Bekijk originele versie : wie van jullie zegt.....
salaam .......
ik heb een vraaag he
wie van julllie mensen zeg dat hij in de ochtend met el fzir niet wakker kan worden omdat het niet lukt ??? :confused:
salaamoe alaikoem
ik had ergens gelese waar weenie maar dat als je bij fadjr niet op kunt staan is het vanwege je zondes
salaamoe alaikeom
Salaamoe3alaikom seve weet je mischien waar je dat gelezen hebt...want is wel interresant..
nesrine18
10-06-2004, 21:28
Origineel gepost door isaia
slaapgebrek? \
je bent grappig....maar daar blijft het dan ook bij :rolleyes:
bijmij lukte het eerst niet vanwege het feit dat je biologische klok niet echt mee helpt...als je elke dag toch voor alfadjr opstaat zie je vanzelf dat je helemaal zelf wakker wordt....je lichaam bouwt het op...je biologische klok gaat zich verschuiven....het heeft inderdaad tijd nodig....walakien beter ooit dan nooit
wa salaam 3alaikoem wa rahmatoe allahw a barakatahaoe
ought fi dien
N.
Ik wil wel op staan, maar ik hoor me wekker niet..:boos:
Als het kan, doe ik het wel!
Ma3a Salama..:)
almaghribi
11-06-2004, 02:36
Origineel gepost door Omar17
Salaamoe3alaikom seve weet je mischien waar je dat gelezen hebt...want is wel interresant..
Er kwamen een paar mensen naar Al7asan albasrie (Al7asan albasrie is 1 van de grootste geleerden van de tabi3ien, onze moeder 3aiesha radiyallahoe 3anha zegt over hem: 'als je hem ziet ga je aan allah denken, en zijn woorden lijken op die van profeten' die mensen vroegen hem wij willen wel opstaan voor qiyaam allail (!!) dus voor nachtgebed (dat is voor fadjr - in die tijd bidde iedereen gewoon alfadjr, in de tijd van de profeet stond zelfs de grootste mounafiq >>{3abdoulah ibn oubay ibn saloul} om fadjr te verichten!!)
maar we kunnen niet, al7asan albasrie antwoordde : Qayyadatkoem dhoenoeboekoem "jullie zondes binden jullie vast!!!
Djazaka allahoe gairan...insha allah zal ik dit ff aan een paar andere gasten doorgeven die niet kunnen opstaan met het fadjr gebed
alhoceimachaima
11-06-2004, 20:45
mach'allah:goedzo: dat je vanwege je zondes tijdens fadrj nie tkom op staan wist ik ook niet machallah :goedzo:
nesrine18
11-06-2004, 21:04
Origineel gepost door almaghribi
Er kwamen een paar mensen naar Al7asan albasrie (Al7asan albasrie is 1 van de grootste geleerden van de tabi3ien, onze moeder 3aiesha radiyallahoe 3anha zegt over hem: 'als je hem ziet ga je aan allah denken, en zijn woorden lijken op die van profeten' die mensen vroegen hem wij willen wel opstaan voor qiyaam allail (!!) dus voor nachtgebed (dat is voor fadjr - in die tijd bidde iedereen gewoon alfadjr, in de tijd van de profeet stond zelfs de grootste mounafiq >>{3abdoulah ibn oubay ibn saloul} om fadjr te verichten!!)
maar we kunnen niet, al7asan albasrie antwoordde : Qayyadatkoem dhoenoeboekoem "jullie zondes binden jullie vast!!!
eerlijk gezegtbegrijp ik het niet echt :confused:
:( nog een keer uitleggen??
littlegirl
11-06-2004, 23:22
Macha Allah heel erg interresant..
dank je wel :)
Origineel gepost door Jamal75
waarom gebruik je een plaatje van Graig David onder je naam........je probeert hier een beetje intelligent te doen over de Islam en je plakt een plaatje van zo een zwimpie bij je naam........denk even goed na voordat je op mijn bericht reageert. Ik probeer je alleen maar aan het denken te zetten. Overigens ben jij niet de enige hoor die van die maffe plaatjes bij hun naam hebben........mohim think twice.
die foto heb ik nog staaaan ......omdat ik hier opp deze site al maanden niet ben geweest ...en toen de tijd minder bezig was met de forum koran en hadieth.......maar als je me langer dan vandaaag kent weet je genoeg ..... :cool:
nesrine18
13-06-2004, 19:07
Gayr insha allah!
Casaouia_Style
13-06-2004, 20:56
Shitan heeft er ook een rol bij, hij bedekt iedere fazjr de mensen met 'lakens' en warmte zodat je heeeeeeeeerlijk verder wil slapen....dus ne3loe shitan en het zal zeker lukken, nes sali7in staan zonder moeite op omdat shitan niet graag bij hun in de buurt is..
Origineel gepost door Casaouia_Style
Shitan heeft er ook een rol bij, hij bedekt iedere fazjr de mensen met 'lakens' en warmte zodat je heeeeeeeeerlijk verder wil slapen....dus ne3loe shitan en het zal zeker lukken, nes sali7in staan zonder moeite op omdat shitan niet graag bij hun in de buurt is..
maar weet je wat ik (bijna) niet begrijp .......als je tegen iemand zegt je krijgt 5 euro als je op staat om 3 uur .......staaan ze al om 2 uur op.....................terwijl salaaat el fzir ...meer waard is ..... :o
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.