Bekijk originele versie : geen lyca meer vanaf morge?????
lokomokro
04-11-2009, 20:36
mensen het is echt waar!!!!
Bellen onmogelijk voor klanten Lycamobile
Uitgegeven: 4 november 2009 18:05
Laatst gewijzigd: 4 november 2009 18:32
AMSTERDAM - Klanten van het telecombedrijf Lycamobile kunnen vanaf donderdagmiddag vier uur niet meer bellen en sms'en.
Dat komt doordat T-Mobile, bij wie Lycamobile netwerkruimte huurt, heeft besloten de dienstverlening te stoppen wegens een betalingsachterstand. Dat maakte T-Mobile woensdag bekend.
Volgens T-Mobile gaat het om een betalingsachterstand van ''tientallen miljoenen euro's''. Lycamobile beschikt zelf niet over een netwerk.
Aflsuiting
Als T-Mobile de dienstverlening stopt, kunnen klanten van Lycamobile nog wel sms'jes en telefoontjes ontvangen. Zelf bellen of tekstberichten versturen wordt dan echter onmogelijk.
Lycamobile heeft nog geprobeerd afsluiting te voorkomen door de Opta in te schakelen. Maar volgens de toezichthouder op de telecommarkt is de actie van T-Mobile niet in strijd met wettelijke verplichtingen.
Beltegoed
Opta stelt dat Lycamobile zijn klanten via een sms'je ervan op de hoogte moet stellen dat ze afgesloten worden. Als de klanten overstappen naar een andere aanbieder moet T-Mobile ervoor zorgen dat abonnees hun telefoonnummer kunnen meenemen.
Voor mensen die nog beltegoed hebben bij Lycamobile bestaat de kans dat ze dit verliezen.
Op de website van ConsuWijzer, een adviessite van de overheid, staat dat deze mensen het beltegoed het beste zo snel mogelijk kunnen opmaken of klagen bij de klantenservice van Lycamobile om zodoende te proberen gecompenseerd te worden.
Bellen voor minder
Bij Lycamobile was de klantenservice woensdag echter buiten werking. Het is onduidelijk hoeveel Nederlanders bellen via het telecombedrijf.
Op de eigen internationale website staat dat het land behalve in Nederland nog actief is in het Verenigd Koninkrijk, Zwitserland, Zweden, Italië en België. Hierop staat ook te lezen dat meer dan 4 miljoen klanten via Lycamobile ''de wereld bellen voor minder''.
Besbousa
04-11-2009, 20:37
dat meen je niet. Ik heb nog 37 euro beltegoed staan!
MaRoCcInA
04-11-2009, 20:39
Jammer! Lyca was wel een goedkope aanwinst.
maryam-86
04-11-2009, 20:40
Jammer! Lyca was wel een goedkope aanwinst.
geld alleen voor de oude... de nieuwe is via vodafone en blijft volgens mij gewoon hoor...
xXx_zina_xXx
04-11-2009, 20:53
geld alleen voor de oude... de nieuwe is via vodafone en blijft volgens mij gewoon hoor...
weet je dat zeker?
HMverslaafd
04-11-2009, 20:59
nieuw of oud?
Mocro_SchatJ
05-11-2009, 12:25
Lyca stopt er morgen alleen mee voor de oude lyca simkaarten gebruikers! Die staan namelijk nog bij t-mobile geregistreerd en aangezien Lyca bij T-mobile zijn schulden niet heeft afbetaald kapt t-mobile de samenwerking met Lycamobile af!
Die nieuwe lycamobilers hoeven zich dus geen zorgen te maken want die hebben samenwerking met Vodafone.
Daarom heeft Lycamobile al die tijd duidelijk gemaakt dat je een nieuwe lyca simkaart moet halen, omdat die oude zou verdwijnen, wat morgen dus gaat gebeuren!
proud_fessi
14-11-2009, 15:35
mooi lang leven lyca.....
mensen nog zin om te smsen bellen via lyca let me know
adill_is_stout
14-11-2009, 16:18
lang leve lyca
MaroChickie
14-11-2009, 16:43
Hoe kan je gratis smsen met Lyca? Heb sinds paar dagen een nieuwe Lyca sim, maar betaal gewoon voor de smsjes :s
nihad_marokaan
14-11-2009, 17:43
Hoe kan je gratis smsen met Lyca? Heb sinds paar dagen een nieuwe Lyca sim, maar betaal gewoon voor de smsjes :s
Je kan gratis smsen van lyca naar lyca en niet naar andere netwerken.. snappie :D
leleAmira
14-11-2009, 21:10
bellen dan?
oujdiaa_18
19-11-2009, 14:21
bellen dan?
ik kan ook nog steeds niet bellen en smsen nog steeds staat er net werk zoeken :rolleyes: hoe lang gaat die storing duren is echt nie normaal onbereikbaar kan net zo goed telefoon weggooiieenn :confused:
ik word ook helemaal gek van:moe: de ene zegt lyca heeft storing en de ander zegt lyca gaat weg en de ander vandaag gaat lyca nog doen.:moe:
ik snap er helemaal niks van:confused:
Soraya_west
19-11-2009, 16:13
ieeeuw, ik heb een nieuwe lyca simkaart. Ondanks dat kan ik toch nie bellen of smsen. Hoe dan is het een storing waar goed mee komt. Of moet ik gwn een nieuwe provider nemen.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.