Bekijk originele versie : Raymtzer En De Marokkanen
Flexiegirl, :turkije:
Ik weet niet hoe marokkanen over raymtzer denken,
maar de andere culturen zoals de turken vinden hem wel rustig. Wij horen alleen maar slechte dingen over jullie of in de krant of
op de tv o ja en ook nog op de radio. :D
Waarom mogen marokkanen hem niet, mensen lachen tegen je
en praten wel tegen je, maar je weet niet wat ze van binnen
denken over jullie en hij weet dat en dat is ***marokkanen.
;)
Ik weet niet waarom jullie zo n ophef maken over raymtzer
over enige tijd is iedereen hem vergeten en kunnen jullie doorgaan met negatieve berichten in de media, ja toooch.
P.S. wist je dat het woord ***marokkanen in de woordenboek gaat worden opgenomen, alleen ik weet niet wat ze achter de betekenis gaan zetten ROT_TURK HEEFT GESPROKEN :zwaai:.
Marocana
22-11-2002, 13:28
Je brabbeld, ik kan er geen touw aan vastknopen...
Groet,
Marocana
Overspel
22-11-2002, 13:36
Ik heb schijt aan alles wat Nederlands is, want tegenwoordig als die verdoemde kaaskoppen twee Turken zien vechten...
dan zeggen ze: kijk daar eens er zijn twee k.ut Marokkanen aan het vechten!!
Maar erger nog, dit gaan we binnenkort ook nog krijgen wanner ze twee negers zien vechten...
Weet je wat die Verdoemde Boerenkoppen dan gaan zeggen:
Kijk daar eens er zijn twee k.ut Marokkanen uit de SAHARA aan het vechten...
Origineel gepost door Overspel
Ik heb schijt aan alles wat Nederlands is, want tegenwoordig als die verdoemde kaaskoppen twee Turken zien vechten...
dan zeggen ze: kijk daar eens er zijn twee k.ut Marokkanen aan het vechten!!
Maar erger nog, dit gaan we binnenkort ook nog krijgen wanner ze twee negers zien vechten...
Weet je wat die Verdoemde Boerenkoppen dan gaan zeggen:
Kijk daar eens er zijn twee k.ut Marokkanen uit de SAHARA aan het vechten...
Jij bent echt bevooroordeeld man. Zie jij zelf het verschil tussen een Franse en een Hollandse Kaas? Misschien doe je dat soort ervaringen op in een boerengat, maar zeker niet in Amsterdam. En als een Amsterdammer tegen je zegt "***turk" dan wil ie je gewoon treiteren.
DieselGirly
22-11-2002, 14:17
Origineel gepost door Marocana
Je brabbeld, ik kan er geen touw aan vastknopen...
Groet,
Marocana
your damn right girl........maar dat is nu typisch turks
Nou ik heb helemaal geen last van de Raymzter en ik heb ook eigenlijk in mijn omgeving ook geen klachten gehoord en over het gezeik in de media over Marocs ja daar zijn we nou al weer aan gewend ik schrik pas als er iets positief over ons vermeld wordt in het nieuws
Groetjezzzzz Lillah
abdoel6666
23-11-2002, 19:26
Origineel gepost door ROT_TURK
maar de andere culturen zoals de turken vinden hem wel rustig. Wij horen alleen maar slechte dingen over jullie of in de krant of
;)
over enige tijd is iedereen hem vergeten en kunnen jullie doorgaan met negatieve berichten in de media, ja toooch.
P.S. wist je dat het woord ***marokkanen in de woordenboek gaat worden opgenomen, alleen ik weet niet wat ze achter de betekenis gaan zetten ROT_TURK HEEFT GESPROKEN :zwaai:
Ga jij maar eens lezen wat er voor betekenis staat achter turk in de dikke van dale.
Overspel
25-11-2002, 10:36
Origineel gepost door Junkie
Jij bent echt bevooroordeeld man. Zie jij zelf het verschil tussen een Franse en een Hollandse Kaas? Misschien doe je dat soort ervaringen op in een boerengat, maar zeker niet in Amsterdam. En als een Amsterdammer tegen je zegt "***turk" dan wil ie je gewoon treiteren.
Boerengat!! Als je uit een boerengat komt dan zou ik dat als een Meerwaarde zien... Niks mis mee!! hoe meer levens ervaringen hoe beter...
Jaren geleden heb ik in de Bergen gewoont, maar nu woon ik misschien bij jou op de hoek!! Wie weet ben ik diegene die je vaak heeft gepest a Nerd :nerd:
Kortom. Wat ik in bepaalde jaren heb mee gemaakt zullen veel mensen misschiem niet meemaken...
Denk ook aan de rest van de wereld... mensen waarvan hun leven alleen bestaat uit onderdrukking, oorlog, etc, etc..., maar uiteindelijk bij jou op de hoek komen wonen...
Ps. de manier waarop ik jou aankijk zul je het nooit in je gedachten halen/dromen om mij ***Turk en of ***Marokkaan te noemen...
Intisar1985
25-11-2002, 10:49
Ik vind dat wat Raymzter rapt wel slaan op wat er nu gebeurt met Marokanen in Nederland, en wat wil je nog meer je hebt een top40 hit, het gaat over marokanen (positief iets voor en over marokanen), en er wordt ook nog eens wat mee gedaan in het politiek dus wat zeuren jullie nou eigenlijk???????
groetjes
Lady_Sissi
25-11-2002, 20:00
Origineel gepost door ROT_TURK
;)
P.S. wist je dat het woord ***marokkanen in de woordenboek gaat worden opgenomen, alleen ik weet niet wat ze achter de betekenis gaan zetten ROT_TURK HEEFT GESPROKEN :zwaai:
Salaam Turk,
weet jij waarom Marokkanen zo in de media komen en jullie, Turken, als rustig, braaf volkje geschetst worden? Wel Sissi heeft de volgende theorie ontwikkeld (echt..ik heb er over nagedacht en dit is mijn verklaring... :o ):
Wij, Marokkanen, PROBEREN tenminste te integreren. OK, dit gaat niet vlekkeloos, we hebben 't er best moeilijk mee, maar wij staan ervoor open. We komen in de media...er wordt gepraat en uiteindelijk komen we er wel uit...dat geloof ik echt.
MAAR Jullie, Turken, leven in je eigen gemeenschap; gesloten en niemand kan er tussen komen. Jullie zijn niet rustig..of het is niet zo dat jullie geen probleemjongeren hebben...NEE, jullie sluiten je af. KOM MAAR OP! INTEGREER...leef onder de nederlandse samenleving...durf je mond open te trekken..en doorbreek die gesloten kring binnen de Turkse gemeenschap!
WEDDEN DAT JULLIE BINNEN DE KORTSTE KEREN IN DE KRANT STAAN, OP TV KOMEN...EN ZELFS EEN NIEUWE NAAM KRIJGEN...(L.LTURK..misschien... :D )
That's my point! :zwaai:
P.S. De Chinese gemeenschap lijkt op die van de Turken: hobbelen in je eigen wereld, niet bemoeien met NL-se samenleving....
LouisCifer
28-11-2002, 12:40
Lady_Sissi. Meid, dat stukje van jou bewijst maar eens dat jij, net als een heleboel Marokkanen, in een ontkenningsfase zit. Je weet zelf heus wel dat een aantal Marokkanen, en dat aantal vind ik vrij groot, verkeerd bezig is in Nederland. Je loopt nu de Turken aan te vallen op het feit dat ze niet willen integreren. Wat versta jij onder integratie? Op alle gebieden, ok, met uitzondering van de godsdienst, zijn zij ons voorbij gestreefd. In de verste verte zien we ze niet eens. De Turken maken geld in Nederland. Ze openen zaken, helpen mekaar, halen mekaar uit Turkije hierheen. Op zakelijk gebied zijn zij bijna joden te noemen. Marokkanen doen geen reet. Ze openen een slagerij en noemen zichzelf ondernemer. Da's 1. Twee, de Turkse jongens die bezig zijn met criminele activiteiten doen het op een efficiƫnte manier. Ze pakken alles groot aan. Zij blijven buiten schot en besteden het kruimelwerk uit. Voorbeeld, de kilo's harddrugs die de Turk het land binnen laat smokkelen, verspreid hij via die Marokkaantjes, die het weer als balletjes verkopen aan de junk. Daarnaast plegen de Turken ook witteboorden misdrijven. Daar zal een Marokkaan niet snel op komen. Drie, Turkse meisjes zijn lang niet zo goedkoop en h oerig als Marokkaanse meiden die alle vertegenwoordigers van de verschillende uithoeken van de wereld al 'gehad' hebben. Waarom, ze hebben meer trots en Turkse mannen laten zoiets niet snel gebeuren. En dan heb je natuurlijk die irritante Marokkaanse jongen in de tram die keihard praat en mensen provoceert, en de Marokkaanse meid die in dezelfde tram haar vriendin uitschelt voor h oer, en maar hard genoeg praat en lacht dat onze Chinese 'buren' het ook kunnen horen. Dit is geen theorie van mij, maar slechts mijn waarnemingen in deze flutmaatschappij. Dus Lady-Sissy, wacht nog maar even met het schouderklopje voor onze Marokkanen, want zo goed zijn we niet bezig. Maar gelukkig zijn er wel zat Marokkanen die de media niet noemt maar wel lof verdienen.
Dit is wat ik er van denk. Het enige wat aan Turken ontbreekt is hun geloofsovertuiging. Puur mijn mening.
Lady_Sissi
28-11-2002, 18:44
Origineel gepost door LouisCifer
Lady_Sissi. Meid, dat stukje van jou bewijst maar eens dat jij, net als een heleboel Marokkanen, in een ontkenningsfase zit. Je weet zelf heus wel dat een aantal Marokkanen, en dat aantal vind ik vrij groot, verkeerd bezig zijn in Nederland. Je loopt nu de Turken aan te vallen op het feit dat ze niet willen integreren. Wat versta jij onder integratie? Op alle gebieden, ok, met uitzondering van de godsdienst, zijn zij ons voorbij gestreven. In de verste verte zien we ze niet eens. De Turken maken geld in Nederland. Ze openen zaken, helpen mekaar, halen mekaar uit Turkije hierheen. Op zakelijk gebied zijn zij bijna joden te noemen. Marokkanen doen geen reet. Ze openen een slagerij en noemen zichzelf ondernemer. Da's 1. Twee, de Turkse jongens die bezig zijn met criminele activiteiten doen het op een efficiƫnte manier. Ze pakken alles groot aan. Zij blijven buiten schot en besteden het kruimelwerk uit. Voorbeeld, de kilo's harddrugs die de Turk het land binnen laat smokkelen, verspreid hij via die Marokkaantjes, die het weer als balletjes verkopen aan de junk. Daarnaast plegen de Turken ook witteboorden misdrijven. Daar zal een Marokkaan niet snel op komen. Drie, Turkse meisjes zijn lang niet zo goedkoop en h oerig als Marokkaanse meiden die alle vertegenwoordigers van de verschillende uithoeken van de wereld al 'gehad' hebben. Waarom, ze hebben meer trots en Turkse mannen laten zoiets niet snel gebeuren. En dan heb je natuurlijk die irritante Marokkaanse jongen in de tram die keihard praat en mensen provoceert, en de Marokkaanse meid die in dezelfde tram haar vriendin uitschelt voor h oer, en maar hard genoeg praat en lacht dat onze Chinese 'buren' het ook kunnen hoeren. Dit is geen theorie van mij, maar slechts mijn waarnemingen in deze flutmaatschappij. Dus Lady-Sissy, wacht nog maar even met het schouderklopje voor onze Marokkanen, want zo goed zijn we niet bezig. Maar gelukkig zijn er wel zat Marokkanen die de media niet noemt maar wel lof verdienen.
Dit is wat ik er van denk. Het enige wat aan Turken ontbreekt is hun geloofsovertuiging. Puur mijn mening.
Salaam Louiscifer
Goed dat je hebt gereageerd en vooral dat je erbij zet dat 't JOUW mening is (!)
Om te beginnen, als je mijn stuk goed hebt gelezen en vooral, GOED hebt begrepen, dan lijkt 't me duidelijk dat ik absoluut niet in de ontkenningsfase zit. Aan de hand van "mijn waarnemingen in deze maatschappij" (o,ja FLUTmaatschappij is duidelijk JOUW belevingswereld...) ben ik tot mijn "theorie" gekomen.
Het feit dat vooral marokkanen vollop in de media zijn en 't "niet goed doen"; is een teken dat een bevolkingsgroep in ontwikkeling is en "worstelt" met 't verkrijgen van een positie binnen de Nederlandse samenleving. Dit is begrijpelijk; de 2e generatie is zich aan 't psoitioneren (totaal anders als de 1e generatie, gastarbeiders!). En JA, zolang we in NL wonen en leven is het een NEDERLANDSE samenleving. Dit betekent niet dat wij, en andere bevolkingsgroepen, onze normen en waarden overboord moeten gooien; NEE, in tegendeel, accepteer de verschillen en de overeenkomsten. Dit is INTEGRATIE; weet wie je bent, wie de ander is en kom tot een leefwijze waarbij respect centraal staat. Dit kan alleen als een bevolkingsgroep openstaat..en wees eerlijk, de Turkse (maar ook bijv. de Chinezen) zijn alles behalve aan 't integreren! Kijk naar je eigen voorbeelden, lucifer, die versterken mijn betoog alleen maar. En dan bedoel ik niet de volgende 2 VB:
1) Dat vb van je uit de drugsscene: daar moeten zowel Turken en Marokkanen zich voor schamen. Leven in een land als NL, ongekende toekomstmogelijkheden, en toch rotzooien met zaken die haram zijn. Wie er beter/slimmer is in deze business zegt nix over hoe goed ze geintegreerd zijn in onze samenleving
2) Die ERG LAGE uitlating van je over Marokkaanse meisjes, die is ZEKER niet waardig als vb, maar is gewoon 'n frustratie voortvloeiend uit jouw belevingen in je FLUTmaatschappij. En ja, natuurlijk past deze uitlating perfect bij je naam, lucifer, vat lekker makkelijk vlam, he ;)
Integratie gaat niet van de een op andere dag en ABSOLUUT NIET zonder problemen; de huidige situatie van Marokkanen is daar 't bewijs voor. Toch is 't goed, er wordt gediscusieerd en naar oplossingen gezocht. OK, ikzelf ben daar ook niet altijd tevreden over...maar er is beweging in gekomen om de integratie van onze bevolkingsgroep te versoepelen. Bij Turken is dit niet ter sprake, simelweg, omdat "ze" (ik wil niet ALLE Turken over een kam scheren, maar dit geldt zeker voor de overgrote meerderheid) nog geen poging tot integratie hebben ondernomen.
Begrijp, of probeer te begrijpen, dat je een "helicopter view" (..'t geheel op afstand...) moet toepassen om integratie-ontwikkelingen van bevolkingsgroepen te zien en te waarderen. Dan weet ik zeker, lucifer, dat je mijn zienswijze beter begrijpt.
Ma3salama :zwaai: ,
Sissi
Overspel
02-12-2002, 13:56
Origineel gepost door wardafaisal
:maroc:
Dag,
Jammer dat je zo over 'kaaskoppen' praat!
Ik ben zelf een kaaskop maar voel veel genegenheid voor Turkse en Marokkaanse mensen... Heb een Marokkaanse vriendin en ben dit jaar naar Turkije op vakantie geweest. Ik houd van het Marokkaanse eten, wil altijd alles weten over gewoonten en lees ook de Koran in het Nederlands. ook heb ik eens een paar dagen gevast om te weten hoe dat voelt en ik heb respect voor mensen die een maand vasten, want ik weet nu hoe moeilijk dat is...
Kortom, ik ben me een jaar of drie geleden gaan verdiepen in culturen, het arabisch en ook de Koran omdat ik vind dat je niet alleen naar je eigen moet kijken maar ook naar wat andere mensen geloven en waar zij voor staan. Op deze manier kun je met elkaar omgaan en begrip voor elkaar opbrengen ook al zijn sommige dingen anders dan wat jij voelt/denkt/doet! Dat maakt niks uit, als je maar in GESPREK blijft met elkaar en dingen uitlegt en RESPECT blijft houden voor elkaar...
Ik respecteer jou, maar wil dan ook respect terug! En wordt er een beetje verdrietig van als ik zie hoe het er soms aan toe gaat in Nederland. Hopelijk veranderd dit ooit, want dat wordt zo langzamerhand eens tijd! (Inshallah)
beslama :zwaai:
Ik ben nou eenmaal iemand met 1001 gedachten, maar jij bent wel Ok!
mens vergeet mens te zijn...
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.