Bekijk originele versie : Zijn Tattoo's Haram?
marokko_love
10-06-2004, 15:54
kdenk het wel jah.!
zinne_dinne_nr1
10-06-2004, 16:05
Zeker weten.
Darine_Chamalia
10-06-2004, 16:12
Tattoo's en piercings zijn Haram!
(Allah swt. wilt onze lichamen terug kunnen zien, zoals Hij het geschapen heeft)
Darine,
Origineel gepost door zinne_dinne_nr1
Zeker weten.
Bewijs?
zinne_dinne_nr1
10-06-2004, 16:37
Origineel gepost door Oujdane
Bewijs?
nee zeker weten dat het haram is.ja het is haram.
Bewijs :moe:
Alles wat je lichaam schaadt is Haram. We hebben een Prachtig Lichaam van Allah gekregen, die moet je niet gaan verminken met die groene troep. :o
zinne_dinne_nr1
10-06-2004, 16:57
oh je vraagt bewijs?
-De boodschapper van Allah vrede zij met hem vervloekte degene die tatoeeert en degene die getatoeeerd wordt; degene die de tanden afvijlt en degene wiens tanden afgevijld worden.
Origineel gepost door Daarom
Bewijs :moe:
Alles wat je lichaam schaadt is Haram. We hebben een Prachtig Lichaam van Allah gekregen, die moet je niet gaan verminken met die groene troep. :o
Tssssssjikkie hóór We-Am:Iluvu:
Origineel gepost door 0uidath
Tssssssjikkie hóór We-Am:Iluvu:
:Iluvu:
:melig: Bijna Turkije hé. :o
Origineel gepost door Ouiam_1
:Iluvu:
:melig: Bijna Turkije hé. :o
Nog 1. 1 Minuut voordat ik stop.:haha:
Wa 'Alaikum Asalaam wa Rahmatoelahi wa Barakatoehu
Over het Tatoeëren zegt de profeet (Salla Allahu 3alaihi wa Sallam) in een hadith die overgeleverd door Abdoullah (moge Allah's tevredenheid met hem zijn) : "Allah vervloekt vrouwen die zich laten tatoeëren , vrouwen die tatoeages bij anderen aanbrengen, vrouwen die wenkbrauwen epileren, vrouwen die wenkbrauwen bij anderen epileren en vrouwen die hun tanden vijlen om hun schoonheid te vergroten en daarmee Allah's schepping veranderen..." (Moesliem 3966).
Evidence that tattooing, plucking the eyebrows and filing the teeth is haraam (http://63.175.194.25/index.php?ln=eng&ds=qa&lv=browse&QR=21119&dgn=4)
ouissam_girl
11-06-2004, 10:57
ik wilde dan weten de aya die Ubaydah gebruikt staat dat alleen vrouwen zich niet mogen tatoeeren, epileren en hun tanden niet mogen veilen.
Maar geldt dat dan ook voor mannen die een tatoe hebben, en er zijn mannen die tegenwoordig ook epileren. En mannen die een slecht gebit hebben en die dan een nieuw gebit plaatsen zoals in extreme makeover.
kan iemand me hiermee helpen?
Thug_Sebnia
11-06-2004, 11:04
Origineel gepost door ouissam_girl
ik wilde dan weten de aya die Ubaydah gebruikt staat dat alleen vrouwen zich niet mogen tatoeeren, epileren en hun tanden niet mogen veilen.
Maar geldt dat dan ook voor mannen die een tatoe hebben, en er zijn mannen die tegenwoordig ook epileren. En mannen die een slecht gebit hebben en die dan een nieuw gebit plaatsen zoals in extreme makeover.
Dit geldt voor iedere moslim.
batata112
11-06-2004, 11:25
Origineel gepost door ouissam_girl
is hadith geen aya
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.