Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : marokkaanse paspoort!!

delara
14-11-2009, 22:33

Hallo, Moet binnenkort marokkaanse paspoort maken. weten jullie wat ik moet meenemen?? Heb proberen te kijken via de site maar wordt er niet wijzer van?? Kan iemand mij helpen of wordt het advies BELLEN!! Heb daar een hekel aan ze zijn nooit vriendelijk bah. mvg

magnifique187
15-11-2009, 00:00
ik ken een turkse jongen maar heeft toch een marokkaanse passpoort? is het nou zo makkelijk om die te krijgen?

DiepOngelukkig
15-11-2009, 00:43
Nou volgens mij heb je alleen foto's nodig en familieboekje van je pa (ook als je getrouwd bent) en geld natuurlijk.

magnifique187
15-11-2009, 00:59
Is dit een grap? :gniffel: nope

Experience
15-11-2009, 02:25

Je kan beter een Nederlandse paspoort aanvragen. Scheelt in geld en je hoeft bijna nooit een visum te regelen.

delara
15-11-2009, 11:33
» Afgifte Volwassenen: Benodigde stukken: nationale identiteitskaart (C.I.N.) (kopie waarop het adres in het buitenland van de aanvrager vermeld staat) of ontvangstbewijs van de indiening verblijfsvergunning of een ander document dat bewijst dat u daadwerkelijk verblijft binnen het district van het consulaat 4 recente pasfoto’s kopie van het buitenlands paspoort als de aanvrager de Nederlandse nationaliteit heeft verklaring op erewoord dat de begunstigde nooit eerder een Marokkaans reisdocument ontvangen heeft in Marokko of in het buitenland in geval van een eerste aanvraag tot afgifte bewijs van inschrijving bij het consulaat generaal Minderjarigen: trouwboekje of uittreksel van de geboorteakte van het minderjarige kind (mag niet ouder zijn dan 3 maanden) afgegeven door de bevoegde Marokkaanse autoriteiten gelegaliseerde ouderlijke toestemming paspoorten van de ouders documenten die bewijzen dat het kind daadwerkelijk in het district van consulaat verblijft (bijv. inschrijvingsbewijs school) 4 recente pasfoto’s N.B.: De geldigheidsduur van het paspoort voor een minderjarige strekt slechts tot de datum waarop het kind 18 jaar wordt, behalve als het in het bezit is van een nationale identiteitskaart » Verlenging Volwassenen: nationale identiteitskaart (recto verso kopie) verblijfsvergunning (kopie) 2 recente pasfoto’s kopie van het te verlengen paspoort (pagina’s 1,2 en 3) N.B.: Het paspoort wordt verlengd met vijf jaar vanaf de vervaldatum van de eerste geldigheidsduur, ongeacht de datum waarop de aanvraag gedaan wordt. » Vervanging inschrijvingsbewijs kopie paspoort (pagina’s 1,2 en 3) kopie van de nationale identiteitskaart (recto verso) 4 recente pasfoto’s » Duplicata (in geval van verlies of diefstal) bewijs van aangifte van verlies of diefstal bij de lokale autoriteiten of een verklaring op erewoord bij het consulaat 3 recente pasfoto’s kopie van de nationale identiteitskaart (recto verso) inschrijvingsbewijs, enkel voor de onderdanen met een reguliere verblijfstatus » Toevoeging van een kind Het betreft de inschrijving van minderjarige Marokkaanse kinderen tot 7 jaar oud in het paspoort van hun ouders. Vanaf 7 jaar hebben minderjarige kinderen een eigen paspoort nodig (zie boven). paspoorten van de ouders trouwboekje pasfoto van het kind of kinderen N.B.: De aanwezigheid van het kind is verplicht en bovendien is de toestemming van de moeder vereist indien het kind bijgeschreven wordt op het paspoort van de vader. Bron: http://www.cgmrotterdam.nl/Diensten/Paspoorten.html Dit is van de consulaat in Rotterdam, ik weet niet waar jij woont? Alvorens je er naar toe gaat, adviseer ik je toch nog om van al je bescheidene stukken alles 5 keer te kopieren. Kopietjes daar zijn namelijk belachelijk duur, 50 cent per stuk! :nerd: :hihi: Het hangt er vanaf hoe jij met ze omgaat he. Ik heb in ieder geval nog nooit persoonlijk problemen met ze gehad. Wel vaak lang wachten enzo, maar goed, als jij geduldig en je netjes weet te gedragen dan zullen je nooit laten vallen ofzo. Bij de Hollanders moet je weer precies het tegenovergestelde zijn, tja want die kunnen soms zo harteloos zijn als ik weet niet wat! :) He bedankt voor je info Ik moet mijn paspoort vervangen omdat die verloopt in december. En ik moet het in den bosch doen dat is het dichtste bij. Dank je voor je info nogmaals