Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : man met veel schulden

Pagina's : [1] 2 3

shirihanae
08-06-2004, 18:10

Beste dames, Ik zit met een heel grote probleem. het zit namelijk zo: Mijn man waarmee ik bbijna 2 jaar getrouwd ben uit liefde. we hebben een mooie dochtertje samen. Nou klinkt geweldig is het ook wel. aleen mijn man heeft gigantische schulden. Hij heft spijt, maar daar koop ik nniks mee. wt helemaal erg is, ik ben er achter gekomen. Het gaat om hele hoge schulden. geen 5000 euro of 10.000, maar in totaal 35.000 euro. hij heeft een lening genomen tijdens zijn studie en toen wij gingen trouwen ook een hele hoge bedrag en hij heeft ooit een rechtzaak gehad die hij veroren heeft. alle kosten moet hij voor zijn rekening nemen. Nu ik dit schrijf huil ik, dag en nacht denk ik aan mijn dochtertje. ik wil niet dat ze tekort komt. ik ben zo bang en ik zie het gewoon niet meer zitten. niemand weet ervan, behalve ik en hij. wij werken allebei. hebben een huis gekocht. ik heb allemaal doelen voor ons toekomst, maar dat kan nu niet uitkomen omdat de klootzak het helemaal verpest heeft. ik ben er kapot van. ik weet het niet meer. ik wil niet me in het zweet werken en dan aan z'n schulden betalen, daar heb ik helemaal geen behoefte aan. Ik weet dat wij in ggoede en lechte tijden zijn getrouwd, maar it accepteer ik niet. verder is het zo dat wij op ons bruiloft alles fifty fifty hebben betaalt, maar nu heb ik het gevoel dat ik eigenlijk mijn bruidschat heb betaald en eigenlijk ook de bruiloft omdat hij gewoon heel makkelijk alles heeft geleend, terwijl ik een bijbaantje had en de helft opzij heb gelegd. ik voel me genaaid door hem. een vrouw die haar eigen bruidschat betaald! ik kan mezelf af en toe wat aan doen. ik denk als ik geen kind had dat ik mezelf van kant had gemaakt of weg bij hem ben gegaan, maar dat durf ik niet want pa was in het begin er niet mee eens dat ik met hem ging trouwen, dus ik zit met een probleem. lieve zusters en broeders help me hoe ik dit in godsnaam moet aanpakken. heel erg bedankt. shirihanae. ps. zijn er nog meer meiden die dit probleem ook hebben?

leeuwtje
08-06-2004, 18:28
hallo shirihanae ik vind het heel naar voor jou en je dochtertje. maar lieve schat je kan er niet veel aan doen, je hebt 2 keuzes: je man verlaten en je dochtertje zonder vader op laen groeien. of............. er mee leven en het accepteren. ik zelf zou het accepteren omdat er niet veel aan te doen is,je moet het zo zien geld komt en geld gaat. ik snap best dat je erg ongelukkig hierdoor word en dat je je toekomst heel anders had voorgesteld, maar ik denk dat als de liefde erg sterk is tussen 2 personen je geduld hebt en wacht op betere tijden. maar als je een huis hebt gekocht kon je toch je schulden meenemen in de hypotheek????????????????????????????????????????? ?????????????????????????????????????????????????? ??????????????????????????????????????? als ik jou was zou ik informeren hoe het zit met je hypotheek misschien kan je die schuld er mee in nemen. veel kusjes en geduld!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Classy.Lady
08-06-2004, 18:47
Salaam Meid, Een voorzichtige advies van een afstandje, maar zou je niet proberen met je man op een maatschappelijk werkster af stappen? Misschien dat zij jullie kan helpen en misschien door kan verwijzen naar een of andere schuldhulpverlening? Wens je heel veel geduld meid!

shirihanae
08-06-2004, 19:15
Salaam lieve schatten, heel erg bedankt voor jullie reactie. leeuwtje: wat betreft de schulden meenemen in de hypotheek is niet mogelijk, omdat mijn man een bedrag van 5000 euro al in het hypotheek heeft meegenomen verder dan dat was het niet mogelijk. ik weet dat het niet waard is om mijn man daarvoor te verlaten en mijn dochter zonder vader te laten opgroeien,maar ik ben echt geraakt in mijn eer. ik wet niet hoe k het je moet uitleggen. ik hbeb het gevoel dat ik voor alles opdraai. dus zelf alles heb betaald. Hij is gewoon zo raar. ton hij vrijgezel was spenderde hij al z' n geld aan zijn bbroertjes, zusjes en ouders terwijl hij een vette schuld heeft en nu denkt hij dat hij het op mijn rug kan verhalen. vandar dat ik zulke gevoelens heb, begrijp je. en ik heb het gevoel dat hij er niet veel van heeft geleerd. als het aan hem lag kochten we de duurste auto of gingen we naar een dure vakantieland enz enz. echt een rare man is het als ik nu zo erover denk. hij is lief ik magg doen en laten wat ik wil. maar dan nog. in iedergeval bedankt voor je reactie schat. Sadgirl; naar een maatschappelijke werker heb ik eerlijk gezegd niet aan gedacht, maar heb er eiegenlijk niet zo een behoefte aan, want wat moet zij/hij doen? hoe wij er mee moeten omgaan? dat schiet toch niet op denk ik. verder stuurt zij ons naar een schulhulpverlening wat gaan zij doen? zeggen dat wij maandelijkse een bedrag moeten aflossen, terwijl de rente omhaaog gaat? vandaar dat ik het gewoon niet zie zitten. ik heb een soortgelijke opleiding gevolg dus ik weet wat er allemaal besproken word. sokhran meid

CharLie_Da
08-06-2004, 20:09

ALs jullie allebei werken en een goed salaris hebben moet het toch geen probleem zijn met aflossen of wel .Je hebt veel van die mannen die schulden geen probleem vinden jou man zal ik denk ook niet van wakker liggen dat hij schulden heeft of niet. Terwijl jij je wel zorgen maakt om die schulden . ik begrijp dat je je genaait voelt door hem maar wat wil je dan gaan doen het is je man een jullie zijn gelukig een hebben een dochtertje . geld moet niet veel betekenen in een huwlijk let op de kleintjes een betaal die lening af een zorg er voor dat het niet meer word.. veel succes..

NiceMocro23
09-06-2004, 07:57
Origineel gepost door agadirpower luister liefe meid. je leefd tenslote in nederland.95prosent heefd in dit land schuldenwie geen schulden heefd krijgd ze. nu met die euros is het alleen maar erger geworden lees er over en leef je leven. doe geen dome dingen geld komt en gaad het belangerijkste is nu jullie gezond heid en jullie kinderen verwacht geen hemel op aarde. volg je salaat en alles komt wel goed. veel sucses Ben het helemaal eens met AgadirPower alhoewel soms spelling hier en daar wat te wensen overlaat.... Maar the point is als je gelukkig bent met je man en jullie dochtertje please vergeet alle geldzaken als hij je goed behandeld kijk dan aub alleen naar nu weet zeker dat als hij tij kon keren dat hij dat graag zou willen doen reken hem niet af op fouten die hij in het verleden heeft gemaakt maar kijk naar nu.... Ik wens jullie veel succes en al het geluk in deze wereld inshallah..... Groeten, Fadil

Selly
09-06-2004, 09:09
Ik begrijp ook best wel dat je je genaaid voelt, hij is per slot van rekening niet eerlijk tegen je geweest. Maar zo te lezen kan jouw man niet goed omgaan met geld, misschien een idee om hem te laten begeleiden door een hulpverlener? Onthou goed dat geld niet alles is meid, het bepaalt wel voor een groot deel je geluk maar het is vergankelijk. Wat blijft is je man en je kind en zolang hij jou goed behandeld zou ik 3x nadenken voor je besluit hem te verlaten om dit. Probeer het op te lossen, denk aan je dochter. Er zijn goede regelingen die je kunt treffen zodat je de schulden kunt terugbetalen. Voor alles is een oplossing. Succes!

sahab
09-06-2004, 12:26
salaam oe 3alikoem, Denk niet dat je de eingste bent chat, Maar als je van je man houdt moet je dat accepteren. dit moet je leven zeker niet verpesten, trouwen is dat je bij het goede en slechte naast je man blijft en steunt. Sahab

Sardina
09-06-2004, 15:34
ik denk dat je nog geen besef hebt hoeveel mensen hier in nl. in hetzelfde schuitje als jou zitten meid. je bent zeker niet de enige. en het is inderdaad een hoog bedrag, maar er zijn zat mensen die nog veel hoger in de schulden zitten. en mijn persoonlijk advies is, het is nou zoals het is. vreet jezelf niet op, maar ga samen met je man een oplossing bedenken. hij is verder toch goed voor je en je dochtertje en afgezien van die schulden zijn jullie toch gelukkig samen? dit moet geen reden zijn om hem te verlaten. het is inderdaad fout dat hij het niet eerder heeft gezegd, maar misschien durfde hij dat niet, bang dat jij hem dan niet meer hoeft. nogmaals jullie zijn echt niet het enige gezin die in zo'n situatie zit. zoals hierboven wordt geschreven zijn er zat instanties, die hulp bieden in zulke gevallen. ga zoiets met je man bespreken. jullie moeten er toch uitkomen meid.

shirihanae
09-06-2004, 16:37
salaam lieve mensen, heel erg bedankt voor jullie tips. het doet me heel veel als ik jullie zou hoor, dan zie ik het even zitten, maar als ik alleen ben dan begint het te draaien in mijn hoofd. Nogmaals sohkran. Moge allah (SWT) jullie behoede tegen het kwade, insa allah.

Mysticalia
09-06-2004, 16:47
salaam, Vind het erg voor jullie. Zie dit als een test van Allah swt. Er is denk ik een du3a voor als je schulden hebt. Allahou a3lam. Moge Allah jullie hieruit helpen inshAllah. Veel sterkte! :belgie:

leilla001
09-06-2004, 23:16
Beste meid, Allereerst wil ik zeggen dat ik het heel erg voor je vind dat jullie een schuld hebben. Maar aan de andere kant vind ik niet dat 35.000 een hoge schuld is. Je zegt dan je vriend heeft gestudeerd dit kost nu eenmaal een hoop geld en de bruiloft daarboven op kan natuurlijk flink oplopen. De fout die je man gemaakt heeft is dat hij het jou als zijn vrouw niet verteld heeft. Dit kan verschillende reden hebben. Kan het zijn dat hij zich voordoet als mr Big money. of is het dat hij het toen niet durfde ofzo. In principe moet je het eerder geweten kunnen hebben. Loste hij nooit iets af. staat hij niet geregistreerd bij het BKR? Anyway je man verlaten om dit zou ik niet zo snel doen al was het maar uit financieel opzicht. Als je in gemeenschap bent getrouwd dan draai je toch op voor ZIJN schulden+ de kosten voor het huis dat jullie net hebben gekocht en dat zou het probleem alleen maar vergroten. De kans dat jullie er samen uit komen is groter dan wanneer je zo'n schuld alleen als vrouw met kind kan betalen. Ik zou zeggen maak afspraken met je man hierover. Zorg dat hij niet meer schulden kan maken en maak een budget voor jullie huishouden. En los gewoon af. In 5 jaar moet je toch echt wel schuld vrij zijn. Mocht hij een IB lening hebben. Dan zou ik wat minder aflossen omdat de rente daar lager is. Praat erover en kom tot een oplossing waarmee je vrede hebt. ga niet ieder jaar op vakantie als je financieel moeilijk heb maar los af. En vergeet niet de schulden waren er eerder dan jij. En jij hebt een keuze gemaakt om geen schulden te hebben en hij wel. Kom tot een oplossing, het probleem is niet zo groot. Waarschijnlijk is de shock groter dan het probleem. Heel veel succes met alles. Liefs, Leilla

minous21
11-06-2004, 20:49
Je kan een 2 Hypotheek op je huis nemen dat is fiscaal aftrekbaar en de rente is lager.....!!

Amattallah
13-06-2004, 10:38
Slaamoe alaikoem wr wbr, Lieve zuster, Je moet je man niet zo kwalijk nemen, want voordat jullie trouwden had hij schulden en daar kon jij hem op vragen. En je bent met hem getrouwd uit liefde zeg je, als je echt van man houdt dan is geld niet belangrijk zoals eerder is gezegd. en zuster wist je dat hij schulden had toen je een huis ging kopen?? Sorry dat ik dit zeg, misschien is het juist niet wat je wil horen. Maar Rente is HARAM, dus een huis kopen ook omdat er rente op komt. En zuster wil je gelukkig leven met je gezinnetje probeer de islam goed te pakken en leef rente loos. Stap naar de schuldhulpverlening, en zij zullen je begeleiden en Insha allah ben je binnen 3 jaar van al je schulden af. Ze zullen niet moeilijk doen want jullie werken.

chingygirl
13-06-2004, 14:19

Ik zou je lening oversluiten bij de Stadsbank. Daar betaal je bijna geen rente omdat het een overheidsinstantie is. Ze hebben hele goede betalingsregelingen. De stadsbank vind je zeker in de grotere steden. Zij hebben vast wel een goede oplossing voor je. Succes!

Pagina's : [1] 2 3