Bekijk originele versie : Vraagje aan de dames...
Salaam oe3aleikoem,
Ik heb de volgende vraag aan de dames:
Stel je gaat binnenkort trouwen;
Hoe zouden jullie reageren als je aanstaande echtgenoot je vertelde dat hij aids (layster) heeft?
Zou je dan nog verder met hem willen of zeg je van, nee daar begin ik niet aan. Ook al ben je o zo verliefd en gelukkig met je aanstaande echtgenoot.
Serieuze reacties graag.
house
Nounousa
23-11-2002, 20:15
wow...
das een moelijke vraag...
ik zou eerlijk zeggen dat ik het niet zou weten of verder zou gaan met hem...wat voor toekomst heb ik dan???eentje met onzekerheid en angst :(
maarrr als hij echt op de weg van de islam is en de islam ook ECHT praktiseerd en inshallah mijn kinderen ook een goede islamitische opvoeding kan bieden.. dan zou ik er wel anders over nadenken..
het is heel tegenstrijdig allemaal
ik weet het niet??!!
Meknessia_warda70
23-11-2002, 20:16
ehh ik zou het echt neit6 weten....
Origineel gepost door mariam18
ehh ik zou het echt neit6 weten....
Kom op denk na, wat zou jouw reactie zijn, als je het van hem zou horen?
Origineel gepost door Hindje
wow...
das een moelijke vraag...
ik zou eerlijk zeggen dat ik het niet zou weten of verder zou gaan met hem...wat voor toekomst heb ik dan???eentje met onzekerheid en angst :(
maarrr als hij echt op de weg van de islam is en de islam ook ECHT praktiseerd en inshallah mijn kinderen ook een goede islamitische opvoeding kan bieden.. dan zou ik er wel anders over nadenken..
het is heel tegenstrijdig allemaal
ik weet het niet??!!
Ja zou je al die risico's willen nemen, voor iemand waarvan je houd en met wie je al je plannen hebt besproken enz?
_MaJesTeiT_
23-11-2002, 20:21
Origineel gepost door House
Salaam oe3aleikoem,
Ik heb de volgende vraag aan de dames:
Stel je gaat binnenkort trouwen;
Hoe zouden jullie reageren als je aanstaande echtgenoot je vertelde dat hij aids (layster) heeft?
Zou je dan nog verder met hem willen of zeg je van, nee daar begin ik niet aan. Ook al ben je o zo verliefd en gelukkig met je aanstaande echtgenoot.
Serieuze reacties graag.
house
Ik zou hem niet in de steek laten in zo een moeilijke tijd voor hem.
Ik zou hem steunen. Wie wil nou aids krijgen niemand denk ik.
Moet ik hem dan laten vallen, vanwege een ziekte......ik denk het niet.....
Het is wel erg natuurlijk, als je te horen krijgt dat je echtgenoot aids heeft, maar hem in de steek laten zal ik nooit doen.
Mijn hulp en steun zal die zoveel nodig hebben, hoe moeilijk het ook maar voor hem en mij is............we moeten er samen door kunnen vechten........tot de dood ons scheidt.... ;)
Groetjes Saida
Meknessia_warda70
23-11-2002, 20:26
ik denk datn ik dat niet zo doen hij gaat zich daardoor erger voelen en denken dat niemnd hem wilt en ik hou van hem er gaat neits boven liefde.. ik zou gewoon met hem trouwen
hummm...hangt eraf hoe hij dit heeft gekregen, ik bedoel heeft hij het via het gemeenschap hebben, dan ben ik vertrokken, dat geeft wel aan met wie hij omging...en dat hij met meerde was....is het door iets anders dan zou ik bij hem blijven......
Nounousa
23-11-2002, 20:28
Origineel gepost door House
Ja zou je al die risico's willen nemen, voor iemand waarvan je houd en met wie je al je plannen hebt besproken enz?
als ik echt van hem houd en alles was al geplant tussen ons...
ik denk van wel jah
zoals mustapha zei adoptie ensow is een optie :D
het is over en uit vooral als zij t voor t huwelijk al wist dat zij aids heeft en ze vertelt t mij later pas.
zo kan ik er nooit vertrouwen.
T ligt eraan hoe diegene Aids heeft gekregen!
Origineel gepost door Kenitrya
T ligt eraan hoe diegene Aids heeft gekregen!
1 hij heeft het via gemeenschap gekregen;
2 Iets anders.....
Wat zou je in beide gevallen doen?
Zijn er ook nog mensen die zonder pardon hun aanstaande wel verlaten?
BentDagilia
23-11-2002, 23:33
IK zou hem steunen .. en wat van zijn leven proberen te maken...
Bent Dagilia
Voordat ik een relatie aanga heb ik dit soort vragen al gesteld, een relatie met iemand die AIDS heeft is voor mij geen reden om niet verder te gaan of niet te trouwen, kinderen wil ik sowieso niet meer dus dat hoeft geen probleem te zijn, wel zou ik dan alle gevaren willen weten, hoe ziet ons leven er uit de komende jaren en hoe kan ik veilig vrijen...gut ik zou heel veel vragen hebben,
maar als ik eenmaal besluit om verder te gaan ondanks de ziekte, dan blijf ik trouw en steun geven, tot misschien wel het einde als dat het zou zijn...moeilijk hoor zo'n vraag, ik heb geen vrienden of kennissen die deze ziekte hebben, ik heb me wel eens afgevraagd hoe ik zou reageren als iemand me zou vertellen over deze ziekte...
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.