Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : 'Mensenrechtensituatie Iran slechter dan ooit'

LZN
08-06-2004, 11:13

Volgens een rapport van de mensenrechtenorganisatie Human Rights Watch is de mensenrechtensituatie in Iran nog nooit zo slecht geweest als op dit moment. Dit komt volgens de organisatie door Mohammed Khatami, die sinds 1997 president is. Human Rights beschuldigt de Iraanse rechterlijke macht ervan te hebben gefaald in het bijdragen aan gerechtigheid. In plaats daarvan gelast het de marteling van gevangenen, aldus het rapport. De dialoog die de Europese Unie voert met Iran over de mensenrechten, heeft tot nu toe niets concreets opgeleverd, aldus de organisatie. De organisatie dringt er bij de Europese Unie op aan om meer druk uit te voeren op Iran tijdens de mensenrechten dialoog die volgende week verder gaat in Teheran. Het rapport van Human Rights Watch legt de nadruk op het voor onbepaalde tijd opsluiten van gevangenen in isoleercellen om zo hun wil te breken. Amnesty spreekt over steeds voortdurende, schandelijke, overtredingen van mensenrechten door de Iraanse overheid. Wel is Amnesty International minder sceptisch over de dialoog die de Europese Unie met Iran voert. Zij wijten het niet verbeteren van de mensenrechtensituatie aan het doodgelopen overleg tussen Iraanse hervormingsgezinden en voorstanders van een hard beleid. Ook zeggen zij dat het erop lijkt dat sinds de overwinning van de conservatieven in Iran in februari de situatie iets is verbeterd, althans oppervlakkig. Er is een wet aangenomen in Iran die martelingen verbied. Ook zijn er instructies rondgegaan waarin staat dat fatsoenlijke procedures moeten worden gevolgd tijdens arrestaties en gevangenschap. Of deze wet goed wordt nageleefd, zal in de komende maanden blijken. ------------------------------------------------ Dit bericht lijkt in de eerste instantie negatief, maar als je hem helemaal leest dan zie je goede ontwikkelingen door jawel, conservatieven!!!!!!! Zo zie je maar weer, niets is zwart/wit... Ik hoop dat de tendens voortzet en dat de nieuwe wetten nageleefd gaan worden, dat zou helemaal ok zijn!!!.

klonbyz
08-06-2004, 11:31
Dit soort berichtgeving omtrent Iran gaan we in de nabije toekomst vaker tegenkomen...neem dat maar van mij aan.

Bazba
08-06-2004, 11:37
Origineel gepost door klonbyz Dit soort berichtgeving omtrent Iran gaan we in de nabije toekomst vaker tegenkomen...neem dat maar van mij aan. Waarom? Omdat het er zo slecht toeven is of omdat door de VS gemanipuleerde media in een samenzwering gaan proberen de Islamitische heilstaat Iran in een kwaad daglicht te stellen?

NoisySilence
08-06-2004, 11:48
Origineel gepost door Corrie Ik dacht dat deze heks een tijdje geleden besloten had om haar positieve en negatieve krachten ergens anders zou gaan deponeren :confused: :D Ontopic dan maar... De Shi'ieten kunnen aan mijn ballen sabbelen, laat ze elkaar maar lekker afmaken. Soennieten daarentegen wens ik alle geluk in de toekomst. Zullen ze denk ik hard nodig hebben, JewSA zal wel weer een marionette aan de top hebben gezet die naarmate zijn buik ronder wordt, ff onder zijn riem krabt, een paar keer met zijn ak-47 in de lucht schiet, trek van zijn sigaar neemt en vervolgens de loop op zijn volk richt. Mag ik lachen? :lol: Die Arabieren zijn geen knip voor hun neus waard. We gaan weer van voor af aan beginnen...... :D

klonbyz
08-06-2004, 11:58

Origineel gepost door Bazba Waarom? Omdat het er zo slecht toeven is of omdat door de VS gemanipuleerde media in een samenzwering gaan proberen de Islamitische heilstaat Iran in een kwaad daglicht te stellen? Het is 1 van de twee :D

Bazba
08-06-2004, 12:03
Origineel gepost door klonbyz Het is 1 van de twee :D Lijkt me wel. Het zou voor de discussie wel boeiend zijn als je zou uitleggen welke van de twee en waarom je dat vindt. Als je zo vaag blijft heb je tenslotte achteraf altijd gelijk met je voorspellingen. Ook leuk, maar niet zo boeiend, behalve voor het schrijven van horoscopen.

klonbyz
08-06-2004, 12:51
Origineel gepost door Bazba Lijkt me wel. Het zou voor de discussie wel boeiend zijn als je zou uitleggen welke van de twee en waarom je dat vindt. Als je zo vaag blijft heb je tenslotte achteraf altijd gelijk met je voorspellingen. Ook leuk, maar niet zo boeiend, behalve voor het schrijven van horoscopen. Wie zich een beetje verdiept in het media-wereldje weet waar dit zal eindigen.Het is enkel een aanloop naar een oorlog.De voorbereiding is iedereen overtuigen dat de ander het kwaad is,en dat het kwaad bestreden moet worden.Shock-journalistiek wil daar nog wel een handje bij helpen,als blijkt dat alles gelogen is....zijn we weer een paar maanden verder. Wie heeft het nu nog over de spookverhalen rond de eerste golf-oorlog?Achteraf bleek alles gelogen,maar daar hoor je niemand meer over :D Houd de media in de gaten betreffende de berichtgeving over Iran.....de verhalen worden steeds erger.

Bazba
08-06-2004, 13:16
Origineel gepost door klonbyz Wie zich een beetje verdiept in het media-wereldje weet waar dit zal eindigen.Het is enkel een aanloop naar een oorlog.De voorbereiding is iedereen overtuigen dat de ander het kwaad is,en dat het kwaad bestreden moet worden.Shock-journalistiek wil daar nog wel een handje bij helpen,als blijkt dat alles gelogen is....zijn we weer een paar maanden verder. Wie heeft het nu nog over de spookverhalen rond de eerste golf-oorlog?Achteraf bleek alles gelogen,maar daar hoor je niemand meer over :D Houd de media in de gaten betreffende de berichtgeving over Iran.....de verhalen worden steeds erger. Precies het soort complottheorieën waar iedereen in wil geloven. Maar wat is er nou echt aan de hand? Is Iran dan de heilstaat die de tegenstanders van deze mediamanipulatie ons straks willen doen geloven? Het land vol oprechte moslims, strijdend tegen het verderfelijke westen met de VS aan het hoofd. Dat is tenslotte net zo'n nepbeeld.

klonbyz
08-06-2004, 13:31
Origineel gepost door Bazba Precies het soort complottheorieën waar iedereen in wil geloven. Maar wat is er nou echt aan de hand? Is Iran dan de heilstaat die de tegenstanders van deze mediamanipulatie ons straks willen doen geloven? Het land vol oprechte moslims, strijdend tegen het verderfelijke westen met de VS aan het hoofd. Dat is tenslotte net zo'n nepbeeld. Complottheorie?nee hoor,zijn genoeg schrijvers,psychologen en wetenschappers die schrijven over misleiding in de media. Als jij probeert te zeggen dat de media niet kan worden gebruikt als manipulatie-medium...dan houd onze discussie hier op....en wens ik jou nog veel kijk en luisterplezier.

Bazba
08-06-2004, 13:52
Origineel gepost door klonbyz Complottheorie?nee hoor,zijn genoeg schrijvers,psychologen en wetenschappers die schrijven over misleiding in de media. Als jij probeert te zeggen dat de media niet kan worden gebruikt als manipulatie-medium...dan houd onze discussie hier op....en wens ik jou nog veel kijk en luisterplezier. Integendeel. Als je goed leest dan zul je zien dat ik juist er van uit ga dat die manipulatie plaatsvindt. Maar dan wel aan beide zijden. Ik ben er van overtuigd dat Amerika's bedoeling in de buitenlandse politiek bijna zonder uitzondering schadelijk vor alle betrokkenen is. Maar dat betekent nog niet dat het subject van hun politiek, in dit geval Iran, brandschoon is. Het is in deze tijden een probleem om goed geïnformeerd te raken want de waarheid is het eerste slachtoffer.

amused
08-06-2004, 13:55
Ik geloof niet dat Bazba wilde zeggen dat de media niet gebruikt kan worden voor manipulatieve doeleinden. Maar wat hij wilde aangeven is dat het beeld van een onschuldig, vredelievend Iran, bestaande uit niets dan oprechte moslims een zeker zo erg (zo niet veel ergere) manipulatie is van de werkelijkheid. Organisaties als Human Right Watch en Amnesty International zijn wat dat betreft redelijk onbevooroordeeld. Dus bij dergelijke informatie steeds maar weer hameren op de manipulatieve rol van de media, en/of al deze informatie afdoen als anti-moslim en/of anti-arabische propaganda is eveneens zéér manipulatief.

klonbyz
08-06-2004, 14:17
Origineel gepost door Bazba Integendeel. Als je goed leest dan zul je zien dat ik juist er van uit ga dat die manipulatie plaatsvindt. Maar dan wel aan beide zijden. Ik ben er van overtuigd dat Amerika's bedoeling in de buitenlandse politiek bijna zonder uitzondering schadelijk vor alle betrokkenen is. Maar dat betekent nog niet dat het subject van hun politiek, in dit geval Iran, brandschoon is. Het is in deze tijden een probleem om goed geïnformeerd te raken want de waarheid is het eerste slachtoffer. Sorry :D ,temperatuurtje heeft mijn hersenen een beetje gekookt,lezen wordt dan een beetje moeilijker :) In ELK land wordt de media gebruikt als manipulatie-middel,zo ook in Iran. Maar het gaat mij niet uitsluitend om bovenstaand bericht,de afgelopen weken zijn er ook andere berichten omtrent Iran gepubliceert met een hoog Telegraaf-gehalte,en die zullen we de komende weken ook nog wel tegenkomen.

Palestine
08-06-2004, 16:18
Salaam alaikoem, Ik ben blij als Iran haar eerste kernwapen heeft, dan zullen die Zionisten en neo-conservatieven Iran voortaan met U aanspreken. Ma3asalaam,