Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Profeet spreekt zichzelf tegen. Uitleg gevraagd?

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

LZN
07-06-2004, 16:41

Volume 3, Book 47, Number 759: Narrated An-Nu'man bin Bashir: that his father took him to Allah's Apostle and said, "I have given this son of mine a slave." The Prophet asked, "Have you given all your sons the like?" He replied in the negative. The Prophet said, "Take back your gift then." Volume 3, Book 47, Number 762: Narrated Ibn 'Abbas: The Prophet said, "One who takes back his gift (which he has already given) is like a dog that swallows its vomit." Kan iemand dit voor mij rijmen?.

CitriC
07-06-2004, 16:44
Origineel gepost door 1st1 Volume 3, Book 47, Number 759: Narrated An-Nu'man bin Bashir: that his father took him to Allah's Apostle and said, "I have given this son of mine a slave." The Prophet asked, "Have you given all your sons the like?" He replied in the negative. The Prophet said, "Take back your gift then." Volume 3, Book 47, Number 762: Narrated Ibn 'Abbas: The Prophet said, "One who takes back his gift (which he has already given) is like a dog that swallows its vomit." Kan iemand dit voor mij rijmen? Uit het eerste stukje blijkt dat hij zijn zoon als slaaf heeft weggegeven, dat is iets heel anders dan een cadeau geven en weer terug nemen. Of is dat voor jou hetzelfde??

CitriC
07-06-2004, 16:53
Origineel gepost door RockaroundKaba Fout, het eerste stuk zegt dat hij zijn zoon een slaaf heeft gegeven. Omdat hij niet al zijn zoons het zelfde heeft gegeven moet hij de gift terug nemen. Maar de andere tekst zegt dat iemand die zijn gift terug neemt is als een hond die zijn eigen kots inslikt. (wat een prachtig beeldend taalgebruik :rolleyes: ) Wel goed lezen die koran het is niet de handleiding van je video Citric..... Prima.. Hij behandelt zijn kinderen niet gelijk, dat is naar mijn inzien een grotere zonde dan het terug nemen van een cadeau.. Dus.. spreekt hij zich niet tegen, hij adviseert alleen de zonde zo klein mogelijk te houden.

tetouani79
07-06-2004, 16:53
wat jij ook achterwege laat is dat de profeet vraagt of hij al zijn zonen een slaaf heeft gegeven en dat is dus niet het geval. om problemen tussen broers te voorkomen moest hij zijn gift terug nemen. als iemand zijn gift terug neem zonder reden is al een hond die zijn kots opeet. als je iets vertaald doe het dan goed of doe het niet. dank U wel.

CitriC
07-06-2004, 16:54

Origineel gepost door 1st1 Volgens mij moet jij je meer verdiepen in de islam! (en een cursusje begrijpend lezen zou ook niet misstaan!). Abra heeft het even voor je in het Nederlands vertaald, misschien snap je het nu! Haha meteen uithalen, mijn excuses mijn engels is niet zo sterk als mijn nederlands. En hou dat hypocriete gedoe voor je wil je..

amina01
07-06-2004, 16:54
Origineel gepost door 1st1 Volgens mij moet jij je meer verdiepen in de islam! (en een cursusje begrijpend lezen zou ook niet misstaan!). Abra heeft het even voor je in het Nederlands vertaald, misschien snap je het nu! Heb jij het begrepen?

CitriC
07-06-2004, 16:55
Trouwens een cursusje begrijpend lezen zou ik jou ook kunnen aanraden, Anders zou je nu niet vragen om een uitleg..

tetouani79
07-06-2004, 16:59
volgens mij is het nu wel duidelijk en zijn er geen vragen meer????!!!!

tetouani79
07-06-2004, 17:03
Origineel gepost door 1st1 Dat laat ik helemaal niet achterwegen! Lees mijn post maar, staat er gewoon bij! (ok je moet engels kunnen lezen) En jij verzint er dingen bij; er staat namelijk helemaal niet 'zonder reden'. om hadiets te kunne begrijpen moet je ze ook bestuderen en de rest ervan kennen, of op zijn minst een deel ervan. we weten allemaal dat een ouder rechtvaardig moet zijn. je hebt niet voor niks een stel hesennen gekregen toch.

amina01
07-06-2004, 17:07
Origineel gepost door tetouani79 om hadiets te kunne begrijpen moet je ze ook bestuderen en de rest ervan kennen, of op zijn minst een deel ervan. we weten allemaal dat een ouder rechtvaardig moet zijn. je hebt niet voor niks een stel hesennen gekregen toch. Die heeft onze debiel niet ontwikkeld.

tetouani79
07-06-2004, 17:10
Origineel gepost door RockaroundKaba We weten ook allemaal dat 1 glaasje wijn geen kwaad kan. We weten ook allemaal dat je niet dood gaat van een tosti ham kaas. En we weten ook allemaal dat 2 homosexuelen niemand kwaad doen als ze van elkaar houden. Toch allemaal verboden, dus dat stel hersenen mag je blijkbaar alleen gebruiken als het Allah uitkomt wat gezien de omvang van de koran blijkbaar niet te vaak is.... alcohol schaadt het lichaam(weet elk debiel) varken vlees is ongezond en nergens goed voor(weten ook de hollanders) homo's verspreiden ziektes als aids(weet elk homo ook wel) je moet echt met iets beters komen. en ga aub de koran lezen voor je begint met je onzin. als je ergens over praat dan moet je daar ook van op de hoogt zijn.

amina01
07-06-2004, 17:13
Origineel gepost door 1st1 Naar jouw inzicht??? Ik neem aan dat je dit rechtstreeks uit de koran hebt (quote please). Ik wist niet dat jouw inzichten gelijk aan die van Allah waren. Zijn de rest van de moslims daarvan op de hoogte dat jij je een goddelijke status hebt aangemeten?? Hup, naar uw niveau. Sinterklaas (meestal is dit de papa of de mama van 2 kindjes, we nemen een standaard Nederlands gezin die niet moslim zijn) deelt aan de kindjes cadeautjes. Sorry, verander sinterklaas in papa die cadeautjes deelt aan de jarige, in dit geval een tweeling. De één krijgt een mooie barbiepop, de ander krijgt niets. Kun jij dit rechtvaardigen? Tweede vb. partner koopt een geschenk voor zijn geliefde, na een aantal dagen vraagt hij het geschenk terug. Wat maakt dat van de partner?

CitriC
07-06-2004, 17:17
Origineel gepost door 1st1 Naar jouw inzicht??? Ik neem aan dat je dit rechtstreeks uit de koran hebt (quote please). Ik wist niet dat jouw inzichten gelijk aan die van Allah waren. Zijn de rest van de moslims daarvan op de hoogte dat jij je een goddelijke status hebt aangemeten?? Hier ga ik niet op in.. de reden dat je dit aanhaalt is omdat je net een modderfiguur het aangeslagen met je achterlijke topic. :D

CitriC
07-06-2004, 17:17
Origineel gepost door 1st1 Ok je Engels is niet zo goed, kan gebeuren. Maar jouw interpretatie dat hij zijn zoon als slaaf had weggegeven verbaaste jou niet (DAAR reageerde je in ieder geval niet op). Betekent dit dat het wel normaal was om je zoon als slaaf weg te geven of dat jij gewoon te weinig van de islam weet om in te zien dat dat nooit gescheven had kunnen worden? haha, zie mijn reactie hierboven. Loser..

amused
07-06-2004, 17:21

Origineel gepost door tetouani79 alcohol schaadt het lichaam(weet elk debiel) varken vlees is ongezond en nergens goed voor(weten ook de hollanders) homo's verspreiden ziektes als aids(weet elk homo ook wel) je moet echt met iets beters komen. en ga aub de koran lezen voor je begint met je onzin. als je ergens over praat dan moet je daar ook van op de hoogt zijn. Ad 1) FOUT! Alcohol is juist positief voor het lichaam, indien genuttigd met mate. Te veel alcohol is slecht, net als te veel soft drinks of vet. Ad 2) FOUT! Varkensvlees bevat veel essentiele aminozuren, en tuurlijk zijn daar alternatieven voor, maar waarom mogen die wel? Alhoewel de aanwijzingen niet helmaal eenduidig zijn, lijkt rood vlees (rund) nog slechter te zijn (hoger risico op darmkanker). Ad 3) FOUT! Niet homo's verspreiden AIDS, maar overspelige mensen (waaronder zowel homo's als hetero's). Homoseksuele vrouwen daarentegen verspreiden nauwelijks AIDS. Met je laatste zin ben ik het wél helemaal eens.

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12