Bekijk originele versie : is het toe gestaan in de islam om als moslim zijnde ........
said_denhaag
06-06-2004, 00:23
je kind en kafir naam te geven ?
ik vind het niet kunnen ,en het zijn trouwens ook lelijke namen ,wie wil ze kind nou kees willem jan en dona noemen .?
said_denhaag
06-06-2004, 00:41
Origineel gepost door Peejback
Nee zeg, je zult je zoon de achternaam Den Haag meegeven.
Den Haag is het epicentrum van de gedoogcultuur.
Je weet wel...ex drugs and Rock and Roll. Zo'n achternaam zou je je zoon Said toch nooit meegeven. nou ik geef hem eerder die naam ,dan kees jan willem of peej.
Khanoussi
06-06-2004, 01:49
Nee Mohammed is lekker orgineel
of Said dan
;)
Saloua1986
06-06-2004, 02:01
noem m maar hmidoes of fadma :D
Nee het mag niet, je moet je kind een ISLAMITISCHE naam geven dus GEEN ARABISCHE OF TMAZIGHT naam etc..etc.. geven.
Origineel gepost door said_denhaag
je kind en kafir naam te geven ?
ik vind het niet kunnen ,en het zijn trouwens ook lelijke namen ,wie wil ze kind nou kees willem jan en dona noemen .?
Het geven van een naam aan een kind, daar moet je wel goed over nadenken, want het kind loopt perslot van rekening zijn hele leven rond met die naam.
Ramadan...zo heette een egyptische man die ik kende, maar wie noemt zijn kind nou ramadan?
Trouwens, jan en kees kan je vergelijken als achmed en said, daarlopen echt -tig van rond.
Ik zou zeggen, denk goed na als je een naam wilt geven aan je kind. Zeker als het een islamitische naam is, Mohammed is een mooie naam, maar niet iedereen is die naam waardig.
Origineel gepost door Masriya
Nee het mag niet, je moet je kind een ISLAMITISCHE naam geven dus GEEN ARABISCHE OF TMAZIGHT naam etc..etc.. geven.
Moet dat persé? Volgens mij is het aanbevolen, en niet verplicht.
Mohammed is een dertien in een dozijn naam, net als bij ons Jan.
Origineel gepost door Ononono
Staat daar écht iets over geschreven in de koran?
Ik heb daar nog niets over kunnen vinden.
Mouhalim
06-06-2004, 12:06
Origineel gepost door sahira
Moet dat persé? Volgens mij is het aanbevolen, en niet verplicht.
Sorry wat zegje me nu....Het is AANBEVOLEN, En niet verplicht ?
Het is VERPLICHT om je kind een Islamitische naam tegeven, en daarvoor benje ook verplicht om aan de criteria tevoldoen om dat tedoen.
Voorbeeld:
Op het moment wanneerje kind een naam gaat geven, moetje deb imam raadplegen om de naam goed tekeuren, En hij zal ook daarvoor de lam offeren.
Op het moment dat het is gebeurd heeft je kind een Islamitische naam.
dit is dan een korte samenvatting:
Origineel gepost door Mouhalim
Sorry wat zegje me nu....Het is AANBEVOLEN, En niet verplicht ?
Het is VERPLICHT om je kind een Islamitische naam tegeven, en daarvoor benje ook verplicht om aan de criteria tevoldoen om dat tedoen.
Voorbeeld:
Op het moment wanneerje kind een naam gaat geven, moetje deb imam raadplegen om de naam goed tekeuren, En hij zal ook daarvoor de lam offeren.
Op het moment dat het is gebeurd heeft je kind een Islamitische naam.
dit is dan een korte samenvatting:
Mij is verteld dat het geven van een islamitische naam sunna is, dus geen fard, wat verplicht is.
Kun je me ook vertellen of het in de Koran staat?
Maar ik zal het na vragen.
Origineel gepost door Hoezo
wat is het toch de laatste tijd met bepaalde mensen van ons geloof die alles in ons boek (en nog wel letterlijk ook) te kunnen vinden...
weten ze dan niet dat de koran niet zo maar te begrijpen is; ik zou zeggen, wees maar eens eerst goed bezig met de basis ed & ga dan pas adviezen geven over naamkeuzes.
En waar kan je het vinden in de Koran?
Wat is dat toch de laatste tijd met bepaalde marokkanen hier, ze denken alles beter te weten maar een bron....ho maar!
Je hebt toch veel Joegoslaafse moslims... die hebben meestal niet een Arabisch Islamitische naam. En turken ook niet! En er zijn namen die wel islamitisch zijn maar vaker voorkomen bij Nederlanders.
Origineel gepost door De_adelaar
ÇÓãÍ áí Çä ÇßÊÈ ÈÇáÚÑÈí ÇÎí ÇáßÑíã
Çä ááØÝá Úáì ÇÈíå ËáÇËÉ ÍÞæÞ
ßãÇ æÑÏ Ýí ÇáÓäÉ ÇáäÈæíÉ
Çä íÎÊÇÑ Çãå
æÇä íÍÓä ÊÓãíÊå
æÇä íÚáãå ÇáÞÑÇä
åÐå ÇáËáÇËÉ æÇÌÈÇÊ ÝÑÖ Úáíß ÈÇÊÌÇå ÇÈäß
åÐÇ ØÈÚÇ ÇÐÇ ßäÊ ããä íæãäæä ÈÇáÓäÉ ÇáäÈæíÉ
Salaam alaikuum, zou je de tekst ook in het nederlands kunnen vertalen?
wa alaikuum salaam
Origineel gepost door Ononono
Ik kan me niet voorstellen dat zoiets in de koran staat. Een naam is maar een naam. Zou het dan ook zondig zijn om een boom een boom te noemen? En dan nog eens iets in het verlengde ervan. Kan Kees of Astrid een moslim(a) zijn? ff niet fantaseren uit je dikke duim: ja of nee is genoeg.
Ik zeg ja.
Ik kan het niet vinden, maar volgens sommige moet het in de Koran staan.
Uiteindelijk gaat het niet om je naam, ik ken genoeg mensen met een islamitische naam die dingen doen die een moslim niet mag doen. Het gaat om je daden, wat je doet en wat je intentie is, het dragen van een islamitische naam is geen vrijbrief dat je in het Paradijs komt.
Ja, Astrid kan een moslima zijn, maar de praktijk leert dat zij op het moment dat ze moslima wordt een andere naam krijgt. Astrid is dan Layla geworden.
:)
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.