Bekijk volle/desktop versie : wonderen op het Jihad slagveld



04-06-2004, 15:57
salaam 3alaikoem wa rahmatoe allahw a barakatahaoe

Ik denk dat ik het al eens eerder heb geplaatst walakien gayr insha allah.....insha allah plaats ik het dan nog een keer voor diegene die het niet gelezen hebben....


Waarlijk, alle Lof behoort toe aan Allah, wij prijzen Hem, we zoeken onze hulp bij hem en vragen Hem om vergeving. Wie Allah leidt, er is voor hem geen dwaling, en wie Allah laat dwalen , er is voor hem geen leiding. En ik getuig dat er geen god is buiten Allah, en ik getuig dat Moehammed ibn Abdoellah Zijn boodschapper en profeet is; Allah's vrede en zegeningen zijn met hem en zijn familie. Daarna;


Het behoort tot de geloofspunten van Ahloes-Soennah dat de geliefde van Allah ( awliyaa-e Llaah. ) in staat zijn wonderen te verrichten en tekenen van Allah te zien, die voor een doorsnee moslim ongelofelijk lijken. Zo zegt Ibn Taymiyyah in zijn beroemde werk ‘Al aqiedatoel-Waasityyah ‘: En het bevestigen van de wonderen van de awliyaa-e, behoort tot de fundamentele geloofspunten van Ahloes-sunnah, zoals wat Allah door hun handen laat verrichten aan verschillende wetenschappen, spirituele ervaringen, verschilllende ( bovennatuurlijke ) krachten en invloeden, en zoals die aan ons zijn overgeleverd over voorafgaande naties in Soerat Al-Kafh (18) en andere soera's, en over de beginperiode van deze oemmah van de Sahaabah. En de taabi'ien ( taabi'ien slaat op de generatie na die van de sahaabah; zij waren dus de studenten van de sahaabah ), en alle andere groepen van deze oemmah. En dit verschijnsel van wonderen zal aanwezig blijven tot aan de Dag der Opstanding.

We moeten weten dat dit verrichten en aanschouwen van wonderen niet alleen was voorbehouden aan profeten ( vrede zij met hen ), maar ook, zoals Ibn Taymiyyah hierboven bevestigt, aan Sahaabah, Taabi'ien en alle andere groepen van deze oemmah, tot aan de Dag der Opstanding. Zo kunnen we in de Qor-aan de verschillende voorbeelden lezen van bijv. Maryam, de moeder van Iesa (vrede zij met hem) en hoe zij op wonderbaarlijke wijze voedsel ontving van haar Heer en zwanger werd zonder tussenkomst van een man. Of het voorbeeld van de ‘as-haab-oel-kahf'en hoe Allah hen honderden jaren liet slapen om ze vervolgens weer te laten ontwaken( Zie soerat al Kahf )
Dit zijn geen verhalen van vroeger, maar feiten die vandaag de dag nog steeds plaats vinden, tot aan de Dag der opstanding. Voor de grote massa's moslims, die elke avond met een gevulde buik voor de TV liggen in een verwarmde huiskamer, klinken deze verhalen als een ‘ver van mijn bed show', of als ‘verhalen van vroeger'.
Maar voor die kleine uitverkoren groep moslims die hun gevulde buik hebben omgeruild voor honger en dorst, die hun Tv hebben ingeruild voor een AK47 en hun verwarming hebben omgeruild voor de snijdende kou, zijn dit soort wonderen geen vreemd verschijnsel. Want wie staat er dichter bij Allah dan die persoon die zijn leven en bezittingen wenst te geven en alle genot van de wereld wenst op te offeren voor de Zaak van Allah?

Voor de persoon die luistert naar de verhalen van deze geliefden van Allah, zal zeker vele wonderbaarlijke gebeurtenissen horen, die het imaan van iedere oprechte moslim wel moeten versterken. Dit was ook de reden waarom Shaykh Abdoel Azzam het boek heeft samengesteld genaamd ‘ Ayaatoer-Rahmaan fie djihaad-il-Afghaan'( De tekenen van de Barmhartige in de Jihaad van de Afghanen ), waarin hij vele wonderen overlevert die verschillende betrouwbare Moedjaaheddien die in de jaren '80 tegen de Russen streden in Afghanistan, aan hem hebben verteld. De Shaykh vertelt in de inleiding van zijn boek:
“Deze voorvallen ( die nu verteld worden ), zijn in werkelijkheid nog buitengewoner dan iemand zich mogelijk kan stellen, en lijken haast wel op sprookjes. Ik heb ze echter persoonlijk gehoord met mijn eigen oren en heb ze opgeschreven met mijn eigen handen, van die Moedjaaheddien die er zelf bij aanwezig waren. Ik heb deze wonderen gehoord van zulke mannen die betrouwbaar zijn en constant hun tijd hebben doorgebracht op het slagveld. De wonderen zijn er veel, zelfs zoveel dat ze min of meer het niveau van “tawaatoer”( dat wil zeggen dat het voorval door zoveel verschillende mensen is overgeleverd dat het onmogelijk verzonnen kan zijn.) bereiken. IK heb vele van zulke wonderbaarlijke verhalen gehoord, maar de ruimte staat me niet toe om ze allemaal te vertellen. Allah de Verheven heeft het slechts gemaakt als goed nieuws, zodat jullie harten er rust door zullen vinden…..”


Voor zover der woorden van Shaykh Abdoel Azzam ( moge Allah hem accepteren als shahied ). Ik zal nu, vanwege de beperkte ruimte die ik heb voor dit artikel, slechts enkele van de wonderen die de Shaykh in zijn boek heeft aangehaald, met jullie delen:

- Over de lichamen van de martelaren

Oemar Hanief, die de commandant was in het Zarmah-distrikt, heeft mij verteld in het huis van Nasroellah Mansoer ( de leider van het islamitische Revolutionaire Front ):

1.”Ik heb nog nooit een enkele shahied gezien wienst lichaam was veranderd van kleur of waar stank vanaf kwam.

2. Ik heb de honden nog nooit en enkele shahied aan zien raken, ook al aten zij wel de lichamen van de communisten op.

3. Ik heb persoonlijk 12 graven geopend ( van de shoehadaae), drie of jaar nadat ze begraven waren, en ik trof er geen een aan wiens geur was veranderd.

4. Ik heb veel shoehadaa-e gezien, meer na een jaar dat ze begraven waren. Hun wonden waren nog vers en het bloed stroomde nog steeds.

Een imaam heeft aan mij verteld: “ IK zag Shahied Abdoel-Majied Moehammed drie maanden na zijn martelaarschap. Hij zag er nog steeds hetzelfde uit en van zijn lichaam kwam de geur van muskus(misk).


-Vogels met de moedjaaheddien

Mawlana Arsalaan heeft aan mij verteld: “Soms, zelfs voordat de aanval kwam van de Russische vliegtuigen, werden we ingelicht over de ophanden zijnde aanval. Vogels kwamen dan boven onze troepen fladderen voordat de straaljagers er aan kwamen. Waar we ze ook zagen fladderen, bereidden we ons voor op de aanval van straaljagers.”

Mawlana Abdoel Djaliel Haqqanie was zonder uitzondering de beroemde moedjaahid van Afghanistan. Hij heeft mij verteld: “Op verscheidene gelegenheden heb ik vogels onder de vliegtuigen zien vliegen die de moedjaaheddien beschermden tegen de granaten van de bommenwerpers.”

Qoerbaan Moehammed heeft aan mij verteld, dat hij eens zo'n 300 vogels zag die door straaljagers werden geraakt, maar geen een van hen raakte gewond.

Al-Haadj Moehammed Jal, die een moedjaahid was in Kanr, heeft mij verteld:
“Op meer dan tien gelegenheden heb ik vogels voor de straaljagers uit zien vliegen, terwijl hun snelheid anderhalf keer de snelheid van geluid had.

- Voorraden die niet opraken

Djalaaloeddien Haqqaanie heeft aan mij verteld: “Ik stuurde een moedjahid er op uit met een beetje munitie en hij ging het slagveld op. Hij loste vele schoten, maar de munitie nam niet af en hij keerde terug met alle munitie.”


-

04-06-2004, 15:58


Overreden door een tank, maar nog steeds in leven

Abdul jabbar heeft aan mij verteld: “Terwijl ik vooruit keek, zag ik dat er een tank
Reed over een moedjahid genaamd Ghoelaam Muhayyudien, en hij bleef gewoon leven.”

Al Haadj Moehammed Yoesoef, de plaatsvervangend emier van Laukar-distrikt, heeft me verteld: “Er reed een tank over het lijf van de moedjaahid Badr Moehammed Jal, maar hij stierf niet, noch raakte hij gewond.

-Schorpioenen aan de kant van de moedjaaheddien

“En niemand kent het leger van jouw Heer behalve Hij”. Abdoes-Samad en Mahboeboellah hebben mij beiden verteld: “De communisten zetten een kamp op, op de vlakte van Qonduz. De schorpioenen vielen hun aan en begonnen hun te bijten. Zes van hen stierven en de rest vluchtte weg.”


- Kinderen op het slagveld

Abdoel Mannaan heeft mij verteld: “De moedjaahid Amier Jaan werd gedood. Een kort tijd daarna rolden de Russische tanks zijn dorp binnen. Zijn zoon, die pas 3 jaar oud was, kwam met een lucifer naar buiten om de tanks in brand te steken. De Russische commandant vroeg : “Wat wil hij doen?” Zij antwoorddden hem:
“Hij wil de tanks in brand steken”.

Oeman Hanief heeft mij verteld: “Op een dag belegerden de tanks de moedjaaheddien in een moskee. Een jong meisje, dat 2 dagen daarna zou gaan trouwen, kwam naar buiten en maakte de volgende doe'a: “O Allah, als zij van plan zijn de moedjaheeddien kwaad te doen, maak mij dan tot een losgeld in hun plaats”. Daarop verkreeg het jonge meisje het martelaarschap en de moedjaaheddien overleefden ( de belegering ).
- Bommen die niet ontploffen

Abdoel manaan heeft aan mij verteld: “We waren met 3000 moedjaheddien in ons kamp toen de straaljagers 3000 napalmbommen op ons wierpen. Geen één daarvan explodeerde, en we transporteerden ze allemaal naar Kuta ( een stad in Pakistan waar de moedjaaheddien waren gelegerd.)

-Kogels dringen hun lichamen niet binnen

Djalaaloeddien heeft mij verteld: “Ik heb veel medemoedjaaheddien gezien die van het slagveld kwamen; hun kleren zaten vol met kogelgaten, maar er was geen kogel hun lichaam binnengedrongen.”


-Licht stijgt op uit het lichaam van een shahied


De moedjaahid Abdoel mannaan, die leider was in Helmaan, west Qindaar, heeft mij verteld: “Wij waren met 600 man en de koeffaar met 6000, allemaal uit Rusland. Ze waren bewapend met 600 tanks en 45 vliegtuigen. Zij vielen ons aan en de strijd woede 18 dagen lang. Het resultaat was als volgt: 33 moedjaheddien verkregen hun martelaarschap. Bij de vijand vielen 450 doden en er werden er 36 van hen gevangen genomen. We hadden 30 tanks vernietigd en 2 vliegtuigen neergehaald. Het was zomer. Deze hele periode ( van 18 dagen ), ging voorbij, en geen enkel lichaam van een shahied veranderde of begon te stinken. Een van de shoehadaa-e was Abdoel Ghaffoer, de zoon van Dien moehammed. Elke nacht scheen er een licht uit hem omhoog de hemel in, en bleef zo'n 3 minuten schijnen, waarna het weer ophield. Alle aanwezige moedjaheddien hebben dit licht gezien.”


Voor zover enkele van de voorbeelden uit het boek van Abdoel azzam. Ik hoop dat deze kleine selectie uit de grote hoeveelheden verhalen, de twijfel in de harten van de twijfelaars laat verdwijnen, en onze harten tot rust zal brengen door onze imaan te versterken. Weet dat ik net zo goed had kunnen komen met voorbeelden uit de Jihaad in Bosnië, Tsjetsjenië, Kasjmir of de Filippijnen, omdat uit een elk van die gebieden vele verhalen van betrouwbare moedjaaheddien bekend zijn, die de tekenen van hun Heer van dichtbij hebben gezien. Moge Allah ons laten behoren tot degenen die deze tekenen van dichtbij zullen aanschouwen, en moge Hij zijn vijanden vernietigen die op dit moment in elke uithoek van de aarde de Islaam en de moslims aan het bestrijden zijn in hun fundamentalistische kruistocht.

Het is aan ons om te doen wat we kunnen doen; en eenieder weet van zichzelf wat hij of zij kan doen. En weet dat degene die geen pijn voelt over het lot van de moslims wereldwijd, zeker een ziek en dood hart heeft.

En weet dat we allemaal verantwoordelijk zullen zijn voor Allah, op een Dag waaraan geen twijfel is, en dat we ondervraagd zullen worden over waarom we hebben toegekeken. Het minste dat zelfs de simpelste ziel kan doen naast doe'aa en financiële steun, is dit soort artikelen verspreiden onder de moslims, om de liefde voor de Jihaad in hun harten te planten en te onderwijzen over een belangrijk onderdeel van de Islaam, waarover een groot deel van de moslims vandaag de dag ontwetend is geworden.

En tot Allah keren we terug

wa salaam3 alaikoem wa rahmatoe allah w abarakatahaoe
ought fi dien
N.

05-06-2004, 20:31
Masha Allah

06-06-2004, 17:10
wa iyaakoem insha llah ya rab al3alamien...

06-06-2004, 17:27


wa iyaaki ought

07-06-2004, 13:29
macha allah


http://www.tawheedwaljihad.tk

09-06-2004, 19:29
Kennelijk niet beschikbaar

09-06-2004, 20:53

Citaat:
Origineel gepost door Osmanovic
Hahaha grapjas mond dicht houden ! Aangezien je beweert dat de bijbel NIET verandert is door een paar mafketels..... waarom wil je dan bronnen zien aangezien je het toch niet zult geloven.

Je hart en oren zijn verzegeld, op je ogen is er een sluier

Dit geldt overigens ook voor isaia, die "wannabee" bijbel historicus die zichzelf klempraat met zn onnozele "argumenten"
Volg je je voorbeeld?

09-06-2004, 20:58

Citaat:
Origineel gepost door Osmanovic
Dit bedoel ik nou.... weer zo'n vage opmerking.

een zogenaamde "hbo/uni" opmerking.

Nou bij deze moet ik je dan helaas teleurstellen ouwe.......
Het is een hele simpele vraag toch? Volg jij je voorbeeld?

09-06-2004, 21:15
salaam 3alaikoem wa rahmatoe allah wa barakatahaoe beste broeders

Insha allah heb ik deze topic niet geopend voor onnozel gepraat.
Alsjeblieft dyazaakoem allahoe gayran...hou jullie in...moge allah swthl jullie belonen

wa salaam 3alaikoem wa rahmatoe allah wa barakatahaoe

09-06-2004, 21:16

Citaat:
Origineel gepost door Osmanovic
missschien......

of het is wellicht toch wel een autonome woekering van de bloedcellen, gepaard gaande met de accumulatie van deze cellen ?

( uiterst vaag vind je niet ? )
watte???