Bekijk originele versie : Arabische weerstand tegen hervormingsplannen!
Arabische reacties op westerse hervormingsvoorstellen!
Afgelopen week vergaderden de 8 sterkste industrielanden, de G8 in de VS!
Daarbij was ook een Midden Oosten overleg gepland, waarvoor de regeringsleiders van Arabische landen waren uitgenodigd!
Er zou worden doorgepraat over het door de Arabische Top genomen principebesluit, vorige maand in Tunis, over DEMOKRATISERING van de Arabische landen.
Echter, Saoudie Arabie en Egypte besloten de uitnodiging NIET te accepteren, en blijven weg van de bijeenkomst!
Zij beschouwen het Amerikaanse voorstel tot hervormingen als BUITENLANDSE inmenging in zaken, “die alleen de Arabische landen aangaan”!
“Democratie is wezensvreemd aan het Midden Oosten, verklaarden zij, en wordt ons opgedrongen”.
Jordanië, Jemen, Algerije, Turkije,Bahrein, Afghanistan en de interim-president van Irak kwamen WEL.( Syrië miste ik in het rijtje!)
De Jordaanse Koning Abdallah was wel voorzichtig “hervormingen moeten van binnenuit komen”, zo zei hij, “ van buitenaf opgedrongen veranderingen SCHADEN de inspanningen van de WERKELIJKE hervormers in de regio”. ( bedoelde hij zichzelf daarmee?)
In het document, dat de VS wilde voorleggen aan de Arabische deelnemers, stond oa het volgende:
-een halfjaarlijkse bijeenkomst van regerings-ambtenaren en niet-regeringsorganisaties uit het Midden Oosten, om te praten over;
-hervormingen,
-financiële steun voor hervormingen, en
-de oprichting van een organisatie die analfabetisme moet bestrijden,
-voorts de financiering van projecten, ter verbetering van de werkgelegenheid, en de vermindering van de armoede.
Uit het feit, dat er 2 belangrijke regeringsleiders ( Egypte, en Saoudie Arabie) niet wensten te komen, en de voorzichtigheid van Abdallah , ten aanzien van de hervormingen, is de vrees, dat de Arabische leiders liever hun riante positie behouden, en hervormingen op de lange baan willen schuiven, misschien wel erg reëel!
Kortom, Amerika heeft zijn best gedaan, de bal ligt nu daar waar ie hoort!
In het Midden Oosten!.
De dood aan alle leiders amerikaans of arabisch..
luis_in_de_pels
10-06-2004, 22:17
Origineel gepost door Jassino
Als men nou over Islamitische democratie praat dan zal er zeker vooruitgang zijn.
Islamitische democratie? Hoe ziet die er uit???
ZeYNeP_Z
10-06-2004, 22:40
Origineel gepost door luis_in_de_pels
Islamitische democratie? Hoe ziet die er uit???
Turkije en Maleisie :)
ZeYNeP_Z
10-06-2004, 22:53
Marokko 5 eeuwen terug.
Als we Islam aan de turken overlaten dan is dat het begin van de ondergang.
Oh sorry,jij bent een voorstander van extreem Islamitische landen zonder rechten,toch?
Ja dan kan ik je reactie begrijpen, Bin Laden Junior :D
ZeYNeP_Z
10-06-2004, 23:06
Het is morgen vrijdag, is het dan niet weer eens tijd dat je Ata Turk moet aanbidden zoals ze dat in Turkije doen.
Nee sorry dat is op 30 augustus en wat een toeval dat ik op die dag jarig ben.Dan zal ik het vieren en stuur je wel een kaartje :D
Moet jij niet, Bin Laden de oppergeit, aanbidden?Nog geiten verkracht btw?
ZeYNeP_Z
10-06-2004, 23:16
Kijk dat bedoel ik nou met turken, je bevestigt mijn gegronde argumentatie.
Wat ben ik toch blij dat je zegt dat Turken niet in Bin Laden's sprookjes geloven.Dat ervaar ik als een compliment.
Dat jij zo'n smeerlap steunt zegt al genoeg over je.
:kwaad: :kwaad:
http://www.mahmood.tv/gallery/pitbabes04/bahraingp_babes_040403_0016.jpg
http://www.mahmood.tv/
Our Democracy, Our Way.
Posted by: Mahmood Al-Yousif on Wed, 09 June 2004 11:40:24 | (224 reads )
And that way according to King Abdulla of Jordan which re-affirms the positions taken by Hosni Mubarak and Prince Abdulla of Saudi is:
The sentiment was reiterated Monday by Jordan's King Abdullah II, who said: "Any reform process should emerge from within - ownership of the process of reform is vital for its success - and initiatives seen as imposed from the outside will only hurt the efforts of genuine reformers in our region."
Egypt, Saudi Arabia boycott G8 summit for fear of being first on Washington's list for Mideast reform.
My question is if these monarchies, presidents, shaikhs, princes, and tribal chiefs have had 1,400 years to show the West "our way" of democracy, and not accepting democracy imposed on them, why do we have:
-total abuse and absence of Human Rites
-Presidents for life
-Absence of democracy in virtually the whole of the Middle East
-No majority rule
-Torture galore
-Burgeoning political prisons
-No respect for minorities nor rites
and a plethora of other conditions that will only be fixed when democratic life is actually practiced?
and they don't want democracy imposed on them! Give me a break. The ONLY way we can hope to see democracy here is by it being imposed on these autocratic, despotic, minority ruling regimes.
and it doesn't take a cancer research scientist to reach this conclusion.
Origineel gepost door ZeYNeP_Z
Nee sorry dat is op 30 augustus en wat een toeval dat ik op die dag jarig ben.Dan zal ik het vieren en stuur je wel een kaartje :D
Moet jij niet, Bin Laden de oppergeit, aanbidden?Nog geiten verkracht btw?
Die ataturk van jou, die heeft het arabische schrift in jullie land weggevaagd, en vrouwen met hoofddoek mogen niet in overheidsgebouwen blabla... Turkije is een slecht voorbeeld voor moslims. En btw, het zijn de grootste kontenlikkers van Amerika.
ZeYNeP_Z
13-06-2004, 23:23
Origineel gepost door Karrar
Die ataturk van jou, die heeft het arabische schrift in jullie land weggevaagd, en vrouwen met hoofddoek mogen niet in overheidsgebouwen blabla... Turkije is een slecht voorbeeld voor moslims. En btw, het zijn de grootste kontenlikkers van Amerika.
Ja so what dat hij het Arabische schrift heeft afgeschaft?Moeten alle Moslims zich soms als Arabisch gedragen, leven, lezen, leren en weet ik veel wat.
Noem eens een land als goed voorbeeld voor Moslims dan?
Waar rechten voor vrouwen zijn, er democratie is, waar vrouwen niet worden gestenigd of in de grond worden geboord.
Waar het voor vrouwen niet verplicht is om een hijaab/chador, of hoe het ook mag heten, te moeten dragen?
Ja so what dat hij het Arabische schrift heeft afgeschaft?Moeten alle Moslims zich soms als Arabisch gedragen, leven, lezen, leren en weet ik veel wat.
Noem eens een land als goed voorbeeld voor Moslims dan?
Waar rechten voor vrouwen zijn, er democratie is, waar vrouwen niet worden gestenigd of in de grond worden geboord.
Waar het voor vrouwen niet verplicht is om een hijaab/chador, of hoe het ook mag heten, te moeten dragen?
Ik zeg niet dat iedereen Arabisch moet schrijven of iets in die richting. Maar dat was iets van de Turkse Cultuur en geschiedenis, en dat bewees dat Turkije bij het Islamitisch Rijk hoorde. Maar jouw geliefde ataturk die wou een beetje Europese pikken gaan likken, en probeerde alles te verwesteren. Kijk maar naar Iran. Prachtig voorbeeld van een land dat geen Arabische achtergronden heeft, maar alsnog een arabische schrift kent, ook al hebben ze een andere taal.
Nog iets... Ik vind het onaanvaardbaar dat religie in Turkije zo erg de grond wordt ingeboord. Een vrouw moet zelf weten of ze een hoofddoek aan wil doen ofniet. Dus verbieden of verplichten is geen oplossing.En dat religieuze scholen worden geweerd en dergelijke is al helemaal totale onzin... En dat allemaal om bij de EU te horen... Wat een *******s.
Een leuk voorbeeld is VAE, of Saudi-Arabië, of Qatar, Koeweit, Bahrein. Daar hebben vrouwen genoeg rechten.
En zeynep, jij doet alsof de vrouwen in de Islam geen rechten hebben, terwijl de Islam de enige, en eerste godsdienst is met rechten voor vrouwen. Een man kan ook gestenigd worden, niet alleen de vrouw. Maar als het bij een vrouw gebeurd, word het heel dik uitgemeten in de westerse propaganda.
Een leuk voorbeeld is VAE, of Saudi-Arabië, of Qatar, Koeweit, Bahrein. Daar hebben vrouwen genoeg rechten.
En zeynep, jij doet alsof de vrouwen in de Islam geen rechten hebben, terwijl de Islam de enige, en eerste godsdienst is met rechten voor vrouwen. Een man kan ook gestenigd worden, niet alleen de vrouw. Maar als het bij een vrouw gebeurd, word het heel dik uitgemeten in de westerse propaganda.
Genoeg rechten? Het is maar wat je genoeg noemt. Geen van de landen heeft het VN vrouwenverdrag geratificeerd. In Saoudie Arabie mogen vrouwen niet eens autorijden... En zo zijn er nog veel meer wettelijke ongelijkheden in de door jou genoemde landen.
En of de Islam in theorie al dan niet vrouwvriendelijk is, is een andere discussie. De praktijk is dat landen met een op de islam gebaseerd rechtssysteem zonder uitzondering een uitermate vrouwonvriendelijk beleid voeren.
ZeYNeP_Z
15-06-2004, 23:18
In Turkije worden dagelijks vrouwen seksueel misbruikt. Door brieven te schrijven naar de Turkse autoriteiten (via amnesty) kunnen heel veel vrouwen gered worden.
De 22-jarige Gülderen Baran was in augustus 1995 gedetineerd op het hoofdbureau van de politie. Daar is zij geslagen, met een hogedruk-waterstraal besproeid, geblinddoekt, en seksueel mishandeld. Ze is herhaaldelijk aan de armen opgehangen, soms urenlang, waardoor ze tegenwoordig geen gevoel meer in haar armen heeft. Een rechtszaak tegen de vijf politieagenten die Gülderen Baran heeft aangewezen als de daders van haar marteling, is geseponeerd. Niet omdat ze onschuldig werden verklaard, maar omdat de procesgang ernstige gebreken vertoonde. Ondanks bekentenissen over het gebruik van geweld is de zaak stopgezet.
Ziet u wat voor kutzooitje in jouw oow zo beschaafde Turkije gaande is. En dan heeft mevrouw over mensenrechten, van je eigen volk moet he hebben. Deze Toerken die de anti Islamitische regering hoog in het vaandel houden verspreiden een stank dat vanaf hier is te ruiken.
Yep iid worden er in sommige Turkse gevangenissen gemarteld maar NIET UIT RELIGIEUZE MOTIEVEN en daar gaat het om!!!!
Werd deze vrouw gemarteld, omdat je een stuk van haar been kon zien?Of werd ze gemarteld omdat ze van haar man wou scheiden?
Of omdat ze vreemd ging?
Je verdraait de zaken.Het gaat om religie en democratie.Turkije is nog niet helemaal een democratische land maar er is ook geen sprake van een religieuze wet die mensen " dwingt" om te praktiseren.
En dat mis ik bij veel andere " Islamitische" landen.
ZeYNeP_Z
15-06-2004, 23:29
Ik zeg niet dat iedereen Arabisch moet schrijven of iets in die richting. Maar dat was iets van de Turkse Cultuur en geschiedenis, en dat bewees dat Turkije bij het Islamitisch Rijk hoorde. Maar jouw geliefde ataturk die wou een beetje Europese pikken gaan likken, en probeerde alles te verwesteren. Kijk maar naar Iran. Prachtig voorbeeld van een land dat geen Arabische achtergronden heeft, maar alsnog een arabische schrift kent, ook al hebben ze een andere taal.
Ik mag blij zijn dat Ataturk heeft voorkomen dat we in een situatie zoals in Saudi-Arabie,Aghanistan,Irak zouden zitten.
Turkije is het MEEST ontwikkelde " Islamitische" land vergeleken met landen in het Midden-Oosten en dat zeg ik tussen haakjes,want in Turkije wonen 90% Moslims maar de basisgodsdienst is niet de Islam.
Nog iets... Ik vind het onaanvaardbaar dat religie in Turkije zo erg de grond wordt ingeboord. Een vrouw moet zelf weten of ze een hoofddoek aan wil doen ofniet. Dus verbieden of verplichten is geen oplossing.En dat religieuze scholen worden geweerd en dergelijke is al helemaal totale onzin... En dat allemaal om bij de EU te horen... Wat een *******s.
" Een vrouw moet zelf weten of ze een hoofddoek op wil doen of niet"Goh en dat zegt iemand die een voorbeeld van Saudi-Arabie geeft als een leuk voorbeeld? Een vrouw wordt daar in elkaar geslagen als ze naar een man kijkt.En vrouwen mogen niet eens auto rijden daar etc.Dat is toch ook iets wat een vrouw zelf moet beslissen?Of is dit ineens iets anders?
Helemaal mis!Ik weet dat de rechten van de vrouwen in de Koran erg groot zijn en eerlijk.Maar dit wordt niet toepast!!En dat is hem nou!!Men doet alsof de Islam een religie is voor mannen en de vrouwen gehoorzamen.Waarom hebben bijna altijd mannen de macht in de Islamitische wereld?Waarom mogen mannen toch veeeeel meer dan vrouwen?
Dat zijn geen goede Moslims en dat weet jij dondersgoed.De Koran komt hen alleen goed uit wanneer ze het nodig hebben.En dat is een grote schande.In deze tijd zou religie niet zoveel invloed meer moeten hebben om de individu.Laat iedereen zelf beslissen.Hun straf en beloning krijgen ze wel.
Ik mag blij zijn dat Ataturk heeft voorkomen dat we in een situatie zoals in Saudi-Arabie,Aghanistan,Irak zouden zitten. Turkije is het MEEST ontwikkelde " Islamitische" land vergeleken met landen in het Midden-Oosten en dat zeg ik tussen haakjes,want in Turkije wonen 90% Moslims maar de basisgodsdienst is niet de Islam.
Het spijt mij om jou teleur te stellen, maar jullie zijn dus echt niet het meest ontwikkelde land. Kijk maar eens naar de oliestaten. Is nog mooier dan Europa. En hoe bedoel je, is de basisgodsdienst? Als 90% moslim is, mag ik wel aannemen, dat de meeste mensen daar moslim zijn?
En jullie zitten al in dezelfde situatie als Saudi-Arabi? en de rest, want jullie zijn Amerika meer dan 100 miljard dollar schuldig. En daarvoor doen jullie alles wat de VS zegt.
Een vrouw moet zelf weten of ze een hoofddoek op wil doen of niet"Goh en dat zegt iemand die een voorbeeld van Saudi-Arabie geeft als een leuk voorbeeld? Een vrouw wordt daar in elkaar geslagen als ze naar een man kijkt.En vrouwen mogen niet eens auto rijden daar etc.Dat is toch ook iets wat een vrouw zelf moet beslissen?Of is dit ineens iets anders?
Ok, dat is waar. Saudi-Arabie is een dictatuur, maar de mensen hebben het naar hun zin daar. Er is meer dan genoeg van alles daar. En heb je bewijzen, bronnen of iets dergelijks dat vrouwen daar IN ELKAAR GESLAGEN worden, als ze naar een man kijken?
Helemaal mis!Ik weet dat de rechten van de vrouwen in de Koran erg groot zijn en eerlijk.Maar dit wordt niet toepast!!En dat is hem nou!!Men doet alsof de Islam een religie is voor mannen en de vrouwen gehoorzamen.Waarom hebben bijna altijd mannen de macht in de Islamitische wereld?Waarom mogen mannen toch veeeeel meer dan vrouwen? Dat zijn geen goede Moslims en dat weet jij dondersgoed.De Koran komt hen alleen goed uit wanneer ze het nodig hebben.En dat is een grote schande.In deze tijd zou religie niet zoveel invloed meer moeten hebben om de individu.Laat iedereen zelf beslissen.Hun straf en beloning krijgen ze wel.
Daar heb je gelijk in, je hebt veel slecht-praktiserende moslims. Maar in Iran bijvoorbeeld heb je genoeg vrouwen die in de Politiek zitten, en dat is toch echt een Islamitisch systeem.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.