Bekijk originele versie : mijn virend en ik
ik ben een belgische blanke meid en ben samen met een marrokaanse (arabische) jongen uit nederland!
nu was mijn vraag of wij gewoon kunnen trouwen en kinderen kunnen krygen en of dat ik mij dan 1st moet bekeren ofzo.
beslama.
meknessia86
04-06-2004, 18:16
Dat is eigenlijk een persoonlijke kwestie, want het ligt eigenlijk aan hem of hij wil dat je je bekeert. Hij kan het ook niet erg vinden en je gewoon nemen zoals je bent zonder dat je moslima wordt! Je ket het dus aan hem vragen en het met hem bespreken. :D
:zwaai: Ik hoop dat je er wat aan hebt
wij hebben niks te willen....hmmm, zou je mijn advies dan opvolgen??
Maar zoals meknessia al zei, het is iets tussen jullie beide.
Origineel gepost door damianti
ik ben een belgische blanke meid en ben samen met een marrokaanse (arabische) jongen uit nederland!
nu was mijn vraag of wij gewoon kunnen trouwen en kinderen kunnen krygen en of dat ik mij dan 1st moet bekeren ofzo.
beslama
Die vraga moet je aan jezelf stellen, wil jij kinderen van een islamitische man? Wil je ze islamitisch opvoeden?
Als op beide vragen ja is, dan lijkt het me handig om je te bekeren, maar je moet zelf weten
JE MOET NIETS!! Het heeft met wilskracht te maken!!
alhoceimagek
04-06-2004, 20:29
Juist Net Als Die Andere!!
Lady_moi
04-06-2004, 21:05
Moet? Jij moet nix. Ik raad u wel aan om u te bekeren tot ons prachtige geloof. Maar enkel als je dat echt wilt. Dan moe ge da nie voor u vriend doen of zn familie maar voor god
beslama
nou, ik kan je wel helpen met het beantwoorden van je vraag,het is volgens de regel in de islam om eerst te bekeren,en dan pas te trouwen ,of beter gezegt je moet eerst bekeren anders is jullie huwelijk niet geldig en als je me niet gelooft kan je nog altijd aan een goede geleerde vragen een imame bijv laat je toekomstige man dat vragen aan de imam.groetjes
moslimazuster
lady_khadija
11-06-2004, 01:08
beslama
bekeren doe je niet voor je vriend......
je doet het omwille van Allah (swt)
lady_khadija
11-06-2004, 01:09
Origineel gepost door agadirpower
jij bent gewoon verliefd nu en hij is nu ook op jou verliefd
jullie wellen alebij sex maar over een half jaar is het over net als altijd.
is dat bij jou het geval?
geen passie meer??
socialedienst
11-06-2004, 01:11
beslama
1: bekeren voor je vriend..dat hou je niet vol. Dan lieg je tegen jezelf en tegen hem en op leugens kan je niks baseren....
Maar het kan geen kwaad om eens in de boeken te duiken en wat info in te winnen over de islam.. ;) je zal versteld staan van de pracht van deze wereldgodsdienst......
2: meid....ga maar niet van een toekomst uit.....Als moslim zal hij niet snel met een niet-moslim verder kunnen..doet hij dit wel, dan zal je zien dat hij niet gelukkig zal zijn, en jij automatisch ook niet...... :(
Saartje20
11-06-2004, 07:25
Bekeren moet je doen met je hart, en niet voor je vriend, anders is het niet oprecht. Dus ik zou zeggen, meissie, blijf wie en wat je bent. Bekeren is niet een PLICHT om met hem tekunnen trouwen. Niets MOET ==> er is geen dwang in de Islam.
:zwaai:
ps: wat je bv wel kan doen is veel lezen over deze religie. Ik waarschuw je wel, als je teveel op deze site surft zou ik zeggen :neem alles met een korreltje zout, want je zou wel is een verkeerde indruk kunnen opwekken. Heel veel racisten hier (haten zwarten en blanken) en haatdragende mensen die anderen (bv. homo's) willen neerknallen enzo :rolleyes: ja ik weet het, belachelijk. Ik wil je alleen maar zeggen dat dat niet de Islam is, dit geoof is niet zo achterlijk en haatdragend zoals er velen zich gedragen.
NiceMocro23
11-06-2004, 07:38
Origineel gepost door agadirpower
ik zeg je een dieng . het lukt jullie niet.
over een half jaar wel ik je wel zien.
Blijf gewoon lekker in Gelderland met je stomme uitspraken en durf niet uit dat gat te komen anders wordt je afgeschoten net als een hond in de dollemansteeg...
Thalla,
NiceMocro
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.