Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : SubhanaAllah

Mardia
09-06-2004, 20:16

Alhamdoelilah aladi bni3matih tatimo asalihaat. Alhamdoelilah mag ik mij gelukkig prijzen om getuige te zijn van deze bijzondere gebeurtenis. We hebben er weer een moslimzuster bij broeders en zusters. Afgelopen weekend is een vriendin van ons moslim geworden. Toen we nog op zoek waren voor een datum hebben we haar verteld dat Vrijdag een bijzondere dag is in de Islam en zij vondt het cijfer 4 een mooi getal, dus hebben wij gekozen voor Vrijdag 4 juni. Mijn zus had beloofd om dan ook een feestje te geven voor haar. Het was echt een speciale dag voor haar, maar zeker ook voor ons. Ze was vrijdag ochtend vroeg gekomen bij ons en toen heeft ze de rituele wassing gedaan. Toen zijn we allemaal gaan zitten en door leiding van mijn zus is zij moslim geworden heeft ze de meest mooie woorden MasHaAllah uitgesproken. Ashhado an Lailaha Ila allah wa ashado an Mohammed Rasoelo Allah (SAW) )Ik getuig dat er geen God is dan Alah en dat zijn Mohammed (VZMH) Zijn Boodschapper is. Het was een MashaAllah mooi en emotioneel moment subhanaAllah. Mijn hart werd gevuld met noer (licht) van imen (geloof). Na menige tranen uit liefde voor Allah te hebben gelaten en onze zuster te hebben verwelkomd tot de ISlam zijn we naar de moskee gegaan voor het vrijdaggebed. Ik vind vrijdag altijd al een bijzondere dag, maar deze vrijdag al helemaal. Toen we de moskee naderde was mijn hart bedroefd en mijn ogen liepen over. Wat heb ik toch allemaal gedaan of niet gedaan, hoeveel tijd heb ik wel niet verspilt. Zodra ik de moskee binnentrad voelde ik een vlaag van vrede over mij heen gaan. Ik voelde mij zo veilig. Ik dacht echt Alhamdoelilah. Wat betreft de dame in kwestie, er ging een heel nieuw wereld voor haar open. Je zou denken dat het alleen haar raakte, maar het raakte ons allemaal. Zij had weliswaar nooit in de moskee gebeden en nooit de Koran gelezen, maar de ervaring die wij op dat moment deelden was alsof wij het ook als nieuw ervaarde. Ik dank Allah dat ik hier getuige van mocht zijn en dat hij ook mijn ogen had geopend.SubhanaAllah dankzij deze moslimzuster probeer ik echt meer en meer mijn best te doen om op tijd te bidden en ik bid zelfs elfadjr. We hebben elkaar gestimuleerd om dat vervolgens de rest van ons leven te doen InshaAllah. We hebben ook een telefoonketen opgesteld om te bellen voor het opstaan voor het Fadjr gebed. Dat allemaal SubhanaAllah door een Nederlandse dame die haar hart heeft geopend voor Allah en onze ogen meer heeft geopend. Alhamdoelilah. Wat ik hiermee wil zeggen broeders en zuster, WORDT WAKKER!! Rah doenya faita. Toon berouw. Laat het vanuit je hart spreken. Intensie tot berouw Aboe Sa’ied al-Khoedrie verhaalt dat de Profeet zei: “lemand uit een volk voor jullie die negenennegentig mensen gedood had informeerde wie er de meest geleerde persoon op aarde was. Hij werd naar een monnik verwezen. Hij ging naar de monnik en zei: ‘Ik heb negenennegentig mensen gedood. Is er enige kans op vergeving voor mij?’ De monnik antwoordde: ‘Nee.’ Onmiddellijk doodde hij ook de monnik en completeerde zo een honderdtal. Toen informeerde hij weer: ‘Wie is er de meest geleerde persoon op aarde?’ Hij werd naar een geleerde verwezen, en hij vroeg deze: ‘Ik heb honderd mensen gedood. Is er enige kans op vergeving voor mij?’ De geleerde zei: ‘Ja. Wat kan er tussen jou en berouw staan? Je kunt beter naar dat-en-dat land gaan: er wonen mensen in die Allah aanbidden. Doe met hen mee in het aanbidden van Allah en keer niet terug naar je eigen land, want het is een slechte plaats.’ Dus hij vertrok. Hij had pas de halve afstand afgelegd toen hij door de dood overvallen werd,en er ontstond een meningsverschil over hem tussen de engelen van barmhartigheid en de engelen van de straf. De engelen van barmhartigheid pleitten dat hij gekomen was als iemand die zich berouwvol tot Allah wendde; de engelen van de straf stelden zich teweer (door te zeggen) dat hij nooit een goede daad verricht had. Toen verscheen er een engel in menselijke gedaante en de zich teweerstellende engelen stemden erin toe dat hij de scheidsrechter tussen hen zou zijn. Hij zei: ‘Meet de afstand tussen beide landen. Hij behoort bij hetgeen waar hij dichter bij is.’ Zij voerden de meting uit en zagen dat hij dichter bij het land was waarheen hij op weg was. De engelen der barmhartigheid namen hem dus verder onder hun hoede. Overgeleverd door: Al-Boechari, Moslim Allahoema ihdina wa ihdina asirat almostakin.

Lady_moi
09-06-2004, 20:21
Geweldig!! Alhamdoulilah ya rabi gewoon mooi om zoiets te horen mashallah!!

87zahra87
09-06-2004, 20:57
Asalaaam Ou 3eleikoem Wr Wb, Masah'Allah goed! Ik heb ook een Belgische vriendin die nu ongeveer een maand geleden is bekeerd tot de Islam. Ik was ook haar getuige in de Grote Moskee Elmarkaz in Brussel. Ze werd er begeleid door een imam en ze moest van hem haar rechterwijsvinger omhoog steken en de Sahadah ( Geloofsbelijdenis) afleggen. Toen ze dat deed werd ik ook echt emotioneel geraakt echt Masah'Allah mooi was dat! Ik wou dat ik iedere dag getuige kon zijn van bekeerden tot de Islam! Masha'Allah gewoon als je dit meemaakt! Die imam vertelde haar ook dat er haar van nu afaan veel beproevingen zullen te wachten staan! Allah Soubahana Wa ta3ala zal haar beproeven om te kijken hoe sterk haar imaan is! Dus alle bekeerde moslims en nog bekeerden Insha'Allah behoed jullie en weet dat het Hiernamaals veel mooier,vredeger en zonder beproevingen zal zijn dus werk hier ook hard voor en laat jullie niet verlieden door de vervloekte Saytaan. Doe jullie best en Allah doet de rest! Wa3aleikoem Asalaam Wr Wb, Jullie zuster zahra

DonnaBella
09-06-2004, 20:59
MashaAllah dames !!!!!

sweety101
09-06-2004, 22:04

mooi meid. dat is echt een van de mooiste dingen hier op aarde, als iemand zich bekeert. echt heeeeeeeel mooi. moge er insha allah meerdere mensen zich bekeren tot de Islam... saida...

Mouny
09-06-2004, 22:28
Masha Allah

Marrakchia_86
09-06-2004, 22:44
MASHA ALLAH!!!!!!!!!!!!! :goedzo:

kamillia83
09-06-2004, 23:05
Macha Allah..! Wat een prachtige plechtigheid om getuige van te mogen zijn.