Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Dringende vraag!

Berberia83
09-06-2004, 21:00

Ik had ergens gelezen dat Allah geen enkele ziekte geschapen had zonder dat er een middel was voor de genezing van de ziekte. Kan ik dit letterlijk opnemen ? Of moet dit breder bekeken worden ? Betekent dit dat er voor onze kwaaltjes en serieuzere ziektes een middel bestaat tot genezing ? En zo ja, waar is er iets over te vinden ? Of moeten we eerder accepteren dat Allah ons met onze ziektes geschapen heeft en dat de genezing enkel en alleen maar bestaat door het accepteren ervan, geduldig te zijn om ons leven hier op aarde er mee door te komen ?

alhoceimachaima
09-06-2004, 22:00
allah oaelm:confused:

Angel
09-06-2004, 22:23
weet je nog waar je het hebt gelezen? Ben er wel nieuwsgierig naar. Het is heel goed mogelijk. vroeger kon je ook niet bedenken dat er middelen waren die bepaalde toenertijd ongeneselijke ziektes konden genezen. vele mensen sterven nu aan aids ze hebben al een middel uitgevonden, die je ze3ma langer in leven houdt(hun dag is gewoon niet gekomen). het is heel goed mogelijk dat ze over een aantal jaar een middel uit vinden om aids te genezen.

PowerQueen
10-06-2004, 09:33
Misschien :)

Farkoessa
10-06-2004, 09:46

Origineel gepost door Angel21 weet je nog waar je het hebt gelezen? Ben er wel nieuwsgierig naar. Het is heel goed mogelijk. vroeger kon je ook niet bedenken dat er middelen waren die bepaalde toenertijd ongeneselijke ziektes konden genezen. vele mensen sterven nu aan aids ze hebben al een middel uitgevonden, die je ze3ma langer in leven houdt(hun dag is gewoon niet gekomen). het is heel goed mogelijk dat ze over een aantal jaar een middel uit vinden om aids te genezen. volgens mij was aids de enige ziekte die dus niet te genezen was.. omdat het een jah hoe moet ik het zeggen.. een ziekte is die je door dingen te doen die haram zijn, kan krijgen.. als je begrijpt wat ik bedoel... ik ga inshaALLAH wel ff zoeken waar ik had gelezen.. maar ALLAHOE 3ALAM.... wasalaam kawtar

Angel
10-06-2004, 09:59
Origineel gepost door Farkoessa volgens mij was aids de enige ziekte die dus niet te genezen was.. omdat het een jah hoe moet ik het zeggen.. een ziekte is die je door dingen te doen die haram zijn, kan krijgen.. als je begrijpt wat ik bedoel... ik ga inshaALLAH wel ff zoeken waar ik had gelezen.. maar ALLAHOE 3ALAM.... wasalaam kawtar dat kan ik niet geloven. Want hoe zit het met mensen die aids oplopen zonder dat ze iets haram hebben gedaan, omdat hun partner bijv is vreendgegaan zonder dat ze daar weet van hebben. Ergens begrijp ik jouw reactie wel. Kanker was ook een moeilijke ziekte om te genezen. En nu voor een grotendeel is het te genezen. Of kijk naar de ziektes die vroeger bestonden daar hebben ze nu allemaal medicijnen voor. Dus ik denk dat het heel goed mogelijk is.

jamalb4
10-06-2004, 10:20
Origineel gepost door Berberia83 Ik had ergens gelezen dat Allah geen enkele ziekte geschapen had zonder dat er een middel was voor de genezing van de ziekte. Kan ik dit letterlijk opnemen ? Of moet dit breder bekeken worden ? Betekent dit dat er voor onze kwaaltjes en serieuzere ziektes een middel bestaat tot genezing ? En zo ja, waar is er iets over te vinden ? Of moeten we eerder accepteren dat Allah ons met onze ziektes geschapen heeft en dat de genezing enkel en alleen maar bestaat door het accepteren ervan, geduldig te zijn om ons leven hier op aarde er mee door te komen ? Nigella zaad en soerat baqara. (is soenna)! Nigella geneest elke ziekte! staat ook in de hadiths. Kijk maar naar mijn topic "zijn dokters bid3a", het zit bij "huwelijk en Islam"?

Yassine
10-06-2004, 11:01
asalam oe3aleikom, kijk hier ff op.. http://www.eltawheed.nl/nl/articles/ziekten.html wasalaam kawtar

Berberia83
10-06-2004, 13:08
Origineel gepost door Farkoessa volgens mij was aids de enige ziekte die dus niet te genezen was.. omdat het een jah hoe moet ik het zeggen.. een ziekte is die je door dingen te doen die haram zijn, kan krijgen.. als je begrijpt wat ik bedoel... ik ga inshaALLAH wel ff zoeken waar ik had gelezen.. maar ALLAHOE 3ALAM.... wasalaam kawtar Door geen zina te plegen kun je verschillende ziektes die sexueel overdraagbaar zijn voorkomen. Een paar van deze ziekte zijn onder andere Gonorroe (druiper), Schaamluis (platjes), aids etc. Over de hele wereld zijn er ongeveer 150 miljoen mensen met de ziekte Gonorroe, laat staan andere genoemde ziektes en de niet genoemde ziektes.

Berberia83
10-06-2004, 13:11
Origineel gepost door Angel21 weet je nog waar je het hebt gelezen? Ben er wel nieuwsgierig naar. Het is heel goed mogelijk. vroeger kon je ook niet bedenken dat er middelen waren die bepaalde toenertijd ongeneselijke ziektes konden genezen. vele mensen sterven nu aan aids ze hebben al een middel uitgevonden, die je ze3ma langer in leven houdt(hun dag is gewoon niet gekomen). het is heel goed mogelijk dat ze over een aantal jaar een middel uit vinden om aids te genezen. Het is een hadieth van onze profeet vzmh; " Li koelie da'ien da'aouae" (Voor elke ziekte is er een geneesmiddel, behalve de DOOD)