk gevonden, alleen dat je je moet bedekken. Hier versta ik onder dat je je niet uitdagen moet gaan kleden. Er staat wel in sommige boekjes, dat als (b.v iemand een vraag hebt over de Hijab,) dat er dan altijd gezegd word, dat je een hoofddoek moet gaan dragen, wanneer je je huis verlaat, en dat je je alleen, mooi moet maken voor je man. Dus wanneer je getrouwd bent. Ik heb ook wel eens gelezen dat, voor dat je getrouwd bent, je man je van top tot teen mag bekijken, dus ik neem aan, ook je haar. Je man het recht heeft om je helemaal te zien, hij moet tenslotte de rest van je leven met je door brengen. Als je getrouwd bent, dat vind ik het wel logisch dat je het moet dragen, zodat andere mannen niet meer naar je kijken. Ik bedoel maar, je gaat nu 100% voor je gezin. Als iemand het wel letterlijk heeft gelezen, dan wil ik het wel weten. Maar niet met iets aankomen waar het woordje ´je man´ achter staat. En nog iets er wordt heel veel gepust op die ´hoofdoek dragen´ ik vind zelf een meid moet eerst helemaal voor de Islaam gaan, ik bedoel daar mee 100% . Niet alleen over bidden, zaket enz.. Je heb meiden die een hoofdoek dragen, en daar naast een waslijst aan vriendje hebben, aan meiden die daarnaast gaan roken, aan meiden, die onder hun hoofdoek, strakke kleren dragen, meiden die over andere meiden rodelen. Helaas kan ik veel van dit soort meiden. Hier wil ik mee aanduiden: eerst jezelf helemaal reinigen, en dan een hoofddoek dragen, geloof me als je dat doet, dan staal je dat ook uit. JIJ bent dan het goede voorbeeld. Zelf ken ik een meid, op mijn werk ,(met hoofddoek) die betrapt is met een jongen in de toiletten, terwijl ze aan het flikflooien was. Sorry maar hier kan ik van Walgen. Als je het doet die het dan goed. Met alle respect voor meiden die het wel goed dragen.

Dida
24-11-2002, 00:41

Origineel gepost door Salaama Ik zelf draag geen Hjsab Ik weet wel dat als ik ga trouwen dat ik het InschAllah wel ga dragen. Dan zou je misschien zeggen, waarom niet nu??? Ik zelf heb een beetje gezocht in de Koran, waar precies staat dat je een hijab moet dragen. Ik heb het niet lettelijk gevonden, alleen dat je je moet bedekken. Hier versta ik onder dat je je niet uitdagen moet gaan kleden. Er staat wel in sommige boekjes, dat als (b.v iemand een vraag hebt over de Hijab,) dat er dan altijd gezegd word, dat je een hoofddoek moet gaan dragen, wanneer je je huis verlaat, en dat je je alleen, mooi moet maken voor je man. Dus wanneer je getrouwd bent. Ik heb ook wel eens gelezen dat, voor dat je getrouwd bent, je man je van top tot teen mag bekijken, dus ik neem aan, ook je haar. Je man het recht heeft om je helemaal te zien, hij moet tenslotte de rest van je leven met je door brengen. Als je getrouwd bent, dat vind ik het wel logisch dat je het moet dragen, zodat andere mannen niet meer naar je kijken. Ik bedoel maar, je gaat nu 100% voor je gezin. Als iemand het wel letterlijk heeft gelezen, dan wil ik het wel weten. Maar niet met iets aankomen waar het woordje ´je man´ achter staat. En nog iets er wordt heel veel gepust op die ´hoofdoek dragen´ ik vind zelf een meid moet eerst helemaal voor de Islaam gaan, ik bedoel daar mee 100% . Niet alleen over bidden, zaket enz.. Je heb meiden die een hoofdoek dragen, en daar naast een waslijst aan vriendje hebben, aan meiden die daarnaast gaan roken, aan meiden, die onder hun hoofdoek, strakke kleren dragen, meiden die over andere meiden rodelen. Helaas kan ik veel van dit soort meiden. Hier wil ik mee aanduiden: eerst jezelf helemaal reinigen, en dan een hoofddoek dragen, geloof me als je dat doet, dan staal je dat ook uit. JIJ bent dan het goede voorbeeld. Zelf ken ik een meid, op mijn werk ,(met hoofddoek) die betrapt is met een jongen in de toiletten, terwijl ze aan het flikflooien was. Sorry maar hier kan ik van Walgen. Als je het doet die het dan goed. Met alle respect voor meiden die het wel goed dragen. Salaam alekouim.. ik heb het hier dus ook over het Hijab dragen met ook de innerlijke hijab..dragen omdat je jezelf over geeft aan Allah(swt) Weten dat je zijn dienaar bent..leeft naar zijn regels en leeft voor het hiernamaals. dus meiden die hijab dragen en het verkeerd doen dat is juist iets wat vermijden moet worden..ik vind het niet kunnen dat geld ook voor meiden die geen Hijab dragen..het is zoiezo ook haram voor hun om zo bezig te zjin.. Maar ik denk juist als men een hijab draagt een verantwoordelijkheid hebt..IEdereen maakt fouten..mensen met hijab ook..maar toch hoort men als je een hijab draagt het ook in de hart dragen als een Moslima..en een moslima weet wat niet mag en wel mag.. Er zijn ontzettend veel meiden die de hijab juist dragen..naar Allah(swt) wil leven ..maar toch een slechte naam krijgen door meiden die het niet juist doen met de hoofddoek..deze vooroordelen zullen altijd bestaat hijab of geen hijab.. En ja wat je zei is waar..er word niet letterlijk in de koran geschreven ..(vergeef mij voor verkeerde uitstspraken) dat men een hijab moet dragen.. maar je moet wel je sieraad verbergen kuisheid bewaren en je ogen neerslaan bij mannen..Je haren kunnen een sieraad zijn..je kunt je haren ontzettend mooi maken en de aandacht trekken.. Als je weet waarom men hijab draagt..en steeds meer begint te weten over de islam dan zal je misschien wel die verlangen krijgen om hijab te dragen..dat heb ik tenminste..JE wilt niet dat mensen naar je kijken..of dat je opvalt..je wilt je kuisheid bewaren en een goeie manier van dat doen is een hijab dragen..wat je ook beschermd en innerlijke schoonheid uitstraalt.. Ik heb het gevoel juist dat de hijab je meer vrijheidsgevoel geeft..Je loopt en staat waar je wilt..Je hoeft je niet te kleden zoals dat in de mode moet..Veel mensen denken ook dat Vrouwen die hijab dragen onderdrukt worden door mannen..maar dat is juist tegenovergestelde..want de vrouwen die met elke mode willen meedoen..zich kleden naar hoe de media popsterren en modeontwerpers doen en vele vrouwen ook gebruikt worden als een 'Lustobject' die worden toch juist onderdrukt..? ..waarom want dat is iets wat mannen graag zien..naakt en ga zo door.. Dragen van een hijab heeft niks te onthullen..:) misscien meer gezegd dan ik wou maar ja.. wassalamoe alekouim..

Pagina's : [1] 2 3