Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Trouwen..................

_MaJesTeiT_
23-11-2002, 20:09

Hallo allemaal, Ben een beetje nieuwsgierig naar het volgende en als je willen reageren van harte.... Wat zou jij doen, als je tegen je wil moet trouwen met iemand van wie je niet houdt en niet kent? Liefs Saida

Hanaetje
23-11-2002, 20:25
NIET TROUWEN................ Ik zou dat niet kunnen met een totaal onbekende trouwen...... Al goed zijn mijn ouderzz hélémaal niet zo dat ze mij of m'n zussen verplichten met iemand te trouwen , wij mogen zelf kiezen met wie en ze zullen onze keuze respecteren....... MAAR! stel ze zouden mij verplichten praten , huilen alles doen wat ik kan om ze te overtuigend dat ik er totaal NIET met wil trouwen.... Thallaaa H to the A to the N to the A to the E !!!! Hanaeeeeeeeeeeeeeeeee xx-jezz

Lady_moi
23-11-2002, 20:32
wayow elhamdoulilah zijn mn ouders nie zo maar ja voor u topic ompraten tot we er allebei neervalle

Meknessia_warda70
23-11-2002, 20:32
ik zou ook niet trouwen ik zou met mijn ouders praten zij begrijpen mij best... ik denk niet dat mijn ouder zo zijn... Ps: saida wat moest je me gister vertellen??

Nounousa
23-11-2002, 20:35

waajjoowww dat zou echt erg zijn...al weet ik nu al dat mijn ouders zoiets nooit zouden aandoen.... ze zouden tog niet willen dat ik ongelukkig ben voor de rest van mij leven????!!!! daarnaast is het HARAM, om je kind tegen zijn/haar wil met iemand te laten trouwen...

_MaJesTeiT_
23-11-2002, 20:36
Origineel gepost door mariam18 ik zou ook niet trouwen ik zou met mijn ouders praten zij begrijpen mij best... ik denk niet dat mijn ouder zo zijn... Ps: saida wat moest je me gister vertellen?? ach meissie........ik mistte me vader alleen en daarom was ik een beetje....ach je kent dat wel......verdrietig........ en ach ja...........heb een beetje druk met studeren. Ik loop stage momenteel en ben kapot moe als ik thuis ben.... liefst wil ik alleen liggen op bed en niks meer doen....snappie. Wees niet bezorgd he....okiieee lieverd. liefs van mij Saida ;)

saidaaatje
23-11-2002, 21:14
hmmm ik denk tog zo veel mogelijk porberen om te praten....totdat ze wel moeten omzwenken..maarre ik kan me niet voorstellen dat er nog echt ouders zijn hier in nl die hun kinderen etegn hun wil laten trouwen

Meknessia_warda70
23-11-2002, 23:00
ohh oke lieverd...je weet als er iets is ik ben er he;)

_MaJesTeiT_
23-11-2002, 23:04
Origineel gepost door mariam18 ohh oke lieverd...je weet als er iets is ik ben er he;) thanxx....je bent een schat.... ;) http://www.greeting-cards.com/images/images/514801w.gif

RaZer
23-11-2002, 23:47
ik zie dat veel mensen hebben gestemt op; ouders ompraten. Maar als dat nou niet lukt wat dan?

SamiaGirl
24-11-2002, 18:39
Razer als je er goed in bent lukt het altijd het zijn tenslotte je ouders. gelukkig zal het mij nooit gebeuren elhamdoelilallah boussa Samia

Uitgeblust
24-11-2002, 22:02
AS SsALAAM ALEIKOEM Ik zo nooit toegeven wat mijn ouders ook beslissen, ook ik heb rechten gekregen van ALLAH (SWT) beste zuster de ouders hebben een grote recht op hun kinderen en natuurlijk hebben kinderen ook rechten die de ouders na moeten komen, beiden hebben rechten en plichten. Allah en Zijn boodschapper (Allah's vrede en zegen zij met hem) gebieden ons om ons ouders te gehoorzamen en hun geen slechte woorden te richten, wij moeten ons zodanig gedragen dat wij niets verkeerds tegen hen mogen zeggen waardoor zij kwaad worden of qedoor wij hun kunnen kwetsen. Allah de Verhevene zegt in de Qor'aan: "En jullie Heer heeft bepaald dat jullie niets dan Hem alleen aanbidden, en goedheid betrachten tegenover de ouders. Als een van de twee of beiden de ouderdom bereiken in jouw aanwezigheid, zeg dan nooit "Foei" (oef) tegen hen, snauw hen niet af en spreek tot hen een vriendelijk woord" (Soerat Al-israa-e aya 23). Beste zuster, wij moeten ons niet overlaten aan onze emoties en ons beheersen in tijden waar emoties hoog kunnen oplopen, vooral als het gaat om omgang met de ouders. De voogd heeft zeker een inbreng op het huwelijk, een huwelijk zonder voogd is ongeldig en zonder acceptatie van beide partners is een huwelijk ongeldig, het huwelijk zal geldig zijn als alle drie partijen met het huwelijk instemmen. Het beste en wat in de praktijk vaak helpt is het bij betrekken van een oom, tante of een imam die de ouders bij praat, vaak is het huwelijk weigeren door de ouders gebaseerd op onwetendheid, zeker als het gaat om een oprechte man te weigeren wegens zijn afkomst. Als de ouders deze broeder weigeren wegens zijn standvastigheid in de islam, dan wordt de voogdij van de vader opgeheven waarbij een andere persoon (oom, opa, islamitische rechter of imam) deze voogdij op zich nemen. De ouders kijken vaak naar de familie om achter te komen met wie hun dochter in huwelijk gaat, ze baseren daarop een oordeel die verkeerd kan zijn. Door bijvoorbeeld te zeggen: "ik kan er achter komen door te vragen naar zijn voorouders". Aan uw vader kunt u zeggen dat de metgezellen van de profeet (Allah's vrede en zegen zij met hem) ongelovig waren, maar de na de komst van de islam hebben zij zichzelf overgegeven aan de religie van Allah. Vele metgezellen hadden ouders die als ongelovigen stierven in nabijheid van de profeet (Allah's vrede en zegen zij met hem). Aan de ouders of familie van de partner kan vaak een verkeerd oordeel geconcludeerd te worden. Nogmaals raad u aan om iemand met uw vader te laten spreken die hem zulke verkeerd standpunten verbeterd. Vergeet ook niet zuster dat men vaak in praktijksituaties te bekennen is dat dochter die de band verbreken met hun ouders wegens een huwelijk, hun ouders bijna nooit meer zullen zien wat zeker bij Allah niet geliefd is. Het gehoorzamen en eren van de ouders en het versterken van familiebanden met hun is zeker iets wat geliefd is bij Allah en het tegenovergestelde is zeker een zware zonde. Als er problemen bij de dochter ontstaan dan zal ze niet eens ouders hebben die haar kunnen steunen. Het is zeker een recht van de ouders op de kinderen om een man te weigeren of te accepteren mits hij natuurlijk het weigeren waard is. Als laatste, ik raad aan zuster om dit probleem met uw ooms, tantes of een imam te laten op lossen en doe do'a aan Allah en blijf standvastig. Moge Allah u helpen en steunen en een goede partner schenken. Cyber-imam Het team van al-Islaam.com

RaZer
25-11-2002, 16:25
Origineel gepost door Uitgeblust AS SsALAAM ALEIKOEM Ik zo nooit toegeven wat mijn ouders ook beslissen, ook ik heb rechten gekregen van ALLAH (SWT) beste zuster de ouders hebben een grote recht op hun kinderen en natuurlijk hebben kinderen ook rechten die de ouders na moeten komen, beiden hebben rechten en plichten. Allah en Zijn boodschapper (Allah's vrede en zegen zij met hem) gebieden ons om ons ouders te gehoorzamen en hun geen slechte woorden te richten, wij moeten ons zodanig gedragen dat wij niets verkeerds tegen hen mogen zeggen waardoor zij kwaad worden of qedoor wij hun kunnen kwetsen. Allah de Verhevene zegt in de Qor'aan: "En jullie Heer heeft bepaald dat jullie niets dan Hem alleen aanbidden, en goedheid betrachten tegenover de ouders. Als een van de twee of beiden de ouderdom bereiken in jouw aanwezigheid, zeg dan nooit "Foei" (oef) tegen hen, snauw hen niet af en spreek tot hen een vriendelijk woord" (Soerat Al-israa-e aya 23). Beste zuster, wij moeten ons niet overlaten aan onze emoties en ons beheersen in tijden waar emoties hoog kunnen oplopen, vooral als het gaat om omgang met de ouders. De voogd heeft zeker een inbreng op het huwelijk, een huwelijk zonder voogd is ongeldig en zonder acceptatie van beide partners is een huwelijk ongeldig, het huwelijk zal geldig zijn als alle drie partijen met het huwelijk instemmen. Het beste en wat in de praktijk vaak helpt is het bij betrekken van een oom, tante of een imam die de ouders bij praat, vaak is het huwelijk weigeren door de ouders gebaseerd op onwetendheid, zeker als het gaat om een oprechte man te weigeren wegens zijn afkomst. Als de ouders deze broeder weigeren wegens zijn standvastigheid in de islam, dan wordt de voogdij van de vader opgeheven waarbij een andere persoon (oom, opa, islamitische rechter of imam) deze voogdij op zich nemen. De ouders kijken vaak naar de familie om achter te komen met wie hun dochter in huwelijk gaat, ze baseren daarop een oordeel die verkeerd kan zijn. Door bijvoorbeeld te zeggen: "ik kan er achter komen door te vragen naar zijn voorouders". Aan uw vader kunt u zeggen dat de metgezellen van de profeet (Allah's vrede en zegen zij met hem) ongelovig waren, maar de na de komst van de islam hebben zij zichzelf overgegeven aan de religie van Allah. Vele metgezellen hadden ouders die als ongelovigen stierven in nabijheid van de profeet (Allah's vrede en zegen zij met hem). Aan de ouders of familie van de partner kan vaak een verkeerd oordeel geconcludeerd te worden. Nogmaals raad u aan om iemand met uw vader te laten spreken die hem zulke verkeerd standpunten verbeterd. Vergeet ook niet zuster dat men vaak in praktijksituaties te bekennen is dat dochter die de band verbreken met hun ouders wegens een huwelijk, hun ouders bijna nooit meer zullen zien wat zeker bij Allah niet geliefd is. Het gehoorzamen en eren van de ouders en het versterken van familiebanden met hun is zeker iets wat geliefd is bij Allah en het tegenovergestelde is zeker een zware zonde. Als er problemen bij de dochter ontstaan dan zal ze niet eens ouders hebben die haar kunnen steunen. Het is zeker een recht van de ouders op de kinderen om een man te weigeren of te accepteren mits hij natuurlijk het weigeren waard is. Als laatste, ik raad aan zuster om dit probleem met uw ooms, tantes of een imam te laten op lossen en doe do'a aan Allah en blijf standvastig. Moge Allah u helpen en steunen en een goede partner schenken. Cyber-imam Het team van al-Islaam.com Shit dit is pas een antwoord. Nou snap ik waarom iedereen het over jou heeft shit ;) :D!! Echt goed, en je heb toch niet alleen maar van die lange antwoorden. Ik denk niet dat je er zo meer dan 5000 haal? Of wel :confused: