Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Volkert van der G. bekent moord op Pim Fortuyn

Pagina's : [1] 2 3

NA3_NA3
23-11-2002, 13:02

Volkert van der G. bekent moord op Pim Fortuyn AMSTERDAM - De verdachte van de moord op Pim Fortuyn, Volkert van der G., heeft deze week een bekentenis afgelegd. Van der G. zou op 6 mei tot zijn daad zijn gekomen, omdat hij Fortuyn als een groot gevaar voor de samenleving zag. De verdachte zou deze week hebben bekend tegen rechter-commissaris H. van Wijk, zijn raadslieden en behandelend officier van justitie J. Plooy. Van der G. zou "uitvoerig en meewerkend" hebben gesproken over zijn motief, de herkomst van het moordwapen en de voorbereidingen van de aanslag. De rechtbank in Amsterdam besloot deze maand dat Van der G. voor een gedragskundig onderzoek wordt opgenomen in het Pieter Baan Centrum (PBC), de observatiekliniek van justitie. De inhoudelijke behandeling van de zaak tegen de 33-jarige Harderwijker zal daardoor aanzienlijk langer op zich laten wachten. Tijdens de laatste zitting bleek al dat Van der G. bij de rechter-commissaris voor het eerst een verklaring zou afleggen. De verdachte beriep zich tot dusver op het zwijgrecht, op advies van zijn advocaten. Zij wilden eerst inzicht in de resultaten van het opsporingsonderzoek. De afgelopen week baarde demissionair LPF-minister Nawijn opzien met een pleidooi voor de doodstraf en door zich uit te spreken over de de moord op Pim Fortuyn. De minister van Vreemdelingenzaken en Integratie noemde in Nieuwe Revu Van der G. een moordenaar. Volgens voorzitter G. Mols van de Nederlandse Vereniging van Strafrechtadvocaten kunnen de uitlatingen van Nawijn ertoe leiden dat de rechtbank het OM niet-ontvankelijk verklaart in de zaak tegen Van der G. "Hij maakt geen onderscheid meer tussen een verdachte en een dader", aldus Mols. Enkele Tweede-Kamerleden maakten volgens hem eerder dezelfde fout http://krant.telegraaf.nl/nieuwslink/fotos/nws.venster.volkert2.000.jpg

Morgaine
23-11-2002, 13:06
Volgens het OM heeft Van der G. als motief aangegeven dat hij in de LPF-lijsttrekker een steeds groter wordend gevaar voor vooral kwetsbare groepen in de samenleving zag. ,,Het ging daarbij voor de verdachte om de combinatie van de algemene stigmatiserende politieke denkbeelden van Fortuyn, de polariserende wijze waarop Fortuyn die voor het voetlicht bracht en de grote politieke macht die Fortuyn dreigde te krijgen. http://www.trouw.nl/ANP/LAATSTE_NIEUWS/ANP-231102-29-anp.html

NA3_NA3
23-11-2002, 13:08
Origineel gepost door Morgaine Volgens het OM heeft Van der G. als motief aangegeven dat hij in de LPF-lijsttrekker een steeds groter wordend gevaar voor vooral kwetsbare groepen in de samenleving zag. ,,Het ging daarbij voor de verdachte om de combinatie van de algemene stigmatiserende politieke denkbeelden van Fortuyn, de polariserende wijze waarop Fortuyn die voor het voetlicht bracht en de grote politieke macht die Fortuyn dreigde te krijgen. http://www.trouw.nl/ANP/LAATSTE_NIEUWS/ANP-231102-29-anp.html bedankt voor de aanvulling :)

Morgaine
23-11-2002, 13:09
Origineel gepost door NA3 NA3 bedankt voor de aanvulling :) Een afwijking om altijd alles te willen checken... :D

NA3_NA3
23-11-2002, 13:19

Origineel gepost door Morgaine Een afwijking om altijd alles te willen checken... :D een positieve afwijking toch! :D

Fargh
23-11-2002, 13:29
Of hij bekent of niet, hij heeft geen eerlijk process gekregen. Zijn advokaten hebben dit steeds herhaalt, en met de publiekelijke uitspraken van pseudo-minister Nawijn, is dit weereens bewezen. Zijn vrijspraak volgt ! Fargh ! PS.. of is het louter toeval dat hij bekent na de uitspraken van Nawijn ?

NA3_NA3
23-11-2002, 13:32
Origineel gepost door Fargh Of hij bekent of niet, hij heeft geen eerlijk process gekregen. Zijn advokaten hebben dit steeds herhaalt, en met de publiekelijke uitspraken van pseudo-minister Nawijn, is dit weereens bewezen. Zijn vrijspraak volgt ! Fargh ! PS.. of is het louter toeval dat hij bekent na de uitspraken van Nawijn ? HOEZO GEEN EERLIJK PROCES??

Fargh
23-11-2002, 13:55
Jouw taalgebruik laat weer eens de wensen over. Maar tja ! Onzin ? We zullen wel zien ! Er zijn reeds precedenten, mijnheer ! Om het duidelijk te maken, ik vind ook dat hij zijn straf niet mag ontlopen, maar hij heeft geen eerlijk process gekregen. 1. Isolatie 2. Camera bewaking 3. Intimidatie van het OM (process vriendin) ... En nu zeker dat een minister notabene zijn woorden niet weegt ! De rechtbank zal zich on-ontvankelijk verklaren. En als ze dat niet doet, stapt hij naar het Europees hof. Daar zijn er al vrijgesproken. Fargh !

NA3_NA3
23-11-2002, 14:14
Origineel gepost door Fargh Jouw taalgebruik laat weer eens de wensen over. Maar tja ! Onzin ? We zullen wel zien ! Er zijn reeds precedenten, mijnheer ! Om het duidelijk te maken, ik vind ook dat hij zijn straf niet mag ontlopen, maar hij heeft geen eerlijk process gekregen. 1. Isolatie 2. Camera bewaking 3. Intimidatie van het OM (process vriendin) ... En nu zeker dat een minister notabene zijn woorden niet weegt ! De rechtbank zal zich on-ontvankelijk verklaren. En als ze dat niet doet, stapt hij naar het Europees hof. Daar zijn er al vrijgesproken. Fargh ! is dit het????

abdoel6666
23-11-2002, 18:08
Origineel gepost door Fargh Jouw taalgebruik laat weer eens de wensen over. Maar tja ! Onzin ? We zullen wel zien ! Er zijn reeds precedenten, mijnheer ! Om het duidelijk te maken, ik vind ook dat hij zijn straf niet mag ontlopen, maar hij heeft geen eerlijk process gekregen. 1. Isolatie 2. Camera bewaking 3. Intimidatie van het OM (process vriendin) ... En nu zeker dat een minister notabene zijn woorden niet weegt ! De rechtbank zal zich on-ontvankelijk verklaren. En als ze dat niet doet, stapt hij naar het Europees hof. Daar zijn er al vrijgesproken. Fargh ! De kans dat hij wordt vrijgesproken om het boven genoemde is zeer zeker aanwezig. Daar zijn de nederlandse strafgeleerden het ook over eens, zij hebben hier ook herhaaldelijk voor gewaarschuwd!!! Een ieder verdient een eerlijk straf-proces, dus ook volkert van de g. Dus mocht hij worden vrijgesproken dan betekent dit een overwinning voor de nederlandse democratie.

NA3_NA3
23-11-2002, 19:03
Origineel gepost door abdoel6666 De kans dat hij wordt vrijgesproken om het boven genoemde is zeer zeker aanwezig. Daar zijn de nederlandse strafgeleerden het ook over eens, zij hebben hier ook herhaaldelijk voor gewaarschuwd!!! Een ieder verdient een eerlijk straf-proces, dus ook volkert van de g. Dus mocht hij worden vrijgesproken dan betekent dit een overwinning voor de nederlandse democratie. HOE MINIMAAL IS DIE KANS???

abdoel6666
23-11-2002, 19:18
Origineel gepost door NA3 NA3 HOE MINIMAAL IS DIE KANS??? Daar kan ik niet over oordelen, maar ik heb een hoogleraar in de strafrecht horen zeggen dat de kans aanwezig is dat hij kan worden vrijgesproken, omdat hij tot nu toe geen eerlijk proces heeft gehad. Dit zegt wel genoeg denk ik.

NA3_NA3
23-11-2002, 19:24
Origineel gepost door abdoel6666 Daar kan ik niet over oordelen, maar ik heb een hoogleraar in de strafrecht horen zeggen dat de kans aanwezig is dat hij kan worden vrijgesproken, omdat hij tot nu toe geen eerlijk proces heeft gehad. Dit zegt wel genoeg denk ik. ACH JA! IK ZOU HET NIET TE SERIEUS OPNEMEN

abdoel6666
23-11-2002, 19:31
Origineel gepost door NA3 NA3 ACH JA! IK ZOU HET NIET TE SERIEUS OPNEMEN Ik neem de hele nederlandse rechtstaat niet serieus, dit is een grote poppenkast. Marokkanen worden zwaarder gestraft dan nederlanders voor het zelfde misdfijf, dit zegt wel genoeg over het ''democratisch'' land nederland.

Fargh
23-11-2002, 19:49

Origineel gepost door NA3 NA3 ACH JA! IK ZOU HET NIET TE SERIEUS OPNEMEN Waarom zou je dit niet au seriuex nemen ? Ik neem de rechten van ieder wel au serieux. Iedereen is ONSCHULDIG totdat het tegendeel bewezen is. Een rechtstaat die zichzelf democratisch noemt mag zich niet laten leiden door volkswoede. Rechters zijn er, en zij beslissen over de toepassing van de wet. Ik schat de kans heel reel dat de rechtbank zich onbevoegd zal verklaren. Zijn top-advokaten hebben een goede gok genomen. Spijtig genoeg word er zelfs binnen het rechtsysteem, 2 maten en 2 gewichten gehanteerd. Ook hierin moet verandering komen. Echter hoe en wat, ...

Pagina's : [1] 2 3