Bekijk originele versie : waarom ineens schijnheilig in de ramadan??
Pagina's :
[
1]
2
3
4
5
6
7
8
iemand vond ook al dat mensen zich nu meer met islam bezig houden dan normaal ok aan de ene kant is het logisch maar als je iets al sowieso doet waarom ? ineens nu niet in de ramadan ik vind het heel erg vaag, sorry waarom doen jullie dat? bv: niet afspreken als je het sowieso wel doet waarom nu niet??? zolang je maar niets doet wat het vasten zal verbreken zelfde geldt ook voor andere dingen.
BintElmagreb
22-11-2002, 12:25
Origineel gepost door helleau
iemand vond ook al dat mensen zich nu meer met islam bezig houden dan normaal ok aan de ene kant is het logisch maar als je iets al sowieso doet waarom ? ineens nu niet in de ramadan ik vind het heel erg vaag, sorry waarom doen jullie dat? bv: niet afspreken als je het sowieso wel doet waarom nu niet??? zolang je maar niets doet wat het vasten zal verbreken zelfde geldt ook voor andere dingen
Laat me je zeggen, dat men zich zoveel mogelijk in de Ramadan bezig zou moeten houden met de Islam. Kijk dat mensen foute dinge4n doen ook buiten de Ramadan dat is sowiezeo fout.
Men moet zich op zijn godsdiest consentreren.
Thallai :zwaai:
In onze heillige maand gaan inderdaad mensen zich anders gedragen dat hoeft niet pertinent te betekennen dat ze scheinheillig zijn want juist in deze maand wordt iedereen met de neus op de feiten gedrukt (dus ook de mensen die het hele jaar haram doen) (bijna) iedereen ziet in deze maand dat de islam ons geloof zoveel te bieden heeft en probeert daarom zoveel mogelijk hasanet te verzamelen zodat degene die het hele jaar door haram hebben gepleegt dat kan wissen met el hasanet.
Groetjes
sunshine4real2
22-11-2002, 12:54
nou wat denk je van dat ramadan niet voor niets een speciale maand is voor de moslims, en als iemand in deze maand juist meer aan de islam gaat doen is dat alleen maar goed. Dat hoeft niet meteen scheinheilig te zijn. Ik zie dat de moskee's ook veel voller zijn dat betekent niet dat de mensen die in de maand ramadan naar de moskee gaan, scheinheilig zijn. Als iemand iets goeds wil doen dan doet diegene dat voorzichzelf en doet iemand iets slechts of het nou in de maand ramadan is of niet dat boeit mij niet dan doet die dat ook voor zichzelf. Wanneer je ook maar iets goed doet voor de islam, dan moet je dat gewoon positief bekijken. Marokanen houden zich ook alleen maar bezig met wat andere mensen verkeerd doen, en zien alleen de slechte kanten van een daad, en het valt mij trouwens in deze maand op dat er vele meiden en jongens zijn waarvan ik niet had verwacht dat ze enige iman in hun hart hadden toch nog veel doen aan de islam, en ook al is het alleen deze maand (alhamdoulilah) ze zijn er in iedergeval meebezig, en nemen de eerste stappen die nodig zijn, en insha allah zullen zij het goede pad bereiken. En ik zou zeggen ipv conclusies trekken van je broeders/zusters in negatieve zin, zorg er nou maar voor dat je je zelf klaar maakt voor je graf, want over andere mensen klagen, en praten past ook niet echt bij iemand die NIET scheinheilig is.
xxx Ikram
Origineel gepost door sunshine4real2
nou wat denk je van dat ramadan niet voor niets een speciale maand is voor de moslims, en als iemand in deze maand juist meer aan de islam gaat doen is dat alleen maar goed. Dat hoeft niet meteen scheinheilig te zijn. Ik zie dat de moskee's ook veel voller zijn dat betekent niet dat de mensen die in de maand ramadan naar de moskee gaan, scheinheilig zijn. Als iemand iets goeds wil doen dan doet diegene dat voorzichzelf en doet iemand iets slechts of het nou in de maand ramadan is of niet dat boeit mij niet dan doet die dat ook voor zichzelf. Wanneer je ook maar iets goed doet voor de islam, dan moet je dat gewoon positief bekijken. Marokanen houden zich ook alleen maar bezig met wat andere mensen verkeerd doen, en zien alleen de slechte kanten van een daad, en het valt mij trouwens in deze maand op dat er vele meiden en jongens zijn waarvan ik niet had verwacht dat ze enige iman in hun hart hadden toch nog veel doen aan de islam, en ook al is het alleen deze maand (alhamdoulilah) ze zijn er in iedergeval meebezig, en nemen de eerste stappen die nodig zijn, en insha allah zullen zij het goede pad bereiken. En ik zou zeggen ipv conclusies trekken van je broeders/zusters in negatieve zin, zorg er nou maar voor dat je je zelf klaar maakt voor je graf, want over andere mensen klagen, en praten past ook niet echt bij iemand die NIET scheinheilig is.
xxx Ikram
Het blijft scheinheillig!!!
waarom gaan ze dan niet het hele jaar door naar de moskee??
Waarom alleen in de ramadan?
hallo in de maand ramadan is het zo dat je je extra met de islaam bezig houdt en extra bidt en nog meer dingen extra doet. En wat je over andere zegt dus dat anders mensen hun raar gaan aankijken dat vind ik echt onzin je doet het voor jezelf en niet voor andere en ik vind dat je niet voor andere moet denken. En doen of je weet wat iemand denkt en als een persoon echt zo is laat het dan dat is iets tussen die gene en allah swt. Als jij maar weet wat je doet toch??
nee jullie begrijpen mij niet ik veroordeel niet de mensen die naar de moskee gaan in de ramadan schijnheilig das toch goed als je je extra bezig houdt met je geloof in de maand ramadan het is toch de heilige maand ik zeg dat de mensen ineens dingen niet meer doen die ze wel altijd doen niet in de ramadan dat ie raar bezig zijn daarmee bedoel ik de mensen die niet afspreken met hun partner en geen make-up dragen omdat ze respect willen hebben das mijn oprechte mening ben ik duidelijk of moet ik het spellen? nee spel het!!!.......Geintje
missalhoceima17
22-11-2002, 13:36
ik wou effe zeggen dat realsunshine of hoe je dan ook mag heten de woorden uit mijn mond haalt.
Ik wil het de andere mensen die met deze uitspraken komen ook, altijd uitleggen maar toch blijven ze koppig en houden zichzelf onwetend.
Ik heb jullie maar een ding te zegge:
TAQUILLAH
TAQUILLAH
WA TAQUILLAH
sunshine4real2
22-11-2002, 14:10
hey helleau,
Wie zegt dat ze dat doen, zodat andere mensen ze anders raar aan gaan kijken( tenzij jezelf lid van de club bent) Je kunt niet weten met wat voor intensie ze dat doen, en jij kunt al helemaal niet bepalen of dat schijnheilig bedoeld was. Probeer je eens te verplaatsen in die personen,1 volgens mij als iemand bepaald om niet af te spreken in de ramadan dan betekent dat alleen maar dat die respekt heeft voor deze maand, en deze maand zijn iman probeert te laten stijgen. 2 draagt een meisje alleen voor deze maand een hoofdoek, wie zegt dat ze dat slecht of scheinheilig bedoeld ze weet net zo goed als ons dat als ze na de ramadan geen hoofdoek draagt dat, dat bij de mensen gaat opvallen. Zo zie je maar weer dat ze op dat moment (maand) niet kijkt naar wat de mensen van haar denken, maar dat ze zich naar Allah wil richten. ik keur dit niet goed hoor daar niet van, maar ik vind dat jullie gewoon te snel verkeerde conclusies trekken. Ik zou zeggen probeer deze mensen duidelijk te maken dat ze op dat moment goed bezig zijn, en stimuleer ze om nog meer te doen, en meer te gaan verdiepen in de islam(ook na de ramadan). Daar zullen wij als groep moslims van groeien(insha allah), en door over die mensen gaan staan roddelen, klagen en discussieren komen we niet verder. Ga van jezelf uit als je hoort dat je iets goeds doet ga je er extra op in, en wil je het beter doen. Krijg je alleen maar negatieve reakties dan zul je je ook negatief voelen, met het gevoel dat je het niet kan.
xxx Ikram
dima_zina85
22-11-2002, 14:14
iemand vond ook al dat mensen zich nu meer met islam bezig houden dan normaal ok aan de ene kant is het logisch maar als je iets al sowieso doet waarom ? ineens nu niet in de ramadan ik vind het heel erg vaag, sorry waarom doen jullie dat? bv: niet afspreken als je het sowieso wel doet waarom nu niet??? zolang je maar niets doet wat het vasten zal verbreken zelfde geldt ook voor andere dingen
het is toch logisch dat iedereen zich met de islam bezig houd tijdens de ramadan....maar aan de andere kant begrijp ik het ook niet dat mensen opeens niet meer gaan afspreken tijdens de ramadan....doe gewoon wat je altijd doet...god ziet alles en niet alleen wat je in de ramadan doet!!!!!
Precies de enige die scheinheillig zijn hiero zijn degene die dit allemaal goed keuren! Het hoort gewoon niet je moet of er helemaal voor gaan of niet.
ja zo kan je het ook bekijken maar wat bedoel je precies verklaar je nader
wat ik hiermee wil zeggen is dat mensen moeten inzien dat het leven geen spelletje is en dat je niet alleen maar heillig moet gaan doen in de maand Ramadan. Ik vind en dat zouden (en het verbaast me dat sommige er anders over denken) dat wij islamieten niet moeten denken dat Allah (swt) goedkeuringen geeft in de heilligste maand van het jaar wat mensen denk ik vergeten is dat Allah (swt) heel ons levenover ons waakt
AnouarBlueEyes
22-11-2002, 14:51
Allah vergeeft mensen in de ramadan.....dat heeft niks met schijnheilig te maken.....Islam zit in je hart.....tuurlijk is het moeilijk om je er streng aan te houden in zo een vrij land als dit.....maar beter dat je je 1 maand per jaar goed aan de islam houdt dan helemaal nooit.....want dan kan je later makkelijker overschakelen....want veel marokkanen die zich niet zo heilig gedragen gaan op een gegeven moment bijvoorbeeld als ze getrouwd zijn.....zich toch 100% op de islam concentreren.....oke 100% is overdreven maar wel zo goed mogelijk....nobody is perfect.....en Allah weet dat.....
Origineel gepost door AnouarBlueEyes
Allah vergeeft mensen in de ramadan.....dat heeft niks met schijnheilig te maken.....Islam zit in je hart.....tuurlijk is het moeilijk om je er streng aan te houden in zo een vrij land als dit.....maar beter dat je je 1 maand per jaar goed aan de islam houdt dan helemaal nooit.....want dan kan je later makkelijker overschakelen....want veel marokkanen die zich niet zo heilig gedragen gaan op een gegeven moment bijvoorbeeld als ze getrouwd zijn.....zich toch 100% op de islam concentreren.....oke 100% is overdreven maar wel zo goed mogelijk....nobody is perfect.....en Allah weet dat.....
Nobody is perfect???...Dan ken jij mijn vader nog niet!
nee noena nobody is perfect
Helleau, Ik bedoelde allah (swt) dat is toch ook mijn vader?
Pagina's :
[
1]
2
3
4
5
6
7
8
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.