Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Jou bidgedrag.

Pagina's : [1] 2 3

Endless
10-06-2004, 23:18

Als we allemaal eerlijk zijn, bidden we soms niet op tijd. Nou is dat geen probleem, als je daar niet de gelegenheid ervoor hebt dus bijvoorbeeld je zit op school, werk etc. Maar hoe vaak zit je, achter de pc of kijk je tv..terwijl het eigenlijk tijd is om te bidden? Ik ga niet scheinheilig doen, ik doe het zelf ook..dan zeg ik tegen mezelf..nog even ik ga straks..dan is het altijd 2 uurtjes later. Of hoe vaak bid je, en je gedachten zijn er niet bij. Je denkt opeens aan dat ene opstel die morgen ingeleverd moet worden..en zo zijn je gedachtes er niet bij..Allah sme7na. Hoe is jou bidgedrag, eerlijk? We gaan niemand oordelen, en ook niet zeggen ja dit en dat..als je weet dat je fout bezig bent..dan moet je dat ook verbeteren ook al gaat dat moeizaam.

Echie
10-06-2004, 23:41
ik bid nog niet.....ben er nog niet klaar voor! maar misschien binnenkort, you'll never know!

Endless
10-06-2004, 23:52
Inshallah..

MuzzyAA
11-06-2004, 05:05
Origineel gepost door Echie ik bid nog niet.....ben er nog niet klaar voor! maar misschien binnenkort, you'll never know! ben je we klaar voor het hellevuur?

just_myself
11-06-2004, 10:30

Origineel gepost door MuzzyAA ben je we klaar voor het hellevuur? hahahahah walahila :giechel: :giechel: :giechel:

Endless
11-06-2004, 14:52
Dames en heren, ik denk dat ze zelf weet dat ze fout is. Ik heb in het begin gezegd, dat we beter mensen niet in het middelpunt zetten. Vertel over jou bidgedrag, en moge Allah (swt)..haar helpen om te gaan bidden.

Endless
11-06-2004, 15:14
Zucht. Waar mensen op letten. Sjonge jonge. Maar goed bedankt voor het verbeteren. :moe:

Endless
11-06-2004, 15:23
Origineel gepost door AnneSophi Ik let nou eenmaal op bezittelijk voornaamwoorden. Ik kan mezelf niet helpen. Graag gedaan. Het is maar wat je leuk vind. :moe:

Endless
11-06-2004, 15:36
Origineel gepost door AnneSophi Ik heb er niet bij vermeld dat ik het als leuk ervaar. Om eerlijk te zijn irriteert het me. Het zal jou vast irriteren, maar mensen waarmee je praat irriteren zich er nog erger aan. Maar buiten dat, wil je antwoord geven op de vraag..in plaats van hier hele tijd lopen te verbeteren. :moe:

Endless
11-06-2004, 15:44
Oke, en waarom als ik vragen mag? :)

Galopea
11-06-2004, 15:44
Origineel gepost door Endless Als we allemaal eerlijk zijn, bidden we soms niet op tijd. Nou is dat geen probleem, als je daar niet de gelegenheid ervoor hebt dus bijvoorbeeld je zit op school, werk etc. Maar hoe vaak zit je, achter de pc of kijk je tv..terwijl het eigenlijk tijd is om te bidden? Ik ga niet scheinheilig doen, ik doe het zelf ook..dan zeg ik tegen mezelf..nog even ik ga straks..dan is het altijd 2 uurtjes later. Of hoe vaak bid je, en je gedachten zijn er niet bij. Je denkt opeens aan dat ene opstel die morgen ingeleverd moet worden..en zo zijn je gedachtes er niet bij..Allah sme7na. Hoe is jou bidgedrag, eerlijk? We gaan niemand oordelen, en ook niet zeggen ja dit en dat..als je weet dat je fout bezig bent..dan moet je dat ook verbeteren ook al gaat dat moeizaam. Precies zoals jij het beschrijft.

Omar17
11-06-2004, 17:11
ik bid vaak ook niet op tijd maar komt insha allah verandering in maar kijk het asr gebed is belangerijk en daarnaast ik had gelezen zoiets van als je te laat bid dan heb je een paar je straf in de hel maar ik weet niet meer zit ergens in een document van mij....

islamicgirl3
11-06-2004, 20:12
Origineel gepost door AnneSophi Absolute waarheden vanuit een religie bestaan niet. Ik geloof niet meer in absolute waarheden. Ik geloof wel in transcendentie maar dat is volgens mij geen absolute waarheid. Maar er is wel iets. Neem nu de Big Bang. Geen enkele wetenschapper kan dit juist verklaren, maar iets heeft dat toch in gang gezet. Ik geloof niet in een persoonlijke God maar wel in een goddelijkheid, als iets dat de mens voorbijgaat en dat mij meer mens maakt. Maar vraag jij je dan nooit af wie jou nou geschapen heeft? Waarom je hier op aarde bent? Hoe het komt dat het regent, dat het sneeuwt, dat er miljoenen soorten dieren zijn etc. Sterker nog, 1 ding is zeker, we gaan allemaal dood! Vraag je je dan niet af waar je dan naartoe zal gaan? Zie je dan zwart? Wanneer zal iemand dan zijn straf ontvangen als er toch geen hel of hemel bestaat?? Het is toch onlogisch, dat iemand misschien in armoede is geboren, zonder daarvoor beloont te worden? Wanneer zal dan iemand die 1000 moorden op zijn geweten heeft, gestraft worden? Voor mij zijn er genoeg bewijzen dat er een god bestaat en dat de islam de ware godsdienst is. Ik heb voor jou een links over de wonderen van de Koran: http://www.risallah.com/koran/wonderen.php Dit zijn plaatjes met wonderen: http://www.islamiczone.netfirms.com/Miracle2.htm (P.S. de eerste miracle doet het niet) Beslama :zwaai:

islamicgirl3
11-06-2004, 20:31
Origineel gepost door Echie ik bid nog niet.....ben er nog niet klaar voor! maar misschien binnenkort, you'll never know! Salam Aleikom, Waarschuwing: En als je morgen dood gaat? Dan sterf je wel als een: Kafir! UITLEG: Allah ta3la zegt: “Toen heeft hen een nageslacht opgevolgd dat de gebeden opgaf (ze lieten de gebeden verloren raken, door het niet verrichten ervan of in het niet juist verrichten ervan of het niet op de goede tijd verrichten ervan) en hun lusten volgden. Dus worden zij in de hel gegooid. Behalve degene die spijt betuigen….” (Qor’aan 19:59-60) Allah ta3la zegt: “Wat heeft er voor gezorgd dat jullie de hel binnenkwamen?” Zij zullen zeggen: “Wij behoorden niet tot degene die hun gebeden verrichtten” (Qor’aan 74:42) Oemar (RA) zei: “Waarlijk, degene die de gebeden verliest (d.w.z. ze niet verricht of ze niet op de juiste tijd verricht) heeft geen deel (in de beloning) van de islam.” Ibrahiem An-Nakhi zei: “Iedereen die het nalaat om de gebeden te verrichten, is ongelovig (in de islam). “Ayyoeb As-Soektiyani is het met Ibrahiem eens. Ma3a Salama

alhoceimachaima
11-06-2004, 20:51

nou eerlijk gezegt ben ik zelf net begonnen daarvoor bad ik wel maar gewoon soms wel soms niet en toen ben ik een tijdje gestopt dat woorden bidden had ik dag nacht in me kop tijdens so repetities enso allemaal dus ben ik hamdoellilah weer begonne nou soms doe ik me best net als zodra k sochtends wakker word bidden na schoolbidden en asr optijd maar magreb en ishaa doe ik samen maar soms gaat het wel mis hoor maar moge allah iedereen ze zonders vergeten

Pagina's : [1] 2 3