Bekijk originele versie : meiden wie herkent dit ook?
kabbouter
10-06-2004, 14:27
Dag dames,
Wie van jullie is ook verloofd en bijna gaat trouwen maar toch nog veel twijfels hebt zoals: is dit wel de goede beslissing,zou ik wel zonder me ouders kunnen enz enz....
Of is dit alleen bij mij?!
En dat je de ene keer meer houd van je verloofde dan de andere keer!!
nlsoraya
10-06-2004, 14:31
salaamaleikom meid, natuurlijk zul je altijd twijfels hebben maar mijn advies is doe salaat istighara en je insha allah zal allah je leiden en de twijfels wegnemen!!!!!!!
salaam
UndercoverAngel
10-06-2004, 14:34
Ik heb alhamdoelilah geen twijfels.. kan juist niet wachten om samen met mijn mannetje te zijn.. Komt mischien door het feit dat ik Insha Allah 5 minuten van mijn ouders vandaan ga wonen.. :D
Ik denk dat het wel normaal is als je elkaar nog niet zo goed kent.. Trouwen is tenslotte een hele grote stap die je neemt..
.:UcA:.
kabbouter
10-06-2004, 14:37
Salaam,
Ik ga ongeveer 2 uur van me ouders vandaan wonen..en ja je kan niet even bij je moeder om te koffie..ik denk daarom dat ik het er zo moeilijk mee heb :confused:
UndercoverAngel
10-06-2004, 14:47
Origineel gepost door kabbouter
Salaam,
Ik ga ongeveer 2 uur van me ouders vandaan wonen..en ja je kan niet even bij je moeder om te koffie..ik denk daarom dat ik het er zo moeilijk mee heb :confused:
Ik denk dat dat het wat moeilijker maakt.. Maar je moet maar zo denken.. Je bent eindelijk samen met je mannetje en jullie gaan het druk krijgen met z'n tweetjes.. Je hebt dan niet eens tijd om je ouders te missen.. Denk aan al die meisjes & jongens uit Marokko die met iemand uit Nederland trouwen.. die zien hun ouders dan nog maar een keer per jaar.. Ik denk dat het aan het begin even wennen is.. maar daarna is het Insha Allah geen probleem meer.. :)
kabbouter
10-06-2004, 15:01
Ik denk dat dat het wat moeilijker maakt.. Maar je moet maar zo denken.. Je bent eindelijk samen met je mannetje en jullie gaan het druk krijgen met z'n tweetjes.. Je hebt dan niet eens tijd om je ouders te missen.. Denk aan al die meisjes & jongens uit Marokko die met iemand uit Nederland trouwen.. die zien hun ouders dan nog maar een keer per jaar.. Ik denk dat het aan het begin even wennen is.. maar daarna is het Insha Allah geen probleem meer..
Ja inderdaad ik mag eigenlijk niet klagen...maar goed hoop dat deze twijfels snel verdwijnen incha allah :zwaai:
UndercoverAngel
10-06-2004, 15:04
Ja inderdaad ik mag eigenlijk niet klagen...maar goed hoop dat deze twijfels snel verdwijnen incha allah :zwaai:
Insha Allah.. Het zijn gewoon de kriebels omdat je trouwdag nadert.. :) Na het feest kun je lekker relaxen en samen met je mannetje aan je nieuw leventje beginnen! :blauwkus:
Mysticalia
10-06-2004, 15:04
Dag dames,
Wie van jullie is ook verloofd en bijna gaat trouwen maar toch nog veel twijfels hebt zoals: is dit wel de goede beslissing,zou ik wel zonder me ouders kunnen enz enz....
Of is dit alleen bij mij?!
En dat je de ene keer meer houd van je verloofde dan de andere keer!!
Heb ik ook ;) . Ik ga op een uurtje van mn ouders wonen en heb een heel hechte band met mn zussen en broers en dan is het effe slikken om het allemaal achter te laten :verdriet: maar ja.... je moet er iets voor over hebben.
Alhamdoulilah ben ik op een mashAllah man gevallen en dat troost me wel :Iluvu: .
:belgie:
mimi_tangaouia
11-06-2004, 10:07
dat had ik ook die twijfels dat is allemaal heel normaal want opeens komt het allemaal zo dichterbij
ik zit nu ook twee uur van me ouders vandaan en wat heb ik de eerste dagen gehuild nog steeds huil ik maar dat hoort er allemaal bij je gaat een heel ander leven tegemoet succes en insjallah komt alles goed
Salaam,
waarom komen jullie elkaar daar niet in tegemoet, dat jullie allebei naar een ander stadje moeten verhuizen??
wat dicht bij jou ouders is, en dicht bij zijn ouders!
dat gaan wij ook doen, want ik wil ook niet zo ver van mijn ouders wonen (moederskindje :p )
babybruidje
11-06-2004, 10:58
Origineel gepost door dariffa
waarom komen jullie elkaar daar niet in tegemoet, dat jullie allebei naar een ander stadje moeten verhuizen??
wat dicht bij jou ouders is, en dicht bij zijn ouders!
dat gaan wij ook doen, want ik wil ook niet zo ver van mijn ouders wonen (moederskindje :p )
jahh je hebt wel gelijk maar je weet de meeste marokkaanse jonges willen toch dat je met hun "mee" gaat maar in de islam is het tenslote ook zo je gaat met de man mee :o
Origineel gepost door babybruidje
jahh je hebt wel gelijk maar je weet de meeste marokkaanse jonges willen toch dat je met hun "mee" gaat maar in de islam is het tenslote ook zo je gaat met de man mee :o
Onzin!
het is gewoon makkelijk voor ze omdat voor hen niets verandert.
UndercoverAngel
11-06-2004, 11:49
Bij mij is het andersom.. Mijn verloofde gaat met mij mee.. Aangezien ik al een huisje heb en mijn verloofde niet eens staat ingeschreven in zijn woonplaats.. een uur van mij vandaan.. :D
babybruidje
11-06-2004, 11:51
hemm ben ik het niet helemaal mee eens zo is het in de islam dat je met de man mee gaat en ik vind dat dus ook geen onzin!! maar wanneer je al een huisje hebt ofzo vind ik het zeer zeker anders (had ik dat maar hahah)
UndercoverAngel
11-06-2004, 11:55
hemm ben ik het niet helemaal mee eens zo is het in de islam dat je met de man mee gaat en ik vind dat dus ook geen onzin!! maar wanneer je al een huisje hebt ofzo vind ik het zeer zeker anders (had ik dat maar hahah)
Als hij niet met mij meegaat moeten we zeker 3 jaar gaan wachten voordat we kunnen gaan trouwen.. Dat is de wachttijd die geldt in zijn woonplaats.. en zo lang kunnen we echt niet wachten!
Ben wel blij dat ik al een huisje heb.. Al staat het huisje nog leeg en mag ik onderhand wel beginnen met klussen etc.. :p
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.