Bekijk originele versie : Passage Fitness First (Oudaan)
nahnah2010
19-11-2009, 23:11
Salaamalaikoem
wie van de dames hier doet aan fitnessen
nahnah2010
20-11-2009, 16:58
amazing!
amoela87
20-11-2009, 17:47
Ben niet echt van de machine's en apparaten, ren liever een eind in de buitenlucht.
nahnah2010
20-11-2009, 19:48
in je eentje?
mvr_lina
20-11-2009, 21:14
ik, me abnoment loopt een tijdje,maar ben 5 maanden niet geweest :jammer:
Sweet__love
20-11-2009, 22:02
Ik, 3x in de week. Als ik tijd had zou ik vaker gaan, maar walou tijd.
nahnah2010
20-11-2009, 22:42
en wat zegt de islam hiervan
Sweet__love
20-11-2009, 23:32
en wat zegt de islam hiervan
Nou als het geen gemengde sportschool is en de vrouw in kwestie er niet halfnaakt bij loopt (dus haar aurah bedekt tegenover andere vrouwen), zie ik niet in waarom dit een probleem zou moeten zijn.
nahnah2010
21-11-2009, 13:10
Dit is jouw mening, neem ik aan.
miss_eefje
21-11-2009, 14:45
Naar de sportschool gaan is toch niet haram? Of wel dan? Het moet niet gekker worden.
Sweet__love
21-11-2009, 17:42
Dit is jouw mening, neem ik aan.
In een Hadith van al-Tabarani staat dat De profeet SAWS zijn volgelingen aanraadde om bepaalde sporten te beoefen, opdat ze fit en klaar voor actie zouden zijn op ieder moment. Boogschieten, paardrijden( Paardrijden is een gematigde inspanning voor het hele lichaam.) en zwemmen werden gestimuleerd.
In een andere Hadith van Ahmad, Abu Da'ud en al- Bukhari en Muslim wordt vermeld dat De boodschapper SAWS soms ging paardrijden met zijn vrouw Aysha (RA) en liet haar samen met hem kijken naar een vertoning van speerwerpen in de moskee.
Hiervan uitgaand kunnen we met zekerheid stellen dat het kijken naar sport en het beoefenen aan sport aangemoedigd wordt voor alle moslims. Ook voor moslimvrouwen is dit dus aanbevolen, zolang het niet te wellustig( seksueel prikkelend) is en er geen islamitische voorschriften worden overschreden.
Wat betreft eigen deelname aan sport is het voornaamste probleem dat we tegenkomen het feit dat de meeste sportfaciliteiten gemengd zijn en het soort kleding dat wordt aangemoedigd of zelfs vereist ( korte broek, T-shirt, gympak, zwempak enz.) voor de Islam niet acceptabel is. In openbare gelegenheden waar toevallig ( en ongewenst, weliswaar) ook mannen kunnen binnenkomen. Natuurlijk is zulke sportkleding wel toegestaan als er absoluut geen mannen in de betreffende ruimte zijn of kunnen komen en als zij niet naar binnen kunnen kijken
Geraadpleegde boeken:
Het handboek voor moslimvrouwen : Huda Khattab
De geneeskunde van de profeet saw : Jalaluddin Abdurrahman As-Suyuti
Ps: op de dag der opstanding zullen we ondervraagd worden over hoe we met onze lichaam zijn omgegaan, zorg er dus goed voor.
Bomba_Latina
21-11-2009, 18:17
Die fitness is gesloten hé.. Da ga worden overgenomen door een andere uitbater. Nieuw systeem, 15 euro ofzoiets per maand, geen stoombad geen sauna en om te douchen moet je een muntstuk van 50 cent inbrengen ofzo iets. Da ga vol zitten met jonge Marokkaantjes:moe:!
nahnah2010
21-11-2009, 22:11
In een Hadith van al-Tabarani staat dat De profeet SAWS zijn volgelingen aanraadde om bepaalde sporten te beoefen, opdat ze fit en klaar voor actie zouden zijn op ieder moment. Boogschieten, paardrijden( Paardrijden is een gematigde inspanning voor het hele lichaam.) en zwemmen werden gestimuleerd.
In een andere Hadith van Ahmad, Abu Da'ud en al- Bukhari en Muslim wordt vermeld dat De boodschapper SAWS soms ging paardrijden met zijn vrouw Aysha (RA) en liet haar samen met hem kijken naar een vertoning van speerwerpen in de moskee.
Hiervan uitgaand kunnen we met zekerheid stellen dat het kijken naar sport en het beoefenen aan sport aangemoedigd wordt voor alle moslims. Ook voor moslimvrouwen is dit dus aanbevolen, zolang het niet te wellustig( seksueel prikkelend) is en er geen islamitische voorschriften worden overschreden.
Wat betreft eigen deelname aan sport is het voornaamste probleem dat we tegenkomen het feit dat de meeste sportfaciliteiten gemengd zijn en het soort kleding dat wordt aangemoedigd of zelfs vereist ( korte broek, T-shirt, gympak, zwempak enz.) voor de Islam niet acceptabel is. In openbare gelegenheden waar toevallig ( en ongewenst, weliswaar) ook mannen kunnen binnenkomen. Natuurlijk is zulke sportkleding wel toegestaan als er absoluut geen mannen in de betreffende ruimte zijn of kunnen komen en als zij niet naar binnen kunnen kijken
Geraadpleegde boeken:
Het handboek voor moslimvrouwen : Huda Khattab
De geneeskunde van de profeet saw : Jalaluddin Abdurrahman As-Suyuti
Ps: op de dag der opstanding zullen we ondervraagd worden over hoe we met onze lichaam zijn omgegaan, zorg er dus goed voor.
geen betrouwbare fatwa's toevallig? :o
nahnah2010
21-11-2009, 22:16
Die fitness is gesloten hé.. Da ga worden overgenomen door een andere uitbater. Nieuw systeem, 15 euro ofzoiets per maand, geen stoombad geen sauna en om te douchen moet je een muntstuk van 50 cent inbrengen ofzo iets. Da ga vol zitten met jonge Marokkaantjes:moe:!
echt? :eek:
Sweet__love
21-11-2009, 22:37
geen betrouwbare fatwa's toevallig? :o
Dit stukje komt uit de boeken die ik zojuist heb opgenoemd. Daar zitten veel ahadith's in van Ahmad, Abu Da'ud, al- Bukhari en Muslim. Dit zijn betrouwbare bronnen.
Ik begin het gevoel te krijgen dat je wilt dat het niet toegestaan is, zodat je een excuus hebt om niet te gaan sporten. :hihi:
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.