Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Vraagje: Hoe oud is de aarde en de mensheid volgens moslims?

Pagina's : [1] 2 3 4

LZN
10-06-2004, 23:22

De joden en de christenen moeten het eigenlijk op zo'n 6000 jaar houden en volgens mij denken de moslims dit ook! Klopt dat? Is het verhaal precies hetzelfde of zijn er nog verschillen??.

BintElmagreb
10-06-2004, 23:32
Assalaam ou 3alikom. In de tijden van de profeet vzmh, had de profeet vzmh de aarde vergeleken met een oude/ bejaarde vrouw. --> 'Mar'a 3jouz'. Kun je nagaan hoe oud de aarde nu is..... Wassalaam.

armoni
10-06-2004, 23:43
Als we de wetenschap moeten geloven bestaat de aarde 4 miljard jaar, en de mens 3 miljoen jaar, als je in de evolutietheori geloofd

BintElmagreb
10-06-2004, 23:53
Origineel gepost door armoni als je in de evolutietheori geloofd Die evolutietheorie is de meest stomzinnige theorie die er bestaat. Hoe kun je in Allahsnaam 'uitvinden' en beweren dat de mens van de apen afstamt. Alah zei duidelijk dat hij een 'khaliefa' op aarde neer zal zetten, de kinderen van Adam en Eva en niet de afstammelingen van apen. :jammer:

armoni
11-06-2004, 00:00

Origineel gepost door BintElmagreb Die evolutietheorie is de meest stomzinnige theorie die er bestaat. Hoe kun je in Allahsnaam 'uitvinden' en beweren dat de mens van de apen afstamt. Alah zei duidelijk dat hij een 'khaliefa' op aarde neer zal zetten, de kinderen van Adam en Eva en niet de afstammelingen van apen. :jammer: ik ben moslim, maar soms komen ze met bewijzen die niet tegen te spreken zijn, of hebben ze het soms verzonnen als ze beenderen opgraven? ik weet het niet.....

tonk
11-06-2004, 08:41
Origineel gepost door BintElmagreb Die evolutietheorie is de meest stompzinnige theorie die er bestaat. Toch geloof ik erin. En nog een heleboel anderen met mij. :zwaai:

babyvanbelisma
11-06-2004, 09:59
Ik denk dat de bewijzen die zijn gevonden in de wetenschap die de evolutietheorie ondersteunen, goed te combineren zijn met het geloof. Zoals al eerder werd gezegd hiervoor, is tijd een relatief begrip. 6 dagen wil niet letterlijk zeggen: 6 dagen. En er wordt ook niet gezegd hoe Allah swt de wereld geschapen heeft. Misschien heeft hij dat wel gedaan door middel van evolutie en aardverschuivingen en ijstijden enz. enz. De wegen van Allah swt zijn ondoorgrondelijk voor ons. Ik zou niet weten waarom de aarde zo'n 6000 jaar oud zou moeten zijn volgens het geloof. Ik denk dat de aarde inderdaad al miljoenen jaren oud is, maar wel altijd beheerst is en zal worden door Allah swt. Allahu Ahlem...

babyvanbelisma
11-06-2004, 11:06
hee 1st1. Je hebt een vraag gesteld. Zou je dan niet beter op de antwoorden ingaan, in plaats van beledigingen over en weer te strooien?

gewoon1nickname
11-06-2004, 11:31
Origineel gepost door 1st1 De joden en de christenen moeten het eigenlijk op zo'n 6000 jaar houden en volgens mij denken de moslims dit ook! Klopt dat? Is het verhaal precies hetzelfde of zijn er nog verschillen?? de aanwijzingen in de koraan en hadit over de leeftijd van de aard, zijn in overeenstemming met de wettenschapelijk vastgesteld leeftijd, volgens de franse wetenschaper Maurice Buricele. lees zijn boek de bijbel de koran en de wettenschap.

gewoon1nickname
11-06-2004, 11:46
Origineel gepost door 1st1 Ik denk het niet! Tenzij je op 'hoe kunnen we dit goedpraten' toer gaat. Er staat 6 dagen EN er staat dat 1 dag voor ons 1000 jaar voor Hem is. Zelfs DAN kom je niet eens in de buurt. Dus om deze overduidelijk fout in koran goed te praten rekken ze de schaal nog maar eens op en zeggen ze dus eigenlijk dat ze het beter weten dan Allah (ik vond zijn instructienamelijk helder en weinig voor interpretatie vatbaar; 1 dag=1000 jaar). En als die evolutie nou beschreven stond heb je misschien nog een punt, maar hij geeft het Adam en Eva verhaal, dus hoe je daar de evolutie in ziet vergt ook weer erg veel interpretatie! nogmaals lees het boek de bijbel de koran en de wettenschap, daarin staat het uitgelegd. dat met de dagen is meer om aan te tonen dat tijd relatief is zoals bewezen is door Einstein. in andere verzen wordt er verwezen naar andere getalen, bv 1dag is gelijk aan x dagen.

gewoon1nickname
11-06-2004, 11:48
Origineel gepost door 1st1 Als jij dit eerst eens uitzoekt, dan weet je misschien waar het over gaat. Maar waar haal jij die miljoenen jaren vandaan dan (NIET uit de bijbel, NIET uit de koran, en NIET uit de thora). Dus waarvandaan dan wel? Er staan postings hier die de tekst geven hoe Allah er over dacht. Maar die mening deel jij dus niet? En als je de basis al niet gelooft, wat is er dan waar van de rest?? ik kom binnenkort met de juiste verzen en de uitleg ervan door de franse wettenschappen Buricil. Dit wordt de derde post van mij dat jij gaat nigeren, blijkbaar wil je dus niet weten hoe de islam er egt over denkt.

gewoon1nickname
11-06-2004, 12:21
Origineel gepost door gewoon1nickname ik kom binnenkort met de juiste verzen en de uitleg ervan door de franse wettenschappen Buricil. Dit wordt de derde post van mij dat jij gaat nigeren, blijkbaar wil je dus niet weten hoe de islam er egt over denkt. stel dat god bestaat, dan is hij diegen die alles gecrieerd heeft: de mens, zijn emoties en alle natuurwetten waar de mens aan onderhevig is. begrippen zoals fun, hebben alleen betreking tot de mens zelf. Dus zon vraag van hoe lang duurt een dag voor God als hij Fun heeft en hoe lang als hij geen fun heeft, kan je niet stellen.Omdat aardse begrippen geen vat hebben op god.

gewoon1nickname
11-06-2004, 12:24
Origineel gepost door 1st1 Enne staat E=MC2 ook in de koran? Maar ik ben best benieuwd naar het hoofdstuk over tijddilatatie in de koran! http://www.beconvinced.com/ gaat naar science en islam, dan krijg je veel wetteschapelijk verzen in de koraan te zien. verzen over embriologie, astraunomie enz

grendel
11-06-2004, 12:27
Origineel gepost door gewoon1nickname ik kom binnenkort met de juiste verzen en de uitleg ervan door de franse wettenschappen Buricil. Dit wordt de derde post van mij dat jij gaat nigeren, blijkbaar wil je dus niet weten hoe de islam er egt over denkt. Maurice Bucaille en mister Moore. Daar gaan we weer :D

gewoon1nickname
11-06-2004, 12:39

Origineel gepost door grendel Maurice Bucaille en mister Moore. Daar gaan we weer :D en wie is mister moore? :D

Pagina's : [1] 2 3 4