Bekijk originele versie : Film hapert na het dvd te hebben gebrand?!
tooto7moe
08-11-2009, 18:59
salaam.
Volgens mij doe ik iets fout. Ik heb films gedownload en die wou ik branden op een
(herschrijfbare) dvd.
Nou alles lijkt prima te gaan, maar wanneer je de film afspeelt kan de dvd (verschillende dvd's getest en psp) na 20-30 min de disc niet meer lezen:confused:
OP de pc doet de dvd het prima...
me broertje kwam er mee aan dat we misschien de film eerst moesten converteren? van .avi naar iets anders?
Weet iemand hier meer over?
soekran
_________abdel
08-11-2009, 19:32
salaam.
Volgens mij doe ik iets fout. Ik heb films gedownload en die wou ik branden op een
(herschrijfbare) dvd.
Nou alles lijkt prima te gaan, maar wanneer je de film afspeelt kan de dvd (verschillende dvd's getest en psp) na 20-30 min de disc niet meer lezen:confused:
OP de pc doet de dvd het prima...
me broertje kwam er mee aan dat we misschien de film eerst moesten converteren? van .avi naar iets anders?
Weet iemand hier meer over?
soekran
converteren is niet nodig, anders zou de dvd nooit hebben afgespeeld. heb je andere dvd speler geprobeerd? toevallig overgestapt naar andere merk dvds?
tooto7moe
08-11-2009, 19:48
ik heb een gewone blabla merk ( ga zo opzoeken)
en er staat dvd +rw op
maar converteren is dus zeker niet nodig?
tooto7moe
08-11-2009, 19:49
ik heb een gewone blabla merk ( ga zo opzoeken)
en er staat dvd +rw op
maar converteren is dus zeker niet nodig?
_________abdel
08-11-2009, 20:02
converteren wordt gedaan zodat de dvd speler de filmformaat "begrijpt". In de meeste dvd spelers is dit nodig, omdat ze niet overweg kunnen. Bij jou is het probleem dat het tijdens de film vast klapt.. als de film niet naar de juiste formaat was converteerd, had het nooit afgespeeld
wat wel belangrijk is overigens: soms leveren dvd-rw tjes problemen met afspelen.. en het is soms nodig om bij het branden te kiezen voor de finalize optie, zodat er niets meer kan worden bijgebrand. Dan kan je alleen de dvd-rw formatteren en daarna pas opnieuw iets opzetten. Als de finalize optie niet aan staat, wilt het soms ook problemen geven
het feit dat het in je pc niet vast loopt betekent dat er in principe met de dvd niets mis is..
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.