Bekijk originele versie : Waarom.............
Salam broeders en zusters
Waarom is onze gemeenschap zo hard in zijn/haar oordeel........
Waarom ziet onze gemeenschap alleen de slechte dingen in bepaalde zaken.......
Waarom laten wij broeders/zusters vallen die misschien hulp nodig hebben........
Waarom stoppen we mensen gelijk in het verdomhoekje als ze een misstap hebben begaan......
Waarom zijn wij als maar kritisch op andere mensen en nooit kritisch op ons zelf...................
Waarom is roddelen "sport" nummer 1 in onze gemeenschap
WAAROM IS ONZE GEMEENSCHAP ZO ONVERGEVINGSGEZIND.......
Waarom..............
omdat we mensen zijn... :( maar dat jij zegt dat het vooral zusters zijn die mensen gelijk in het verdomhoekje stoppen daar ben ik het niet mee eens.
Ik denk niet dat er iemand hier op aarde er een antwoord op heeft. laat staan deze forum :D ;)
_MaJesTeiT_
23-11-2002, 15:37
Origineel gepost door RaZer
Ik denk niet dat er iemand hier op aarde er een antwoord op heeft. laat staan deze forum :D ;)
ik heb wel een antwoord voor deze forum hoor....... :confused: :D ;)
Origineel gepost door cheetah
omdat we mensen zijn... :( maar dat jij zegt dat het vooral zusters zijn die mensen gelijk in het verdomhoekje stoppen daar ben ik het niet mee eens.
Ik zie dat ik het verkeerd heb geformuleerd cheetah,ik bedoel eigenlijk dat als een van de marokkaanse zusters een misstap heeft begaan ze in een verdomhoekje word geplaatst....maar ik ga het ff veranderen.
En ja omdat we mensen zijn maar de Islam is daar duidelijk in..........
Origineel gepost door RaZer
De Islam heeft er wel een antwoord op..........
Origineel gepost door Saida
ik heb wel een antwoord voor deze forum hoor....... :confused: :D ;)
Vertel vertel en vertel ook meteen uit welk planeet je kom? :D
Lady_moi
23-11-2002, 16:21
omdat...
neen ik hou het antwoord voor mezelf :D
roosje22
23-11-2002, 16:25
wil je een betere wereld begin dan allemaal eerst bij jezelf i.p.v. andere mensen op hun fouten te wijzen. Niemand is perfect..
Lady_moi
23-11-2002, 17:12
Origineel gepost door roosje22
wil je een betere wereld begin dan allemaal eerst bij jezelf i.p.v. andere mensen op hun fouten te wijzen. Niemand is perfect..
GEFELICITEERD!!!
JE HEBT DE ANTWOORD VAN Lady_moi GEVONDEN :D
Origineel gepost door roosje22
Ja maar dat zeg ik toch ook??
Dat is de achterliggende gedachte van deze topic...
Origineel gepost door said76
Waarom laten wij broeders/zusters vallen die misschien hulp nodig hebben........
Waarom stoppen we mensen gelijk in het verdomhoekje als ze een misstap hebben begaan......
Waarom zijn wij als maar kritisch op andere mensen en nooit kritisch op ons zelf...................
Waarom..............
Misschien zoals angel ook zei dat we de islam proberen aan te passen bij de Cultuur.
Misschien komt het omdat we egoistisch zijn, niet ruimdenkend.
Als Vele mensen wat meer zouden weten over de Islam en het ook zouden praktiseren dan zouden dit soort dingen niet gebeuren en voorkomen.
het is moeilijk om hier een antwoord op te vinden..maar zal het proberen te beantwoorden op een andere tijdstip..
DESPERADA
23-11-2002, 22:31
Waarom..............
Een bestraffing omdat we koran en sounna niet meer volgen??
Omdat we vaak waswas krijgen van saijtaan, en die dan ook volgen??
Omdat we zwak zijn?
Omdat Allah SWT leid, de mensen waar Hij van houd? We zijn dus te ver afgedwaald...?
Saijtaan trekt de mensen waar hij van houdt, dus degene die snel zijn verleidingen, praatjes etC volgeN? Daarom vervallen we in fitna waarin we geen baat bij zullen hebben nu nieT en later niet :(
Allah ou Aliem.....
Maar net een mooie antwoord van iemand ''de islam proberen aan te passen bij de Cultuur'' :jammer:
DESPERADA
23-11-2002, 22:57
Origineel gepost door elmarocani
daarom! ;)
Want als je van de trap af valt, ben je sneller beneden!!??
Waarom..............
Dit is het geval binnen alle gemeenschappen..en niet alleen het onze..alleen is het bij de andere gemeenschappen niet zo duidelijk naar de voorgrond gekomen..maar het leeft daar ook..gegarandeerd.
Mensen zijn rare en tegelijk unieke wezens..
Iemand die jij van een nare situatie geholpen hebt..kan jou de doodsteek geven..omdat hij door jou hulp sterker is geworden..en dat was zijn bedoeling om met je af te rekenen..namelijk, het zwakke van iemand vinden en dan meedogenloos toe te slaan..dit bestaat bij de mensen en grote mate..helaas.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.