Bekijk originele versie : Cameraman BBC doodgeschoten in Riyad
AboeAbdullah
07-06-2004, 10:52
Cameraman BBC doodgeschoten in Riyad
Uitgegeven: 6 juni 2004 23:54
RIYAD - In de Saudische hoofdstad Riyad hebben onbekende schutters zondag een Ierse cameraman gedood die werkte voor de Britse omroep BBC. Een Britse journalist raakte gewond. Dit hebben Saudische veiligheidsbronnen zondag gemeld.
De twee werden beschoten in de wijk Suwaidi in Riyad, een bolwerk van aanhangers van het terroristennetwerk al-Qaeda. Zij zouden daar hebben gefilmd. De schutters zijn ontkomen.
07-06-2004, 11:10
jah, Dat komt waarschijnlijk door de haat die Amerika en Engeland zaaien in de wereld.
Nou keur ik dat niet goed maar we moeten ook kijken waarom de bevolking zo reageerd.
AboeAbdullah
07-06-2004, 11:26
Dat zeg ik niet. Ik keur deze moord totaal af maar we moeten ook weten waarom deze moord is gepleegd.
Het is gepleegd om het koningshuis van de al-Saudoes uit te weg te kunnen ruimen en de buitenlanders te verjagen.
AboeAbdullah
07-06-2004, 11:34
Natuurlijk niet maar weet jij dan niet wat er met hun broeders in Irak gebeurd?????
Sberdila
07-06-2004, 11:36
Origineel gepost door AboeAbdullah
jah, Dat komt waarschijnlijk door de haat die Amerika en Engeland zaaien in de wereld.
Nou keur ik dat niet goed maar we moeten ook kijken waarom de bevolking zo reageerd.
als ze straks hier een moslim om zeep helpen zou je er dan vrede mee hebben dat sommige dan zouden zeggen dat het komt door alqaida?
je moet beetje realistisch zijn. er is haat tegen amerika maar als er een onafhankelijke westerse omroep is dan is dat bij uitstek de bbc wel. dus het is een hele grove fout om de vrijheid van informatie aan te vallen. zelfde liedje als met taisir el3elouni van aljazeera die 3 moordaanslagen van de amerikanen heeft overleefd.
AboeAbdullah
07-06-2004, 11:45
Als je iets niet goed keurt kun je misschien wel weten waarom mensen iets doen.
Als een kind snoep is aan het stelen uit een winkel en de winkelier betrapt hem en geeft hem dan een klap.
Dan keur ik die klap niet goed maar ik begrijp wel wam de winkelier dat zou doen.
Zoiets bedoel ik hier ook ik keur die moord af maar begrijp dat de Engelsen erg worden gehaat door de arabieren
AboeAbdullah
07-06-2004, 11:53
Origineel gepost door mendoza
Natuurlijk weten we dat, maar wist jij dat ook in het saddamtijdperk?
En is hetgeen gebeurt in Irak een verontschuldiging om iemand te laten doodbloeden en er ondertussen op staan toekijken?
Bij ons noemt men dat een misdaad en zal men ook vervolgt worden ervoor.
Het is namelijk een menselijke verplichting mensen in nood te helpen, wie zulks niet doet is evenveel moordenaar als zij die hem hebben neergeschoten.
Niet te verstaan en walgelijk, ,net als het zeulen met stoffelijke restanten om ze aan een brug te hangen!!
Zelfs dieren presteren zoiets niet.
Irak is nu slechter af als met Saddam
Dit betekend niet dat ik Saddam steun want hij was een massamoordenaar
AlHoceima_Leila
07-06-2004, 12:35
Ik snap niet wat ze daar doen
ga allemaal lekker weg tenzij je dood wil
Origineel gepost door AlHoceima_Leila
Ik snap niet wat ze daar doen
Dit was gewoon een laffe moord, en er waren een heleboel medeplichtigen. Wanneer je iemand geen hulp geeft wanneer je daar wel toe in staat bent dan ben je bijna net zo schuldig.
Overigens geloof ik nooit dat Alah met die moord ingestemd heeft. Dus die moordenaars wacht een fijne straf.
Gewoon een barbaarse moord, ik heb er geen andere woorden voor: "Oh! een westerling! Laten we hem knallen! Alah is groot! la la la la". En dan is alles goed zeker?
Daarbij weet je de persoonlijke mening van die figuren helemaal niet. Dus om er van uit te gaan dat die mensen het eens waren met het beleid van een van de twee mannen hun land is een belachelijk vooroordeel.
Misschien was het wel een moslim? Misschien zelfs wel naar Mecca gegaan op bedevaart.
Ik wordt een beetje boos wanneer ik dit soort nieuwsberichten hoor en sommige reacties die hier gepost worden.
Misschien waren de mensen bang voor represailles :confused:
ze hadden wel mogen helpen :jammer:
Origineel gepost door Poitiers
Zal ik eens 1 woordje veranderen?
-----------------------------------------
Ik snap niet wat ze hier doen
-----------------------------------------------------
Hoe denk je nu over je eigen woorden?
Sorry ik ben hier geboren de amerikanen daar niet :)
maar klopt van mij mogen ze blijven als het geen oliezuigers zijn !
en mensen die het koningshuis ondersteunen van saudi arabie !
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.