Bekijk originele versie : Verdonk in gesprek met vrouw met hoofddoek
Nadat gisteren Hans Dijkstal zijn sluier afwierp en zich ontpopte als de beschermheer van onmondige allochtonen stonden vanochtend de kranten vol met de reactie van zijn partijgenoten en de overige politieke partijen. Tot mijn grote vermaak stond op de voorpagina van de Volkskrant een foto van de bijeenkomst van de PaVEM eerder met het onderschrift "Verdonk in gesprek met vrouw met hoofddoek".
Nu was de vrouw met wie Verdonk in gesprek was Fatima Elatik, het Amsterdamse raadslid voor de PvdA.
Objectief gezien een correcte constatering van de Volkskrant aangezien Fatima inderdaad een hoofddoek omhad. Toch verdenk je ze van vooroordelen gezien de rol van mevrouw Verdonk, en de uitstraling die een hoofddoek in het openbaar blijkbaar tegenwoordig heeft. Waarom stond er bijvoorbeeld in de Volkskrant niet het onderschrift:
- "Verdonk in gesprek met Fatima Elatik" (ook een correcte constatering),
- "Verdonk in gesprek met haar politieke tegenpool",
of
- "Verdonk in gesprek met een medevoorvechtster van de emancipatie van allochtone vrouwen". Allemaal best te verdedigen.
In een Arabische krant had natuurlijk het onderschrift "Elatik in gesprek met ordinair wijf zonder hoofddoek" kunnen staan, maar ik ben geen kenner van de Arabische media.
Schijnbaar worden vrouwen met hoofddoek die in de Volkskrant verschijnen als ze niet oppassen gereduceerd tot precies die hoofddoek. Alsof er geen hoofd in die doek zit met hersens om te denken en een mond om iets te zeggen.
Waar gaat het heen met de wereld. En met de Volkskrant...
Als je een publieke representatieve functie uitoefent en je kleedt je afwijkend van de standaard, kun je daar opmerkingen over verwachten. Dat geldt voor de vrouw met de hoofddoek net zo goed als voor iemand die zich in te blote kledij hult dus.
dat is nu dus de media....zodra ze bepaalde woorden erin zetten lezen veel meeer mensen die krant...moet je niet opletten is hun zelf expression...
Origineel gepost door dArc
Als je een publieke representatieve functie uitoefent en je kleedt je afwijkend van de standaard, kun je daar opmerkingen over verwachten. Dat geldt voor de vrouw met de hoofddoek net zo goed als voor iemand die zich in te blote kledij hult dus.
Ja, en? Op een bijeenkomst over de "participatie van vrouwen uit etnische minderheden" kun je je natuurlijk afvragen wie er afwijkt, Elatik of Verdonk. Bovendien Maxima was er ook, die wordt toch ook niet omschreven als "de vrouw met het gekke hoedje" of "de blondine met de lange benen"? Elatik is niet bepaald een onbekende in die wereld en dat het de Volkskrant niet opvalt dat zij het is, is gek maar niet overgeeflijk.
Origineel gepost door Bazba
Nadat gisteren Hans Dijkstal zijn sluier afwierp en zich ontpopte als de beschermheer van onmondige allochtonen stonden vanochtend de kranten vol met de reactie van zijn partijgenoten en de overige politieke partijen. Tot mijn grote vermaak stond op de voorpagina van de Volkskrant een foto van de bijeenkomst van de PaVEM eerder met het onderschrift "Verdonk in gesprek met vrouw met hoofddoek".
Nu was de vrouw met wie Verdonk in gesprek was Fatima Elatik, het Amsterdamse raadslid voor de PvdA.
Objectief gezien een correcte constatering van de Volkskrant aangezien Fatima inderdaad een hoofddoek omhad. Toch verdenk je ze van vooroordelen gezien de rol van mevrouw Verdonk, en de uitstraling die een hoofddoek in het openbaar blijkbaar tegenwoordig heeft. Waarom stond er bijvoorbeeld in de Volkskrant niet het onderschrift:
- "Verdonk in gesprek met Fatima Elatik" (ook een correcte constatering),
- "Verdonk in gesprek met haar politieke tegenpool",
of
- "Verdonk in gesprek met een medevoorvechtster van de emancipatie van allochtone vrouwen". Allemaal best te verdedigen.
In een Arabische krant had natuurlijk het onderschrift "Elatik in gesprek met ordinair wijf zonder hoofddoek" kunnen staan, maar ik ben geen kenner van de Arabische media.
Schijnbaar worden vrouwen met hoofddoek die in de Volkskrant verschijnen als ze niet oppassen gereduceerd tot precies die hoofddoek. Alsof er geen hoofd in die doek zit met hersens om te denken en een mond om iets te zeggen.
Waar gaat het heen met de wereld. En met de Volkskrant...
Wel eens gehoord van een momentopname, daar mag iedereen zijn conclusie over trekken !!!!!!!!
Min. Verdonk blijft voor mij een tering wijf die het expres moeilijk maakt voor allochtonen.
Kijk maar hoe de IND werkt!!!!!!!!!!!!!!!!!!! schandalig
Maak_me_gek
10-06-2004, 16:07
Zo zie je maar weer, dat in het verleden behaalde successen geen garantie voor de toekomst zijn.
En ze doet zo erg haar best!
:rolleyes:
Ja zo zie je maar weer.
Het is maar een lapje stof, hoor ik ze vaak zeggen ( de autochtonen ). Maar het wordt notabene bij een artikel geschreven..net alsof hij een gesprek heeft met Fatima de alien.
Sjonge jonge. :rolleyes:
Wat een onzin zeg! Zie reactie van Bazba.
:rolleyes:
Zie reactie van Bazba.
Er zijn genoeg vrouwen, die in blote kledij worden geintervieuwd..als het een belangrijk persoon is..en die ziet er dan nogal gewaagd uit..ik durf te wedden..dat dat er echt niet bij gemeld wordt.
Serieus zijn mensen blind of wat?Tering begin het echt zat te worden.
Origineel gepost door Endless
Er zijn genoeg vrouwen, die in blote kledij worden geintervieuwd..als het een belangrijk persoon is..en die ziet er dan nogal gewaagd uit..ik durf te wedden..dat dat er echt niet bij gemeld wordt.
Serieus zijn mensen blind of wat?Tering begin het echt zat te worden.
Zou er volgende week zoiets als dit in de krant kunnen staan: ...Balkenende in gesprek met silliconen vrouw Katja Schuurman?'... :D
redouan106
10-06-2004, 18:27
WAT IS STANDAARD??
dikke terpstra
nerdo balkenende
zalm met zijn lelijke bek en zijn verslaving aan flipperkasten
Hischi ali met haar dooie kapsel en een vagina die naar de klote is.........
en zo kan je doorgaan............... Dan vraag ik me dus af WAT IS STANDAARD?
Origineel gepost door sahira
Zou er volgende week zoiets als dit in de krant kunnen staan: ...Balkenende in gesprek met silliconen vrouw Katja Schuurman?'... :D
Juist ja, maar goed zo zie je maar weer..hoe bekrompen sommige mensen weer denken. :rolleyes:
Origineel gepost door redouan106
WAT IS STANDAARD??
dikke terpstra
nerdo balkenende
zalm met zijn lelijke bek en zijn verslaving aan flipperkasten
Hischi ali met haar dooie kapsel en een vagina die naar de klote is.........
en zo kan je doorgaan............... Dan vraag ik me dus af WAT IS STANDAARD?
Vrouw zonder Clit stelt kamervragen aan Harry potter look a like !
:hihi:
tetouani79
10-06-2004, 20:24
wat is afwijkend??? ellatiek is wethouder in amsterdam en de media weet precies wie zij ook al komt ze helemaal bedekt met een bourka. het is gewon ongelooflijk hoe het nu anno2004 gaat.
:( :confused:
BintElmagreb
10-06-2004, 22:15
Het is overduidelijk dat the hotissue dé hoofddoek is.
Ik denk dat de Volkskrant nu de positieve kanten van Verdonk naar voren wil brengen aangezien zij bekend staat als anti alles wat niet 'Nederlands' is. Er is hoop, Verdonk is aan het veranderen, ze is in dialoog met een vrouw met hoofddoek.
De media stelt haar in een positief daglicht. De andere mogelijke koppen die genoemd zijn door Bazba zouden te oppervlakkig en te eenzijdig zijn.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.