Bekijk originele versie : Wie zou er over een tijdje in Marokko willen wonen?
babydoll
26-10-2009, 20:01
Ik wil wel over een paar jaar als ik alles op een rijtje heb, de rest van mijn leven in marokko doorbrengen.
De cultuur hier is zo tegenstrijdig met alles waar ik voor sta en waarin ik mijn rust vind enzo. Ik zou mijn kinderen ook niet in dit land willen laten opgroeien, in marokko heb je bijvoorbeeld geen rare tekenfilms voor kinderen op tv. Het kind zal zich dan niet anders voelen, omdat hij tot een minderheid behoort.
Ook denk ik in Marokko een simpel leven te kunnen met veel gair en Islam om me heen.
Lovely_marocina
26-10-2009, 20:03
klopt helemaal..:D ik zou het ook wel willen..
Westside030
26-10-2009, 20:22
Klinkt goed:o :D
Marokko is ook geen fantastische plek om te wonen, overal waar je komt kom je tegenstrijdigheden tegen.
Experience
27-10-2009, 02:05
Nee, alleen wanneer ik wat ouder ben en mijn kinderen het huis uit zijn.
babydoll
27-10-2009, 20:13
Marokko is ook geen fantastische plek om te wonen, overal waar je komt kom je tegenstrijdigheden tegen.
Okay, maar ik denk dat ik daar beter mee kan leven dan met het gevoel niet welkom te en het gevoel te hebben dat je zoooo anders bent en tot een groep behoort die niet deugt.
In Marokko kan je de Islam ook beter naleven...het is maar waar je woont en wat voor familie en vriendenkring je hebt.
Ik zou trouwens absoluut niet naar Marokko terug keren als ik daar geen huis en inkomen heb gerealiseerd....dat vind ik te riskant. In Nederland worden we alleen maar ongelukkiger vind ik. Dat merkte ik vooral dit jaar toen iedereen terug kwam van vakantie, iedereen zei dat ze zich erg ongelukkig voelden de eerste dagen toen ze weer in Nederland waren en ik ook, we missen de warmte van onze cultuur, de sfeer en de simpelheid...
babydoll
27-10-2009, 20:15
Nee, alleen wanneer ik wat ouder ben en mijn kinderen het huis uit zijn.
Zou je je kinderen niet daar willen opvoeden?
Als je ouder bent en je kids zijn het huis uit zou je misschien niet het land willen verlaten waar je kinderen wonen...dat kan ook weer gebeuren.
Okay, maar ik denk dat ik daar beter mee kan leven dan met het gevoel niet welkom te en het gevoel te hebben dat je zoooo anders bent en tot een groep behoort die niet deugt.
In Marokko kan je de Islam ook beter naleven...het is maar waar je woont en wat voor familie en vriendenkring je hebt.
Ik zou trouwens absoluut niet naar Marokko terug keren als ik daar geen huis en inkomen heb gerealiseerd....dat vind ik te riskant. In Nederland worden we alleen maar ongelukkiger vind ik. Dat merkte ik vooral dit jaar toen iedereen terug kwam van vakantie, iedereen zei dat ze zich erg ongelukkig voelden de eerste dagen toen ze weer in Nederland waren en ik ook, we missen de warmte van onze cultuur, de sfeer en de simpelheid...
Je moet je realiseren dat marokko in de zomervakantie een draai maakt van 180 graden.
Mensen gaan je niet accepteren omdat je nederlands bent in hun ogen.
In marokko word je scheef aangekeken als je als hoofddoek in sommige kringen rondloopt.
Rond komen is in marokko heel moeilijk, je hebt veel corruptie in het bureaucratiesproces.
Wat wel goed is in Marokko : de sfeer, de mensen, acceptatie van islam, respect voor elkaar, minder bureaucratie.
Als ik alleen maar langer dan 4 weken in Marokko zit dan begin in NL langzamerhand te missen.
Je realiseert je ANA HOLLANDI! :hihi:
babydoll
27-10-2009, 21:13
Je moet je realiseren dat marokko in de zomervakantie een draai maakt van 180 graden.
Mensen gaan je niet accepteren omdat je nederlands bent in hun ogen.
In marokko word je scheef aangekeken als je als hoofddoek in sommige kringen rondloopt.
Rond komen is in marokko heel moeilijk, je hebt veel corruptie in het bureaucratiesproces.
Wat wel goed is in Marokko : de sfeer, de mensen, acceptatie van islam, respect voor elkaar, minder bureaucratie.
Als ik alleen maar langer dan 4 weken in Marokko zit dan begin in NL langzamerhand te missen.
Je realiseert je ANA HOLLANDI! :hihi:
Die punten die jij noemt mis ik zoooo erg, waardoor hier geld kunnen verdienen mij niks meer doet. Liever leef ik met een beetje geld en wel met al deze mooie elementen die het leven een stukje aangenamer maken, die je ziel voeden dan dat ik eenzaam in dit land verrot tussen het geld.....
Ben het niet met je eens, zodra je in marokko integreert en niet wijs loopt doen met je geld en kleren uit Nederland, zal niemand aan je merken dat je uit Holland komt. Trouwens in Casa denken ze meestal dat ik gewoon daar vandaan kom en die kringen die mij niet accepteren met hoofddoek daar heb ik zoiezo niks te zoeken, ik wil toch juist vluchten van de westerse systeem, wat heb ik te zoeken bij bedrijven met een te westers systee. Genoeg dingen die je met je Hijaab kan doen in Marokko alhamdoelilah, meer dan hier in ieder geval. Maar je hebt gelijk, corruptie is echt erg! Daar zit ik erg mee en ook hoe hard de overheid is enzo. Maar ik zou dat wel willen ruilen voor het ongelukkige leven hier in Nederland....
Wat maakt je precies dan ongelukkig,
Je kunt je kinderen hier meer de mogelijkheden geven,
Je hoeft je cultuur en de Islam toch niet opzij te schijven,
Lieve groeten van Negla
Amiraatje19
27-10-2009, 22:43
Nee sorry, ik zie mezelf echt niet in Marokko wonen...Nu niet en over dertig jaar ook niet. Wat zou ik in Marokko kunnen doen, ik ben drie weken in Marokko en verlang meteen weer naar Nederland. De mensen zijn anders ( mentaliteit etc), familie is anders alles is anders. Ik zou daar nooit kunnen wonen voor een langere tijd. Ken zat mensen die zijn gegaan, en graag weer willen terugkomen of zijn al teruggekeerd. Wat ga je daar doen, als niet werkende..zo snel ko je heus niet aan een baan. En je kunt ook niet zeggen ik ga mezelf de hele dag super verwennen of etc ( het kan wel, maar anders, helemaal als je het niet zo breed hebt in marokko). Wellicht zou je in marokko wel kunnen wonen, maar dan moet je geld hebben denk ik......
Ik in ieder geval niet. Islam dat kan heel goed in Nederland. Houdt je aan de regels en doe mee aan de maatschappij en je moet schijt hebben. Er zijn zat plekken in marokko, waar je met ghimaar ook niet normaal kunt lopen, gewoon omdat het onbekend is. En met een niqaab wordt je ook scheef aangekeken en hier ook..........
ik in marokko wonen? allah hfid nooooooooooooooooooooooooooooooooooooit bij die apen barbaren vooral die flikkers die je op elke hoek van de straat zie staan zogenaamd het verkeer regelen , en de familie die zogenaamd lief voor je zijn en alltijd een brede grijns op hun lelijke gezicht maar ondertussen, en dan zal ik maar niet beginen over hoe ze werken in het ziekenhuis gemeente overheidskantoren enz enz enz
cheba_tetouania
28-10-2009, 12:12
Ik denk niet dat ik dat zou kunnen hoor, gewoon omdat ik nederland gewend ben..
Mevrouwtje_N
28-10-2009, 12:57
nooit, haha ik ben hier geboren en getogen dus ik weet niks anders! voor vakantie ou safe
cheba_tetouania
28-10-2009, 13:17
nooit, haha ik ben hier geboren en getogen dus ik weet niks anders! voor vakantie ou safe
preciess
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.