Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Gezinshereniging gaat € 985 kosten

LZN
04-06-2004, 15:33

bron: http://www.buitenlandsepartner.nl/forum/index.php?article=1955 Citaat:Bij het bepalen van de ni.euwe legessystematiek heb ik mij laten leiden door de volgende uitgangspunten: .... 2. De vreemdeling betaalt nooit méér dan de kosten die gemoeid zijn met het product waarvoor hij of zij een aanvraag doet; 3. De hoogte van de legestarieven worden beperkt tot het niveau dat nodig is om aan de financiële taakstelling te voldoen; 4. De legestarieven voor verblijfsvergunningen zullen jaarlijks worden geïndexeerd; 5. Er wordt een apart tarief voor gezinsleden gehanteerd; 6. De kosten voor bezwaar en beroep worden vooralsnog niet doorberekend in de legestarieven; .... 8. Voor min- en onvermogenden zal geen apart tarief gaan gelden en evenmin zal in een hardheidsclausule worden voorzien. Citaat:Aan de IND is een financiële taakstelling opgelegd van €2,5 miljoen vanaf 2004 en van €15 miljoen in 2006, op te brengen uit legesinkomsten. Voornoemde bedragen zijn opgenomen in de begroting van 2004 en als zodanig vastgesteld. Citaat:Ad 4) Naar analogie van de legesregeling bij naturalisatie zullen de legestarieven voor verblijfsvergunningen jaarlijks worden geïndexeerd. Citaat:Ad 5) Van een gezinstarief is sprake als er lagere behandelkosten zijn als gelijktijdig: 1. met een hoofdpersoon één of meerdere gezinsleden een aanvraag indienen voor verblijf bij de hoofdpersoon, dan wel 2. meerdere gezinsleden een aanvraag indienen voor (verlen(g)ing van het) verblijf bij een in Nederland verblijvende hoofdpersoon. Citaat:Ad 6). In dit kader dient ook rekening gehouden te worden met het feit dat in bezwaar een deel van de aanvragen alsnog wordt ingewilligd. Dit kan enerzijds voortkomen uit het feit dat het primaire besluit niet goed was en anderzijds omdat inmiddels wel aan de voorwaarden voor verblijf wordt voldaan. In het eerste geval is het niet redelijk dat de vreemdeling betaalt voor de kosten van bezwaar. In het tweede geval wordt voorkomen dat alsnog een gang naar de rechter wordt gemaakt hetgeen kostenbesparend is. Citaat:Ad Ik voel evenwel niet voor een apart tarief voor min- en onvermogenden omdat een dergelijk tarief nooit de werkelijk gemaakte kosten van de IND zal kunnen dekken... Ik acht het niet waarschijnlijk dat eventuele verzoeken om (gedeeltelijke) kwijtschelding van vreemdelingen die lang verblijf in Nederland beogen en in dat kader een aanvraag tot het verlenen van een machtiging tot voorlopig verblijf indienen, gehonoreerd zullen worden. Immers, de vreemdeling dient altijd aan te tonen dat hij over voldoende middelen van bestaan beschikt om in aanmerking te komen voor een machtiging tot voorlopig verblijf. link naar brief van Verdonk: http://www.buitenlandsepartner.nl/forum/dload.php?action=download&id=143.

sabr21
04-06-2004, 18:38
hallo,als het goed is gaat dit pas in 2005 in nietwaar?

grendel
04-06-2004, 23:10
Origineel gepost door SocialSkilled Wat je gaat krijgen is dat mensen via andere landen het gaan regelen. En die landen waarbij het gemakkelijker is zijn onlangs met 10 uitgebreid :D

dArc
05-06-2004, 01:26
Voor 'n echte liefde zou ik wel naar zijn land emigreren als het financieel niet haalbaar zou zijn om hem naar hier te laten komen. Je moet er wel wat voor over willen hebben; anders kun je denk ik ook niet spreken van liefde.

dArc
05-06-2004, 01:44

Ja, dat ben ik meteen met je eens. Maar 't hoeft niet zo te zijn dat iedereen overal maar meteen in een gespreid bedje terecht komt. Vind het prima dat mensen tot nadenken over hun keuze worden gedwongen omdat zij, als ze er iets voor moeten doen of laten, minder snel iets puur uit impulsiviteit beslissen. Juist als je hier een hypotheek hebt (en dus een koophuis) zul je 't financieel makkelijker kunnen redden in diverse goedkopere landen. Met de huizenprijzen van nu kun je met hetgeen je bij verkoop ontvangt in Afrikaanse/Zuid-Amerikaanse landen een paleisje wegzetten.

SaLiM1
05-06-2004, 10:14
Origineel gepost door dot_nl Vraag blijft waarom zoweinig moslims trouwen met hen wie er al in nederland wonen.. kun je je voorstellen dat er gedacht wordt " stel dat de vrouw eens nadenkt en weet welk recht ze heeft?" Men buurman heeft schizofrenie en kon hier niet aan de vrouw komen, een maand in turkye en hij kwam getrouwd terug een 6 maand later en zij was hier... And whats your point :rolleyes: Het gebeurt ook vaak bij NIET-moslims. Zie Nederlanders en Thaise vrouwen? En dit is ook algemeen bekend, alleen hoor je daar niemand over .