Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Auto kopen - Wie kan me helpen?

Pagina's : [1] 2

Jasmina88
18-11-2009, 23:01

Slm, Misschien dat de dames iets meer moeite willen doen. Kan iemand me helpen. Ik ken namelijk niets van auto's maar wil er één kopen om te oefenen. Nu is mijn vraag, Wanneer is een auto een goede auto. Naar wat moet ik allemaal kijken? Wat is het verschil tss benzine en diesel... Wanneer is de kilometerstand te veel enz... Zo heb ik nog 100 vragen. Ik ken er helemaal niets van, dus alle tips zijn welkom! Groetjes

Jasmina88
18-11-2009, 23:05
Hier zijn toch voldoende dames, die iets van auto's kennen?

Diiamond_rings
18-11-2009, 23:44
Ik weet wel wat dingetjes over auto's. Ik vind persoonlijk een diesel fijner rijden, die is iets zwaarder zou ik maar zeggen. diesel is ook goedkoper en je kunt met de brandstof langer mee doen, maar de belasting is wel een stuk duurder iets van 80 euro per maand. Benzine is dan lichter, benizne is iets duurder maar heeft hele goedkope belasting, ligt natuurlijk ook aan de gewicht van de auto, maar als je zo een kleine auto haalt dan ligt het rond de 17 euro per maand. Als de kilometerstand boven de 200.000 komt dan is het al te veel. Je moet ook oppassen want bij veel kunnen ook de kilometerstand terug worden gezet dus als je een oude auto koopt en je ziet een lage kilimoterstand dan weet je al dat er iets niet klopt.

dilag
19-11-2009, 14:23
awel jufrouw eerst en vooral, KOOP GEEN AUTO VAN EEN MOCRO!!!!!!!! ook al ben je zijn zuster in het geloof in zahma landgenoot. geloof niet in hem zoals je niet in hem moet geloven wanneer een mocro je zegt dat hij je trouw zal blijven in een relatie. buiten de Godsvrezende. je moet niet denken dat ik hier wil preken ofzo hahahah. het is gewoon de realiteit. en als je eens gaat kijken naar een auto moet je goed zien of er geen. roest is. zet de motor aan en luister goed of het een zuivere geluid heeft. steek hem in neutraal en geef een paar keer goed gas en zie of er geen rook achter uit de uitlaat komt. kijk de banden na. de ramen. persoonlijk raad ik u een diesel aan. rijd er persoonlijk mee voor jij die koopt. ga de autostrade mee op en geef goed gas. luister goed of er geluiden zijn. tshek of je geen geluid hoord wanneer je een bocht neemt. neem hem scherp maar zachtjes he. je moet niet uit de bocht vliegen want dat wil ik niet op mijn geweten. en boven al!!!!! zeg bislmillah voor je die koopt en voor je ermee rijd... graag gedaan xxx

LadyCurly
19-11-2009, 15:12

Slm, Misschien dat de dames iets meer moeite willen doen. Kan iemand me helpen. Ik ken namelijk niets van auto's maar wil er één kopen om te oefenen. Nu is mijn vraag, Wanneer is een auto een goede auto. Naar wat moet ik allemaal kijken? Wat is het verschil tss benzine en diesel... Wanneer is de kilometerstand te veel enz... Zo heb ik nog 100 vragen. Ik ken er helemaal niets van, dus alle tips zijn welkom! Groetjes Een auto is een goede auto als ie niet meer als 150000km heeft gereden. Kijk of een auto airbag heeft en stuurbekrachtiging. Benzine: goedkoop in de stad en in je buurt en nu goedkoper bij t tanken. Diesel: goedkoop als je iedere dag de snelweg op gaat of in ieder geval vaak lange afstanden aflegt. Verder koop een auto van oudere mensen :) die zijn voorzichtig. Niet kopen van jongeren!! Ik heb mn auto namelijk ook verkloot:D . Kijk of die veel zuipt dus of het een 1.2/1.4/1.6/1.9 en ga zo maar verder is. Hoe minder er staat hoe minder die zuipt. Succes en trouwens neem een ervaren iemand mee als je een auto gevonden hebt om te keuren.

Jasmina88
19-11-2009, 17:15
Ik weet wel wat dingetjes over auto's. Ik vind persoonlijk een diesel fijner rijden, die is iets zwaarder zou ik maar zeggen. diesel is ook goedkoper en je kunt met de brandstof langer mee doen, maar de belasting is wel een stuk duurder iets van 80 euro per maand. Benzine is dan lichter, benizne is iets duurder maar heeft hele goedkope belasting, ligt natuurlijk ook aan de gewicht van de auto, maar als je zo een kleine auto haalt dan ligt het rond de 17 euro per maand. Als de kilometerstand boven de 200.000 komt dan is het al te veel. Je moet ook oppassen want bij veel kunnen ook de kilometerstand terug worden gezet dus als je een oude auto koopt en je ziet een lage kilimoterstand dan weet je al dat er iets niet klopt. Dankjewel!:) Wat ik hier tot nu toe al heb gehoord is dat benzine voor lange afstanden die je dagelijks aflegt. Bij gaat dat nu niet het geval zijn. Dus ik zal al beter voor benzine gaan. Ja, dat van die kmstand wist ik, maar je kan dacht ik zoiets als een carpass vragen... of heb ik het verkeerd?

Jasmina88
19-11-2009, 17:19
awel jufrouw eerst en vooral, KOOP GEEN AUTO VAN EEN MOCRO!!!!!!!! ook al ben je zijn zuster in het geloof in zahma landgenoot. geloof niet in hem zoals je niet in hem moet geloven wanneer een mocro je zegt dat hij je trouw zal blijven in een relatie. buiten de Godsvrezende. je moet niet denken dat ik hier wil preken ofzo hahahah. het is gewoon de realiteit. en als je eens gaat kijken naar een auto moet je goed zien of er geen. roest is. zet de motor aan en luister goed of het een zuivere geluid heeft. steek hem in neutraal en geef een paar keer goed gas en zie of er geen rook achter uit de uitlaat komt. kijk de banden na. de ramen. persoonlijk raad ik u een diesel aan. rijd er persoonlijk mee voor jij die koopt. ga de autostrade mee op en geef goed gas. luister goed of er geluiden zijn. tshek of je geen geluid hoord wanneer je een bocht neemt. neem hem scherp maar zachtjes he. je moet niet uit de bocht vliegen want dat wil ik niet op mijn geweten. en boven al!!!!! zeg bislmillah voor je die koopt en voor je ermee rijd... graag gedaan xxx Hehe, dankuwel Madame!;) Dat zijn wel een heleboel goede tips! Nationaliteit doet er nie toe, verkopers zijn meestal gulzig! :goedzo:

Jasmina88
19-11-2009, 17:21
Een auto is een goede auto als ie niet meer als 150000km heeft gereden. Kijk of een auto airbag heeft en stuurbekrachtiging. Benzine: goedkoop in de stad en in je buurt en nu goedkoper bij t tanken. Diesel: goedkoop als je iedere dag de snelweg op gaat of in ieder geval vaak lange afstanden aflegt. Verder koop een auto van oudere mensen :) die zijn voorzichtig. Niet kopen van jongeren!! Ik heb mn auto namelijk ook verkloot:D . Kijk of die veel zuipt dus of het een 1.2/1.4/1.6/1.9 en ga zo maar verder is. Hoe minder er staat hoe minder die zuipt. Succes en trouwens neem een ervaren iemand mee als je een auto gevonden hebt om te keuren. Die 1.2/1.4/1.6.... Waarvoor staat dat precies? Hoe kleiner dat cijfer, hoe beter dus? En wat is stuurbekrachting? Bedankt, meid!:goedzo: X

Diiamond_rings
19-11-2009, 18:44
Dankjewel!:) Wat ik hier tot nu toe al heb gehoord is dat benzine voor lange afstanden die je dagelijks aflegt. Bij gaat dat nu niet het geval zijn. Dus ik zal al beter voor benzine gaan. Ja, dat van die kmstand wist ik, maar je kan dacht ik zoiets als een carpass vragen... of heb ik het verkeerd? Jaa klopt, ik heb ook net een auto gekocht ben een beginnende rijder. Dit is mijn eerste auto en ik heb ook een benzine. Voor beginners is benzine echt veel beter. Ja klopt daar kun je altijd naar vragen. maar word dit je eerste auto?

LadyCurly
19-11-2009, 20:38
Die 1.2/1.4/1.6.... Waarvoor staat dat precies? Hoe kleiner dat cijfer, hoe beter dus? En wat is stuurbekrachting? Bedankt, meid!:goedzo: X Die cijfers hebben dus te maken met hoe hard je auto zuipt....dus heb je een 1.9 dan kun je snel weer naar een tankstation rijden. Stuurbekrachtiging is een stuur die tijdens een bocht makkelijk meedraait dus niet zo een stuur waarbij je al je kracht moet zetten om te draaien. Meeste auto's van nu hebben stuurbekrachtiging.

Jasmina88
19-11-2009, 21:46
Jaa klopt, ik heb ook net een auto gekocht ben een beginnende rijder. Dit is mijn eerste auto en ik heb ook een benzine. Voor beginners is benzine echt veel beter. Ja klopt daar kun je altijd naar vragen. maar word dit je eerste auto? Jep, dit wordt mijn eerst auto :-)

Jasmina88
19-11-2009, 21:48
Die cijfers hebben dus te maken met hoe hard je auto zuipt....dus heb je een 1.9 dan kun je snel weer naar een tankstation rijden. Stuurbekrachtiging is een stuur die tijdens een bocht makkelijk meedraait dus niet zo een stuur waarbij je al je kracht moet zetten om te draaien. Meeste auto's van nu hebben stuurbekrachtiging. Prima! Want heb er net 1 gezien van 1.2i een opel corsa... Oja, servo ofzo... heet dat ook zo niet? Bedankt hee!

ikbenmez11
19-11-2009, 22:18
Slm, Misschien dat de dames iets meer moeite willen doen. Kan iemand me helpen. Ik ken namelijk niets van auto's maar wil er één kopen om te oefenen. Nu is mijn vraag, Wanneer is een auto een goede auto. Naar wat moet ik allemaal kijken? Wat is het verschil tss benzine en diesel... Wanneer is de kilometerstand te veel enz... Zo heb ik nog 100 vragen. Ik ken er helemaal niets van, dus alle tips zijn welkom! Groetjes WELK MODEL/MERK HEB JE OP HET OOG. KAN JE VEEL VERTELLEN MAAR ELK MERK HEEFT WEL ZO ZIJN DINGEN WAAR JE OP MOET LETTEN

Jasmina88
19-11-2009, 22:58
WELK MODEL/MERK HEB JE OP HET OOG. KAN JE VEEL VERTELLEN MAAR ELK MERK HEEFT WEL ZO ZIJN DINGEN WAAR JE OP MOET LETTEN Op dit moment is er niet echt een, dat ik wil... Kan je mij er anders aanraden voor beginners?

ikbenmez11
19-11-2009, 23:35

Op dit moment is er niet echt een, dat ik wil... Kan je mij er anders aanraden voor beginners? je zoekt dus een benzine uitvoering zoek je 2 of 4 deurs En wat is de prijs datje er maximaal voor wilt geven

Pagina's : [1] 2